יומן חינוך - מימין לשמאל נגד כיוון השעון: משלוח מנות נווה עוז, יום המעשים הטובים - אנקורי, ישיבת אמי"ת אלירז, בר מצווה בממ"ד שלום, בית ספר דבורה עומר, אולפנת הדר, בית הספר התורני נצח ישראל, בית הספר התורני מעלות חיים בכפר אברהם, תיכון אחד העם, אולפנת ישורון. צילומים באדיבות בתי הספר, חן ביטן

התלמידים קיבלו את תעודות הזהות הראשונות שלהם במצדה

בנות ישורון חיבקו את משפחתו של אברה מנגיסטו # תלמידי דבורה עומר קיימו פעליות עם שחקני הפועל פתח תקוה # סיכום השבוע בבתי הספר

פורסם בתאריך: 6.3.20 10:35

תיכון "אחד העם" קיים ערב חשיפה למסגרות המשך לתלמידי החינוך המיוחד בעיר. צוות בית הספר יזם יריד אשר הציג מסלולי המשך כמו שילוב בצבא, שירות לאומי, התנסות בתעסוקה, לימודי המשך בכיתה י"ג וכן לימודים אקדמאים. ליריד הגיעו משפחות ותלמידים שהכירו את המסגרות השונות וקיבלו תשובות לשאלות הרבות.

תיכון אחד העם. צילום באדיבות בית הספר

בית ספר דבורה עומר. צילום באדיבות בית הספר

תלמידי שכבות ג'-ו' מבית הספר דבורה עומר, קיימו פעילות ספורטיבית עם שחקני הפועל פתח תקווה, מאמן ומנהל הקבוצה. במהלך היום התקיים טורניר כדורגל שהלהיב את התלמידים.

אולפנת ישורון. צילום באדיבות בית הספר

זו השנה הרביעית שאולפנית ישורון עושה בפורים פעילות מיוחדת לטובת הקהילה, לה הם קוראים "משלוח מנות חברתי". השנה החליטו באולפנית לחבק את משפחתו של אברה מנגיסטו, השבוי בעזה, ובמשך מספר שבועות, בנות האולפנית אספו כספים, צלמו סרטונים, כתבו מכתבים והכינו שלטים כדי להציף את הנושא לציבור הרחב. בטקס מרגש בהובלת נציגות השכבות, אספו הבנות את המכתבים עבור המשפחה ובכסף שנאסף, ירכשו למשפחה מכשיר חשמל לו הם זקוקים. בסיום המעמד, יצרו כל בנות האולפנית פאזל אנושי ענק המורכב מששה חלקים והתפללו שמנגיסטו ושאר הבנים יחזרו הביתה במהרה.

משלוח מנות נווה עוז. צילום באדיבות בית הספר

תלמידי שכבת ה' בבית הספר נווה עוז, בהובלת מנהלת בית הספר רגינה פוקס יחד עם עמותת "מתוק בלב" של גדי בשארי, הכינו מאות משלוחי מנות לילדי הקיבוצים כפר עזה ומפלסים על מנת לחמם את ליבם לאחר סבב ירי נוסף. הילדים צרפו ברכות אישיות.

בר מצווה בממ"ד שלום. צילום באדיבות בית הספר

השבוע נחגגה בממ"ד "שלום", בית ספר לחינוך מיוחד בניהולה של אליה סולימן, חגיגת בר / בת מצוה. הבוקר החל בתפילה שלאחריה רב בית הספר, הרב ניסן, ברך את חתני וכלות השמחה ונתן הסבר קצר על מהות היום ומשמעות המעבר לעולם המבוגרים. כלות השמחה יחד עם אמותיהן ערכו הפרשת חלה וברכו את כל תלמידי בית הספר ואילו החתנים הניחו תפילין ושמעו שיעור בנושא. לאחר מכן, עברו התלמידים והצוות לאולם הספורט שהיה ערוך כאולם אירועים. שם נערכה תוכנית אומנותית שבסיומה נערכה סעודה חגיגית.

בית הספר התורני נצח ישראל. צילום באדיבות בית הספר

לקראת חג הפורים, תלמידי בית הספר התורני נצח ישראל אספו משלוחי מנות לילדים מאושפזים, והעבירו אותם באמצעות עמותת ״רפואה וחיים״. רווית זר, מנהלת בית החינוך, אמרה: "בנצח אנו מחנכים את הילדים לנתינה וחסד ולראות את הזולת. בנוסף אספו הילדים משלוחי מנות לחיילי צה״ל השומרים עלינו". ראש העירייה רמי גרינברג בירך על העשייה ואמר כי היא כולה חסד ונתינה.

יום המעשים הטובים – אנקורי. צילום חן ביטןתלמידים ומורים מקמפוס אנקורי פתח תקווה, יצאו השבוע לרחבי העיר לחלק כריכים לנזקקים. את הכריכים הכינו התלמידים בעצמם וזאת במסגרת שבוע מעשים טובים. במקביל הגיעו התלמידים לתחנות הרכבת בתל אביב על מנת לחלק לחיילים מיץ הדרים ועוגות שמרים. מנהל קמפוס אנקורי פתח תקווה, יוסי שפרבר: "כאנשי חינוך אנו מעודדים את התלמידים לגלות מעורבות ולתרום לקהילה לאורך כל השנה. השבוע היה שבוע שיא מיוחד ובימים אלה אנו נערכים לקראת יום מעשים טובים שיוזמת עמותת רוח טובה אשר יצוין השנה ב-24 במרץ וכמובן שניקח בו חלק פעיל".

בית הספר התורני מעלות חיים בכפר אברהם. צילום באדיבות בית הספר

קהילת בית הספר התורני מעלות חיים, יחד עם תושבי שכונת כפר אברהם, ארגנו לראשונה הפנינג פורים משותף. לחצר בית החינוך הגיעו כאלף איש, תושבים משכונות כפר אברהם והדר גנים. הם נהנו מתחנות הפעלה, עמדות יצירה ועמדת מזון מפנקת. את ההפנינג ארגנה הנהגת ההורים של בית הספר, בשיתוף פעולה עם ההנהלה ותנועת בני עקביא סניף שיכון בהובלת הקומונרית עטרת בן שבת. מנהלת בית החינוך אושרת יצחק אמרה שזוהי הסנונית הראשונה להעמקת השותפויות בקהילה.

יומן חינוך – אולפנית הדר גנים. צילום באדיבות בית הספר

במסגרת התוכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית", המעודדת יזמות, החליטו תלמידות אולפנת הדר גנים בהובלת רכזת המעורבות יעל סדן ומחנכות שכבת י"א, להוקיר את עובדי מינהל שפע באזור בית הספר ולאחר תהליך למידה משמעותי ולקיחת אחריות על הסביבה, הזמינו הבנות את העובדים לארוחת בוקר מפנקת. הרב אמיר סנדלר, מנהל האולפנה, בירך את הנוכחים ואמר בהתרגשות שזו זכות גדולה בפתיחתו של חודש אדר, חודש השמחה, להודות לאנשים היקרים שדואגים שלכולנו יהיה נקי ונעים.

ישיבת אמי"ת אלירז. צילום באדיבות בית הספר

בישיבת אמי"ת אלירז פתח תקווה המירו את התורים במשרד הפנים – לשביל המתפתל במעלה מצדה – שם קבלו תלמידי כתה י' את תעודות הזהות הראשונות שלהם. בהובלת המחנך הרב דני שטריק, ראש הישיבה, והמחנכים, יצאו התלמידים למסע זהות מאתגר ומגבש. לאחר לינת לילה במדבר והשכמה לפנות בוקר העפילו בשביל המתפתל למצדה שם התפללו תפילת 'ותיקין' בבית הכנסת העתיק שעל ראש המצדה ועם הזריחה קבלו את תעודות הזהות הראשונות שלהם בטקס חגיגי ומרגש.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר