בית אוהב בכפר סירקין צילום זאב שטרן
בית אוהב בכפר סירקין צילום זאב שטרן

האם הילדה שחוותה רצח במשפחה תאבד את ביתה החדש? קשיים כלכליים גדולים ל"בית אוהב"

בית אוהב בכפר סירקין מופעל בעזרת תרומות וללא עזרה מהרשויות, ונקלע באחרונה לקשיים. בבית מתגוררים כיום בין היתר ילדה שחוותה רצח במשפחה, וילדים שחזרו בשאלה ומשפחתם אינה מכירה בהם

פורסם בתאריך: 5.4.21 08:06

בית אוהב, בכפר סירקין, בית לנערים ונערות בסיכון, אשר הוקם לפני כשלוש שנים על ידי אפרת לוי, נמצא בסכנת סגירה. זאת בעקבות קשיים כלכליים שנגרמו בתקופת הקורונה בשל מיעוט בתרומות. בבית מתגוררים כיום 12 בני נוער בסיכון בגילאי 18-22, אשר מקבלים במקום את כל השירותים והטיפולים. "השנה האחרונה, שנת הקורונה, הכניסה את הבית לקשיים מאוד גדולים", מספרת לוי, "כמות התרומות ירדה בצורה משמעותית ואנחנו זקוקים לתרומות של אוכל ולתרומות כספיות לשיפוץ המקום. מי שתרם עד כה זה אנשים פרטיים ולאור הקורונה, עסקים רבים נסגרו ולכן יש קושי לגייס תרומות".
כמה עולה להחזיק את הבית בחודש?
"העלות עומדת על כ-22 אלף שקלים. שכוללת את השכירות, מיסים, אוכל וכדומה. זה לא כולל את כל ההעשרה שהילדים מקבלים, שבתקופה הזו של הקורונה היא הופסקה. הילדים זקוקים לחוגים ובעיקר לפעילות ספורט".
מה את יכולה לספר לנו על מי שמתגורר כיום בבית?
"יש לנו בבית כיום 12 ילדים וילדות, חלקם עובדים, חלקם בטיפול ושניים מאושפזים כרגע בגהה. בתקופה הזו של הקורונה הגיעו יותר ילדים, כי לא היה להם לאן ללכת. אנחנו נמצאים בקשר עם משטרת פתח תקווה. חלק מהילדים מגיעים לזמן קצר ואחרים לזמן יותר ממושך, כשהמטרה היא שהם ישתקמו וימשיכו הלאה לדרך טובה יותר. יש לנו ילדה שחוותה רצח במשפחה בעבר, יש ילדים שחזרו בשאלה ושההורים לא מכירים אותם, ילדה נוספת שיש לה עשרה אחים, אבל היא בקשר רק עם האחות בת ה-15 שלה. האחות נמצאת בפנימייה וכל שבת שניה היא מגיעה לבית וכל פסח היא הייתה אצלנו. אין לנו עזרה לא מעיריית פתח תקוה ולא ממועצת דרום השרון והיינו שמחים לכל עזרה אפשרית".
כאמור, בית אוהב נפתח על ידי לוי לפני כשלוש שנים, אז היא הייתה רכזת רווחה בעמותת מזון בעיר. לוי יזמה את הפרויקט לאחר שנחשפה לסיפורה של נערה כבת 18 שנמצאה ברחוב עם תיק ביד אחת וטלפון ביד שנייה. לאחר שהסיפור פורסם, קיבלה לוי פניות רבות מצד תושבים על נערות ללא בית והחליטה לעשות מעשה. אפרת פתחה את הבית יחד עם אנשי עסקים מהעיר. בתחילה היה הבית מיועד לנערות שהופנו על ידי עובדות סוציאליות לפעילות בשעות היום והערב שכללה ארוחה חמה והעשרה. לאור הדרישה למקום לינה לשעות הלילה, עבר הבית שיפוץ והוחלט להפוך אותו לבית מלא. הבית יכולה לאכלס עד 25 נערות ונערים וכל מי שמתגורר בו נקי ואינו משתמש בסמים.

לתרומות: מרכנתיל- בנק 17, סניף 733, חשבון 38192 רמת השרון- בית אוהב. או בביט למספר הטלפון: 050-2336644.

קיראו כאן כתבה קודמת ובה סיפורים מצמררים של חלק מדיירי ודיירות הבית

הם התגוררו ברכב, בחדרי שירותים, במגלשות, בזולה ביער. הבית בכפר סירקין הציל אותם


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר