גן בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה
גן ילדים בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה לגן המצולם אין קשר לכתבה

בעקבות תחלופת סייעות, ההורים מצביעים האם הגנים יעברו לחמישה ימים | היכנסו לסקר של וועד ההורים

עם החזרה לשישה ימי לימוד בגנים ונוכח אילוצי הנחיות הקורונה, מתרבות שוב התלונות על מחסור בסייעות בגנים או על תחלופה גבוהה. יו"ר ועד הורי הגנים, לירון חביב: "אנו עושים סקר בין ההורים בנוגע למספר ימי הלימוד בשבוע"

פורסם בתאריך: 10.3.21 08:15

כמה שבועות אחרי החזרה ללימודים מתרבות באחרונה תלונות של הורים על תחלופה גדולה בנשות הצוות, בעיקר של סייעות. ההורים מדברים על תחלופה כמעט יומיומית של נשות צוות מאז החזרה ללמידה. בעקבות התלונות הוחלט בוועד הורי הגנים לערוך סקר בקרב ההורים בשאלה האם לחזור לחמישה ימי לימוד כדי לצמצם את הבעיות, או להישאר עם שישה ימי לימוד. 
יש לציין שבמשך מספר שנים היו תלונות על מחסור בסייעות בגני הילדים, בעיה שנפתרה לפני תקופת הקורונה, לאחר שהעירייה הצליחה לגייס מספיק סייעות. על השינוי במצב משפיעים מספר גורמים: לאור המתווה החדש, סייעת יכולה לעבור רק בארבעה גנים, כאשר במקביל חזרו הגנים ללמוד שישה ימים בשבוע. בנוסף לכך, כדי להקטין את התחלואה בעיר החליט ראש העירייה רמי גרינברג שאיש צוות שלא חוסן ולא מציג בדיקת קרונה שלילית, לא יוכל לעבוד בגן.

"מאז שחזרנו לגן, יש כל יום תחלופה של אנשי צוות בגן ובצהרון", אומר הורה לילד בגן בוקק באם המושבות. "בגן יש שתי סייעת, סייעת אם קבועה וסייעת שנייה. הסייעת הקבועה שלנו שברה את הכתף ובמקומה נשלחות לגן סייעות מחליפות. אין לילדים שום יציבות ודמות קבועה ולא מעט הורים בודקים בבוקר מי הצוות שהגיע ואם מדובר בצוות מתחלף, הם מעדיפים להשאיר את הילדים בבית". אותו הורה מוסיף: "עכשיו לצד זה שהסייעת בחופשת מחלה, גם הגננת נאלצה להיכנס לבידוד עם ילדיה ולא נשלחה מחליפה, וגם הסייעת השנייה מתחלפת על בסיס יומי ולצערנו, לילדים אין שום דמות שהם מכירים. הדבר מוביל אצל חלק מהילדים לרגרסיה, ילדים שהיו גמולים, חזרו לעשות צרכים בתחתונים וצריך לתת את הדעת גם לכך".
תלונה דומה אפשר לשמוע מהורים בגן ירדן באם המושבות, גם שם מתלוננים ההורים על כך שהסייעות הקבועות נעדרות ובכל פעם מגיעה סייעת אחרת. "מעבר לכך שהילדים לא מכירים את הסייעות, החשש שלנו זה מהדבקות וכניסה לבידודים, כי הסייעות עוברות מספר גנים. בנוסף, מכיוון שזה גן טרום טרום חובה אמורות להיות שתי סייעות, אבל ברוב הימים מגיעה סייעת אחת".

אתמול התלוננו גם הורי גן מצפה בנווה גן על כך שלא הגיעה הגננת לגן והסייעת נאלצה להישאר לבד עם 27 ילדים.

מי שמכירה את הנושא היטב ומנסה לסייע להורים היא לירון חביב, יו"ר ועד הורי גני הילדים בעיר, שאומרת: "תחלופת אנשי הצוות בגני הילדים היא צורך המציאות,  בעקבות הנחיית המתווה שאומר שאיש צוות יכול לפגוש עד ארבעה גנים וחזרה ללמידה של שישה ימים והנחיית הרשות כי כל איש צוות שלא חוסן או הביא בדיקת שלילית ייצא מהגן. על כן, תחלופת הסייעות בגנים גדלה. ועד גני הילדים מייצג את דעת ההורים ועל כן יצא משאל נוסף ובמידה ומרבית ההורים יבקשו חזרה ללמידה של חמישה ימים כדי לצמצם את תחלופת אנשי הצוות, נפנה לרשות לשינוי ימי הלמידה".

כאמור בוועד החליטו לערוך סקר בין ההורים בנושא מספר ימי הלימוד המועדף. בהודעה שנשלחה להורים נכתב: "הורי הגנים שלום, בשל חזרה ללמידה של 6 ימים, הנחיות המתווה כי איש צוות הגן יכול להחשף ל- 4 גנים והנחיית הרשות כי סייעת שאינה מחוסנת ו/או מביאה תוצאה שלילית בבדיקת קורונה, ישנה תחלופה רבה של אנשי צוות בגנים. וועד הורי הגנים העירוני מייצג את דעת כל ההורים ועל כן אנו נשמח שתביעו את דעתכם בסקר המצורף. שימו לבכי כל הורה יכול למלא פעם אחת בלבד. בברכה, וועד הורי הגנים העירוני.

לסקר של ועד הורי הגנים היכנסו כאן

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה מפעילה מערך סייעות רחב אשר מאפשר להפעיל את הגנים גם כאשר יש חיסורים כתוצאה מחולי וכיוצא בזה. יתירה מזו, כדי שלא יושבת גן, מערך הסייעות בעיריית פתח תקוה מגבה גם חוסרים של גננות, שהינן עובדות משרד החינוך, בהיקף שלא קיים ברשויות אחרות. בתוך כך, התלונה בגין כך שלא נשלחה מחליפה לגננת בגן בוקק, הועברה לגורמים האמונים במשרד החינוך. במקביל, הסייעת שנעדרה בעקבות מחלה הוחלפה ע"י סייעת קבועה.
עוד מציינים בעירייה: "היעדרות הגננת בגן מצפה לא הובאה בזמן אמת בפני הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך, האמונים על שיבוץ הגננת המחליפה, מה שהביא לתקלה בהיערכות. על כן, גורמי הרשות יוציאו מכתב תלונה בנושא למשרד החינוך המעסיק של הגננות. כמו כן, הסייעת הקבועה בגן ירדן הודיעה הבוקר על מחלה ועל כן נשלחה סייעת מחליפה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר