צילום אילוסטרציה דודו בכר
צילום אילוסטרציה דודו בכר לבית הספר אין קשר לכתבה

הרישום לבית הספר של החופש הגדול: טענות קשות כלפי העירייה

בניגוד לערים אחרות, בפתח תקוה יש רק שני מסלולי רישום שגורמים להורים רבים להוצאה כספית מיותרת. "כדי שאוכל לרשום את בתי לשעות הבוקר במהלך כל יולי מחייבים אותי לשלם על מסלול מלא שכולל צהרון", מסביר אחד ההורים

פורסם בתאריך: 7.6.21 16:08

נפתחה ההרשמה לתוכנית הקיץ של משרד החינוך "בתי ספר של החופש הגדול", ויחד עם זאת עולות טענות מפי הורים על חוסר גמישות באפשרויותההרשמה בפתח תקוה וחוסר סיוע מהעירייה להורים, כל זאת אחרי שנה לא פשוטה בכלל. פרויקט בתי הספר של החופש הגדול אמור לתת מסגרת לימודית וחברתית לילדי הגנים ובתי הספר היסודיים ויתקיים בגני הילדים ובתי הספר היסודיים במהלך שעות הבוקר של שלושת השבועות הראשונים של יולי, תמורת תשלום סמלי ומסובסד בסך 300 שקלים. התשלום בכל עיר נקבע לפי האשכול הסוציו אקונומי שלה. במקביל לכך נפתחה ההרשמה גם לקייטנות הקיץ העירוניות האמורות לתת מענה כהמשך ישיר לתוכנית, הן בשעות הצהריים והן בהמשך חודש יולי, אותן יפעילו חמשת המפעילים העיקריים בעיר.

הורים רבים בעיר הופתעו לגלות כי כאשר ביקשו להירשם לתוכניות השונות, אפשרויות הרישום הינן מוגבלות ומגבילות ומחייבות הרשמה שלא עולה בקנה אחד עם צרכיהם, כארש עבור חלק מהם מדובר בהוצאה כספית שלא לצורך. כך למשל הורים שרוצים לרשום את ילדיהם ליום לימודים מלא הכולל בוקר וגם צהריים בשלושת השבועות הראשונים של יולי, לא יוכלו לעשות זאת מבלי לרשום אותם עד לסוף החודש ולימים מלאים.

למעשה, בניגוד לערים אחרות, בפתח תקוה מוצעים שני מסלולי רישום בלבד:

הראשון והמסובסד בין התאריכים 1-22.7 במסגרת "בתי הספר של החופש הגדול" שיתקיים בין השעות 8:00-13:30. והשני כולל צהרון בלבד בין התאריכים 1-22.7 ולאחר מכן יום מלא בין התאריכים ה-23-29.7. כלומר הורה המעוניין לרשום ליום מלא (בוקר + צהריים) בין התאריכים 1-22.7 מחוייב לרשום את ילדיו לחודש מלא, עד לתאריך 29.7 ולשלם על כך תוספת של שבוע מלא נוסף במחיר מלא ולא מסובסד.

"אני לא מבינה למה אני חייבת לשלם על הרשמה לחודש מלא, למרות שאני צריכה צהרון רק בימים שיש בית ספר של הקיץ?", אומרת אם לילד בגן חובה בעיר. והיא לא לבד, הורים רבים בקבוצת העירוניות נותרו מבולבלים וללא מענה. כך למשל ציין בפנינו אב לילדה בכיתה א' שביקש לרשום את בתו רק לקייטנת יולי בבית הספר בשעות הבוקר, שנתקל במכשול: "הסבתא של הילדה יכולה לשמור עליה בשעות הצהריים, אין לי צורך בצהרון. אבל כדי שאוכל לרשום אותה לשעות הבוקר במהלך כל חודש יולי מחייבים אותי לשלם על מסלול מלא שכולל צהרון. אני לא מבין למה אני צריך לשלם על שירות שאני לא מקבל".

מבדיקת מלאבס עולה כי בערים אחרות בסביבה, כגון מודיעין, רעננה, רמת גן וחולון, ישנה גמישות גדולה יותר ומספר מחזורי רישום לאורך חודשי החופש, כשלכל אחד מהם קיימת אפשרות רישום נפרדת לשעות הבוקר ואפשרות נפרדת לשעות הצהריים. כך לדוגמה, ברמת גן מציעים מחזור ראשון בין 1-21.7 עם מסגרת בוקר בין 7:30-13:00 ומסגרת צהריים ברישום נפרד בין 13:00-16:30, מחזור נוסף בין 22.7-5.8 עם מסגרת בוקר בין 7:30-13:00 ומסגרת צהריים ברישום נפרד בין 13:00-16:30. כך שכל הורה יוכל לרשום את ילדיו בהתאם לצרכיו. אלא שבפתח תקווה, עד לרגע זה, לא קיימת אפשרות כזו.

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה פועלת על פי המתווה שהוגדר על ידי משרד החינוך למסגרות הבוקר. כל פעילות החל מהשעה 13 וכן מהתאריך ה-23.7, הינה פעילות פרטית שתופעל ע"י מפעילי הצהרון. לאחר הדיונים שמתקיימים בנושא, העירייה תוציא עדכון מפורט בהמשך. במקביל ניתנו גם פרטי קשר לטובת מענה טלפוני על כל בעיה או שאלה פרטנית שעולה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר