הורים באשכול גנים במבצע חורב 4 מחלקים מכתבים בדרישה להשאיר את השומר בתפקידו
הורים באשכול גנים במבצע חורב 4 בפעילות למען השארת השומר צילום באדיבות ההורים

תבוטל הצבת מאבטחים במתחמי הגנים, סיירים יסתובבו בין כל הגנים בעיר

כיום יש מאבטחים במתחמי גנים בהם לומדים מעל מאה ילדים. העירייה מתכוונת לשנות את מתכונת השמירה בגנים ולהחליף את המאבטחים במתחמים בסיירים על קטנוע שיתנו מענה לכל 500 הגנים בעיר

פורסם בתאריך: 28.1.19 11:50

עיריית פתח תקווה מתכוונת לבטל את השמירה בגני הילדים ובמקום זאת לעבור למתכונת של אבטחה אזורית, כלומר לכל מספר גנים יהיה מפקח אזורי שיסייר לאורך כל שעות היום ובמידת הצורך, הגננות בגן יזעיקו אותו. כך לדברי גורם בכיר בעירייה.
לטענת הורי הגנים, במרבית הגנים כבר שמו קודן, אינטרקום ומצלמה והמטרה היא לשנות את המתכונת כבר השנה. הדעות לגבי כך חלוקות, מצד אחד יש את אלו שתומכים בכך, ומצד שני יש לא מעט הורים שטוענים שמדובר בחוסר אחריות של העירייה. "אין בעיה שבנאדם ידלג מעל הגדר ושום אינטרקום לא יתריע שמישהו נכנס פנימה", אומר הורה ממתחם הגנים במבצע חורב 4 באם המושבות אשר מונה שמונה גנים ששניים מהם בקומה השנייה. "אין תחליף למענה אנושי ואם בעירייה חושבים שמדובר במאבטחים מבוגרים ולא מספיק ערניים, שיביאו שומרים צעירים ובינתיים שלא ישאירו אותנו בלי שומר". אמא אחרת מאותו גן מוסיפה: "יש הרבה דברים שאנחנו ההורים מוכנים לוותר, אבל לא על הביטחון של הילדים. ילדים יכולים לצאת מהמתחם של הגנים ואף אחד לא תמיד שם לב והשומר שם בשביל למנוע מהם לצאת מהגן. לצערנו המדינה שלנו היא מטורפת, גם ביטחונית וגם בפשע פלילי ובקלות פדופיל יכול לעמוד מאחורי ההורה לראות את הקודן ולהיכנס. צריך לקחת בחשבון גם את זמן התגובה".
מנגד יש שתומכים בהחלטת העירייה: "להבנתנו, המטרה היא שיהיה מאבטח על קטנוע שיהיה אחראי על מספר גנים והוא יסייר בינהם לאורך כל שעות היום. אני חושב שזו אבטחה הרבה יותר טובה, כי ככה כל הגנים בעיר יקבלו מאבטח, לא כמו היום שרק חלק מהגנים זכאים וכמובן, הוא יהיה הרבה יותר מקצועי, כל הגנים יהיו מחוברים למוקד 106 ולמוקד של אגף הביטחון ומרגע הקריאה, תוך מספר דקות הוא אמור להגיע לגן". אלו שתומכים בהחלטה מציינים גם שהסיירים יתנו מענה גם לגנים בודדים בהם אין אבטחה בכלל כיום, אבל אחד ההורים מדגיש: "זה תלוי במספר הסיירים שיעבדו בפועל על כ-500 גנים כאשר יתרחש השינוי".
כיום מוצבים מאבטחים רק במתחמי גנים של ממאה ילדים ומעלה, או לחלופין בגנים הסמוכים לאתרי בנייה וכדומה. לדברי גורמים בעירייה יש כיום כ-30 שומרים אשר נותנים מענה לכ-130 גנים. בפועל יש בעיר כ-500 גנים עירוניים וגני מדינה (כולל החרדים והמוכרים שאינם רשמיים). בגנים אחרים אין שומר. עתה כוונת העירייה היא להוריד את המאבטחים גם ממתחמי הגנים. "מבחינת שירות, ההורים יקבלו שירות הרבה יותר טוב ומבדיקה שעשינו לא מעט עיריות ביניהן מודיעין, רעננה וכפר סבא שכבר עברו לזה זה עובד טוב ואין סיבה שגם פתח תקווה לא", מסביר אחד ההורים.
חבר המועצה אורי אהד דווקא לא תומך בכך: "החלטה כזו ראוי שתבוטל עוד לפני ישיבת מועצת העיר הקרובה ביום רביעי. כל עוד השתמשו בעירייה ב"פייק ניוז" לעניין הגירעון, שאינו קיים בפועל, כדי ל"הסביר" מדוע גרינברג אינו עומד בהבטחות הבחירות שלו לתושבים, מילא, אבל ברגע שעושים שימוש ב"טענת הגירעון" (שאינו קיים!!!) כדי להעמיד בסכנה את ביטחונם של ילדים קטנים, מדובר בחצייה מסוכנת של קו אדום. יש דברים בהם לא נוגעים: חינוך וביטחון. בישיבת מועצת העיר הקרובה נדרוש תשובות לנושא, גם מחוץ לסדר היום ובמידה וגרינברג יסרב בתואנות בירוקרטיות, נבין כולנו למרבה הצער, את סדר העדיפויות הלקוי בעירייה. ובמידה וההחלטה לא תבוטל, נדרוש כינוס מיוחד של מועצת העיר".

כך או כך, באם המושבות כבר החלו הורים בפעולות מחאה נגד הכוונה הזו של העירייה. היום בבוקר, החלו הורי המתחם באם המושבות, לחלק מכתבים ולהחתים את ההורים בדרישה להשאיר את השומר באשכול הגנים במבצע חורב. "השבוע נוכחנו לדעת כי הותקן אינטרקום בכניסה לאשכול גני הילדים. התקנת מכשור זה מבשרת את הפסקת עבודתו של השומר בשער הגן", נכתב. עוד ציינו ההורים שהתנהלות זאת איננה מקובלת עליהם ואיננה תקינה. הם ציינו שאזור התעשייה סגולה במרחק הליכה מהאשכול ובמקום ממתינים מידי יום עשרות פועלים פלסטינים, לאשכול נכנסים אנשי מקצוע שונים, ומולו אמור להיבנות מרכז מסחרי גדול. הם טוענים שאינטרקום ומצלמות לא ימנעו כניסת אנשים לא מורשים ולא ימנעו יציאה לא מבוקרת של ילדים.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "לא התקבלה כל החלטה בנושא. יודגש כי כיום קיימים שומרים בגנים בודדים בעיר ואין ספק שיש לפעול לשדרוג השירות וליעילותו ולמציאת פתרונות אפקטיביים יותר. כל החלטה שתתקבל תבחן בקפדנות ותובא לדיון בפני ועד ההורים המרכזי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לאה וייס סבתא מודאגת מאוד !

    מאוד לא צודק לבטל את השמירה בגנים זה א.ב שעיריה יכולה לעשות עבור הילדים ! כל יכול לקרות עד שיגיעו למקום רכבים שצריכים להבטיח את ביטחונם ! בבקשה לחשוב לא יעלה פחות כל המערך ! ואסון זה רק עיניין של זמן !

  2. נחרציהו בן יודעיהו

    תחסכו בכסף תפגעו בגוף ונפש.
    כה מאפיין את הגופים המוניצפליים לחסוך על חשבון ילדנו הרכים ועל חשבון בטחון אישי . אבל לא נורא כשיקרה האסון חס וחלילה יחפשו קורבן להאשימו…..מדינת חלם. העיקר שיהיה כסף לראשי המערכת המושחתים!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסור לתת לזה לקרות. בטחון ילדינו הוא מעל הכל!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר