אילוסטרציה של כיתה
קורונה. צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

הרשימה המלאה: אלו בתי הספר היסודיים שייפתחו בפתח תקוה

רוב איזורי העיר עדיין כתומים עם ציון רמזור גבוה יחסית, בשני איזורים שמוגדרים צהובים יכולים תלמידי הגנים וכיתות א'-ד' לחזור ממחר ללימודים. קבלו את הרשימה המלאה ואת פרטי המתווה

פורסם בתאריך: 15.2.21 09:09

עדכון אחרון: 15.2.21 14:56

העירייה פרסמה בשעה האחרונה את רשימת בתי הספר היסודיים שנמצאים באיזורים צהובים – איזור 2 ואיזור 7 – ובהם יוכלו לחזור מחר ללימודים ילד הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' בהתאם למתווה משרד החינוך. בעירייה ציינו לגבי תלמידי כיתות ה'-ו' ייעשה מאמץ לזמן את התלמידים למספר שעות בשבוע בהתאם למערכת השעות ויכולת בית הספר. חטיבות הביניים וכיתות י' ימשיכו בלמידה מרחוק. לגבי כיתות י"א-י"ב נמסר מהעירייה כי התלמידים יגיעו לבתי הספר לפי הצרכים ולפי תוכנית ההיבחנות לבגרויות. הרכב הלמידה יהיה לפי המתווה.

בעירייה ציינו כי אזור 2 כולל את אם המושבות הוותיקה, אם המושבות החדשה, נווה גן ואחים ישראלית. אזור 7 כולל את נווה עוז, כפר גנים א' (מרחוב היבנר צפונה), כפר גנים ב' (עד רחוב כץ במזרח), כפר גנים ג' ובת גנים.
כל מוסדות הלימוד באזורים אלה ייפתחו ויפעלו עפ"י המתווה של משרד החינוך הכולל לימודים בגני הילדים, ובבתי הספר היסודיים, כאשר כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות, כיתות ג'-ד' בקבוצות של עד 20 תלמידים. מעונות הילדים, גילאי לידה עד 3, יפתחו באזורים אלה לפי תנאי התו הסגול. בעירייה ציינו כי בתי הספר והגנים שיפתחו יכללו גם את פתיחת הצהרונים.
עוד נמסר מהעירייה כי בבתי ספר בהם יש חריגה באחוזי התחלואה או שביה"ס באזור המותר אך יש בו תלמידים שאינם תושבי האזור, תצא לגביהם הודעה בנפרד.
ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "אנו עושים מאמצים כבירים על מנת לאפשר למידה בכל שכונה ואזור בה אחוזי התחלואה מאפשרים זאת. ברור לנו כי התלמידים כמהים לחזור לבתי הספר וללמידה פרונטלית וההורים כמהים לחזור למסגרות התעסוקה. נציין כי ע"פ הפרמטרים של התחלואה בימים קרובים ולאחר אישור הממשלה, נוכל לפתוח את הלמידה בכל העיר ובאם זה יתאפשר אנו כמובן נעדכן בנושא. בנוסף, פניתי לפיקוד העורף לעדכן את חלוקת האזורים ולשנות אותם מתשע כיום ל-11 וכן לסווג אותם בצורה שונה בכדי להתאים אותם לנתונים בשטח – בשכונות. נעשה כל שניתן כדי לעמוד בתנאים ולאפשר זאת. אני בהזדמנות זו קורא שוב לכל תושבי העיר ללכת ולהתחסן, בכל מקום בו אחוזי התחלואה יורדים ואחוזי המתחסנים עולים נעמוד בפרמטרים לפתיחת מוסדות החינוך ונעשה זאת בשמחה. אני מפציר בכולם לכו להתחסן, לכו להיבדק במידת הצורך והקפידו על כללי הקורונה – שמירת מרחק, עטית מסכה והיגיינה, זה חשוב לבריאות של כולנו".
מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך, רון כץ, הוסיף: "מערכת החינוך בפתח תקוה מתמודדת עם אתגרים, שינויים ותנאי אי וודאות לאורך תקופה ארוכה, ומינהל החינוך כמו גם צוותי בתי הספר עושים מלאכת קודש הראויה לכל שבח".

להלן רשימת בתי הספר היסודיים שייפתחו מחר (שלישי):

1. נווה עוז
2. הדר
3. ביאליק
4. אלימלך כנר
5. דבורה עומר
6. אהוד מנור
7. פאול קור
8. נתן יונתן
9. נעמי שמר
10. בר לב
11. אריק איינשטיין
12. עוזי חיטמן
13. נווה אברהם
14. רון ארד אנתרופוסופי
15. חיים חפר
16. יצחק נבון
17. דעת מבינים

18. אורי אורבך
ניתן לראות את הרשימה המעודכנת באתר העירייה.

# # #

מוקדם יותר הבוקר פרסמנו כאן כי אמש (ראשון), פרסם משרד הבריאות את צבעי הרמזור החדשים. על פי הטבלאות של משרד הבריאות העיר פתח תקוה מוגדרת עדיין ככתומה. ברוב חלקי העיר לא ניתן עדיין להחזיר ללימודים את תלמידי הגנים וכיתות א'-ד, אך ישנם שני אזורים, שמוגדרים כצהובים, אזור מספר 7 ומספר 2 בהם התלמידים יוכלו לחזור ללמוד, בכפוף להחלטת העירייה.
אתמול, קיים ראש העירייה רמי גרינברג צ'אט תושבים ובין היתר נשאל גם לגבי החזרה ללימודים באזור הצהובים. גרינברג אמר: "אנחנו צופים שבאזורים האלה (2,7) נחזור ללימודים ביום שלישי, במתכונת של גני ילדים וא'- ד' ו-י"א, י"ב על פי המתווה, אלא אם כן אזורים נוספים יעמדו בפרמטרים ונודיע על זה". גרינברג ציין איזה שכונות נמצאות בכל אזור: "אזור 2 – אם המושבות הוותיקה, אם המושבות החדשה ונווה גן, אזור 7 – כפר גנים ג', כפר גנים ב' כפר גנים א' מהיבנר צפונה, בת גנים ונווה עוז. לגבי יתר האזורים הם לא יפתחו, צריך להבין שגם בתוך האזורים האלה, ישנם בתי ספר על אזוריים, שרוב התלמידים מגיעים מאזורים אדומים וגם לגביהם תינתן הנחייה מפורטת האם הם נפתחים ולא".

מפת השכונות על פי נתוני משרד הבריאות – מעודכנת ליום ראשון ה- 14/2/2021 

להלן פירוט החלוקה של פתח תקוה לאיזורים וציון הרמזור של כל איזור:

אזור 1 – מוגדר ככתום עם ציון רמזור של 6.8 – השכונות השייכות לאזור 1: קריית מטלון, פסגת הדר, סטארטסיב (רמת סיב) ופארקטק (קרית אריה).
אזור 2 – מוגדר כצהוב עם ציון 5.8, השכונות השייכות לאזור 2- הדר המושבות הוותיקה, הדר המושבות החדשה, נווה גן והאחים הישראלית.
אזור 4 – מוגדר כצבע אדום עם ציון 7.4, השכונות השייכות לאזור 4 – משכונת גנים, שיכון הפועמ"ז, נווה דקלים, שיפר, קרית הרב סלומון, כפר אברהם, תקומה, קריית אליעזר פרי, יוספטל, קרית אלון, גרית דוד אלעזר, בלינסון.
אזור 5 – מוגדר כצבע כתום עם ציון 6.8, השכונות השייכות לאזור 5- עין גנים, קרול, לב המושבה והמרכז השקט (עד רחוב רוטשילד במערב ורחוב פינס בדרום).
אזור 6 – מוגדר ככתום עם ציון 6.8, השכונות השייכות לאזור 6- נווה גנים, בר יהודה, כפר גנים א' (מרחוב היבנר ועד רחוב ארלוזרוב) רמת ורבר (עד רחוב רוטשילד מזרח).
אזור 7 – מוגדר כצבע צהוב עם ציון 5, השכונות השייכות לאזור 7 – נווה עוז, כפר גנים א' (מרחוב היבנר לכיוון דרום) כפר גנים ב' (עד רחוב כץ במזרח) כפר גנים ג' ובת גנים.
אזור 8 – מוגדר כתום עם ציון 7, השכונות השייכות לאזור 8- שעריה, מחנה יהודה, צמרת גנים ושיכון מפ"ם (עד רחוב פינס בצפון).
אזור 9 – מוגדר כתום עם ציון 7, הדר גנים ועמישב.

איזור 3 – פארק העסקים ירקון בו פועלים שני בתי ספר של החיוך המיוחד, רעות ומעוף, שכבר פועלים. איזור זה מוגדר כירוק.

צפו ברמי גרינברג מתייחס לנושא בצ'אט עם תושבים:

זהו מתווה משרד החינוך:

על פי המתווה שפורסם, בפעימה הראשונה – יחזרו ללמידה בחמישי הקרוב גנים וכיתות א'- ד' בערים ירוקות וצהובות, ובערים כתומות גבוליות עם ציון 6.5 ומטה, שבהן אחוז המחוסנים בשתי המנות בקרב גילאי 50 פלוס הוא למעלה מ-70 אחוז. בשאר היישובים יותרו פעילויות חינוכיות בשטח פתוח של עד 10 אנשים (כולל מורה). יינתן תעדוף לביצוע תכנית מגן חינוך – בדיקות קורונה בקרב תלמידי בית הספר, עבור ערים כתומות גבוליות.
הפעימה השנייה מתוכננת ליום ראשון ה-21.2.21, ובה אמורים להצטרף תלמידי כיתות ה'- ו' וכיתות י"א – י"ב בערים ירוקות וצהובות וכן בערים כתומות גבוליות עם למעלה מ- 70% מחוסנים, גם במקרה הזה יינתן תעדוף לביצוע תוכנית מגן חינוך.
הפעימה השלישית מתוכננת ליום ראשון ה-7.3.21, אז יחזרו תלמידי כיתות ז'- י' בערים ירוקות וצהובות ובערים כתומות עם למעלה מ- 70% מתחסנים.
# # #
הלמידה בגני הילדים באזורים ירוקים, צהובים ובחלק מהאזורים הכתומים תתקיים בהתאם למערכת השעות הרגילה לאורך שישה ימים בשבוע. צהרוני גני הילדים יפעלו חמישה ימים בשבוע, בצוותים קבועים ובקבוצות קבועות (ילדים משלוש כיתות גן לכל היותר, עד 28 תלמידים בקבוצה).
בכיתות א'-ב': הלמידה תתקיים בכיתות מלאות לאורך 5 ימים בשבוע למשך 5 שעות ביום. צהרוני כיתות א'-ב': יפעלו חמישה ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים.
בכיתות ג'-ד': הלימודים יתקיימו בקבוצות קבועות (עד 20 תלמידים בקבוצה) לאורך חמישה ימים בשבוע למשך 5 שעות ביום.
בכיתות ה'-י"ב: הלימודים ימשיכו להתקיים במתכונת של למידה מרחוק.
מעבר בין קבוצות לימוד:
בכיתות א'-ב' מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין שלוש קבוצות אורגניות קבועות, לכל היותר.
בכיתות ג'-ד' מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין ארבע קבוצות אורגניות קבועות, לכל היותר.
מפגשים בשטח פתוח – בכל האזורים, בכל הצבעים ובכל הגילים: בגני הילדים, בבתי ספר היסודיים והעל יסודיים (כולל בכיתות ה'-י"ב) ניתן לקיים מפגשים בשטח פתוח בקבוצה של 9 תלמידים ומורה לכל היותר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אריאל

    מעניין מאוד איזה אזורים נבחרו – אם המושבות וכפר גנים ג, כל השאר סוג ד , הילדים שלהם פחות חשובים שימשיכו להיות בבתים
    חבל מאוד שממשיכים באפליות בתוך העיר הזאת שגם ככה התושבים של כפר גנים ג מקבלים הכי הרבה בעיר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר