תלמידים. צילום דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל

"הילדים יצטרכו להצטופף עם אנשים שהם לא מכירים ויש פה סכנה בריאותית"

הורים בחינוך העל יסודי הממלכתי דתי מתלוננים על כך שהעירייה הודיעה להם ימים ספורים לפני תחילת השנה כי ביטלה את ההסעות, ותחזיר הוצאות נסיעה בתחבורה הציבורית. העירייה: "באזורים בהם יש תחבורה ציבורית סבירה אין הצדקה להוצאה הגדולה של ההסעה המאורגנת"

פורסם בתאריך: 1.9.20 11:19

הורים לילדים שלומדים בחינוך העל יסודי הממלכתי דתי בעיר ומחוצה לה, מתלוננים על כך שהעירייה ביטלה את ההסעות למוסדות החינוך  הדתיים שהמרחק אליהם ממקום המגורים עולה על שלושה קילומטר, ומעכשיו יצטרכו התלמידים לנסוע בתחבורה ציבורית ולקבל החזרי נסיעות. יצוין כי הסעות אלו ניתנו על ידי העירייה במשך שנים. ההורים מתלוננים על כך שהעירייה הודיעה להם על כך רק בימים האחרונים. לדברי ההורים, מדובר במספר גדול של תלמידים שיצטרכו לנסוע באוטובוסים ציבוריים ובימים אלה של הקורונה, הדבר מסכן אותם. חשוב לציין, שהעירייה יכולה להחליט האם לממן הסעה מיוחדת או לתת החזר כספי על נסיעות בתחבורה הציבורית, כמו שהיא עושה בחינוך הממלכתי, שם מרבית הילדים מקבלים רב קו נטען ונוסעים בתחבורה ציבורית.

"הכעס הגדול של ההורים נובע בגלל שני דברים, ראשית על הביטול של ההסעות וההודעה על כך כמה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, ושנית בשעות הבוקר, האוטובוסים מלאים, הילדים יצטרכו להצטופף עם אנשים שהם לא מכירים ויש פה סכנה בריאותית", אומרת אם לתלמיד. "אנחנו מתכוונים להמשיך וללחוץ, בתקווה שראש העיר יבין שבריאות הילדים שלנו, חשובה יותר מהכסף. תקציב אפשר למצוא אם רוצים ועל הבריאות צריך לשמור".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "פתח תקוה עוברת מהפכה בתחום התחבורה הציבורית ובשונה מהעבר ניתן היום להתנייד בתוך העיר ומחוצה לה בקלות ובמהירות. עשרות אלפים מתושבי העיר מתניידים מידי יום בתחבורה ציבורית תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. בין המוסעים גם תלמידים רבים שעושים את דרכם מידי יום לבתי הספר וחזרה לביתם. נסיעה בתחבורה הציבורית מתנהלת, כמובן, לפי כל כללי משרד הבריאות. על כן הוחלט כי באזורים בהם יש תחבורה ציבורית סבירה אין הצדקה להוצאה הגדולה של ההסעה המאורגנת. הסעות מחוץ לעיר או בין שכונות יש בעיקר למוסדות ממלכתיים דתיים וזאת בשל העובדה כי הציבור המדובר קטן יותר ולא בכל שכונה אפשר לתת את מגוון המענים כפי שקיים בחילוני. יצויין כי ברוב המוסדות הממלכתיים (חילונים) ההסעות מתבססות על תחבורה ציבורית בלבד. הזכאים להסעות מקבלים רב קו מהעירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר