בית ספר שובו, צילומים אודליה שדה

בית ספר שובו: טענות קשות של הורים על מצב המבנה ועל ליקויי בטיחות

ההורים טוענים שהתשתיות ישנות, המרחב המוגן לא יכול להכיל את כולם וילדים ננעלים בשרותים. בעירייה אומרים כי למרות שמדובר במוסד פרטי, סייעו לו בעבודות בטיחות דחופות

פורסם בתאריך: 4.7.21 17:46

הורים לתלמידים בבית ספר "שובו" טוענים כי המבנה בו מאוכלס בית הספר, בפינת הרחובות עין גנים ופוחס, אינו ראוי לאכלוס. "מדובר במבנה ישן ורעוע וקיימים בו ליקויי בטיחות רבים" אומרת אודליה שדה, אם לתלמיד העולה לכיתה ב' בבית הספר.

איזה ליקויי בטיחות ראית?
"זה מבנה משנות השישים עם תשתיות חשמל ומים ישנות, חסרים מרחבים מוגנים, אפילו השירותים מזעזעים, וילדים לא פעם ננעלו בתוך התאים. במהלך 'שומר חומות' היינו באסיפת הורים בדיוק כשהתחילו האזעקות, רצנו כל ההורים לאיזה מבנה פצפון, שמשמש כמרחב המוגן של בית הספר. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם זה היה בשעה שכל התלמידים נמצאים בבית הספר וצריכים להיכנס לשם בבת אחת, או אם חס וחלילה תהיה רעידת אדמה והמבנה יקרוס על יושביו".

לטענת ההורים הם וגם הנהלת בית הספר פנו לעירייה בבקשה לשפץ את המבנה מספר פעמים. הם טוענים כי בקדנציה הקודמת הובטח להם שהמבנה ישופץ, אלא שמאז נבחר רמי גרינברג לראשות העירייה, התשובות השתנו ונאמר להם שאין תקציב לטיפול ושיפוץ המבנה. "לפני שנה רמי גרינברג ביקש להוציא את כל התלמידים שאינם תושבי העיר, והתנה זאת בתקציבים", טוענת מירי סרור, אם לשתי בנות בבית הספר. "מצד אחד העירייה מתערבת בבית הספר כשנוח לה, אבל כשאנחנו דורשים סיוע כלכלי ושיפוץ, אז מתנערים מאיתנו וטוענים שאנחנו לא שייכים לעירייה".

בית ספר שובו, צילום אודליה שדה

שדה מוסיפה: "לאחרונה נאמר לנו שישקיעו במערכת של החשמל 250 אלף שקל. זה בזבוז כספי ציבור, מה זה עוזר לתקן את החשמל, כשהמבנה עצמו לא ראוי לאכלוס ומסכן את הילדים? כמו שמטפלים בחינוך האנתרופוסופי בעיר, אין סיבה שלא יטפלו וישקיעו בחינוך התורני. המבנה שייך לעירייה, רוב התלמידים הלומדים בו הם תושבי העיר וזכאים למבנה מותאם לצרכיהם, בדומה ליתר תלמידי העיר".

בית ספר שובו, צילום אודליה שדה

בית ספר שובו, צילום אודליה שדה

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר במוסד מוכר שאינו רשמי – פרטי והוא אינו קשור לעירייה באופן ישיר. בגלל שמדובר במוסד פרטי, העירייה אפשרה הקצאה למוסד במסגרת נוהל הקצאות והמבנה אמור להיות באחריות המוסד. לצד זאת העירייה סייעה למוסד בעבודות בטיחות דחופות ונחוצות. ראש העיר הציע להנהלת שובו להפוך למוסד עירוני שמפוקח ומבוקר ע"י העירייה ובכך גם יוכל לקבל את כלל השירותים העירוניים באופן מיטבי. יודגש כי בית הספר המדובר לא מבצע רישום דרך העירייה ועל כן במשך שנים הוא קלט בעיקר תלמידים מחוץ לעיר, מה שלא מנע מבית הספר לבקש משאבים מהרשות על אף שרוב התלמידים שלומדים בו אינם גרים בעיר. במידה והנהלת שובו יבחרו להיות ככל בתי הספר, הם יקלטו בשמחה תחת המעטפת העירונית ויקבלו את המענים הנדרשים על פי הנהלים. בדומה למוסדות אחרים שפעלו באופן דומה".

עוד נמסר מלשכת ראש העירייה: "מדובר בטענות שאינן נכונות. ראש העיר רמי גרינברג פעל כדי לתקן את המצב שהיה נהוג בקדנציות קודמות אשר גופים שאינם קשורים לחינוך היו עוסקים בנושא בשל אינטרסים פוליטיים. כיום, המצב שונה וכל נושא החינוך מנוהל ע"י הגורמים האמונים על הנושא במינהל החינוך, באופן מאורגן ובהתאם לנהלים. בתוך כך, העירייה תמשיך לסייע לכלל מערכת החינוך בעיר בהתאם לנהלים המקובלים".

מרשת "שובו" נמסר בתגובה: "ביה"ס עובר מידי שנה בדיקת בטיחות מחמירה, של משרד החינוך, וכל ליקויי בטיחות ככל שישנם מתוקנים לאלתר! אומנם המבנה ישן מאוד, והתקציב הנדרש לשיפוץ רחב הוא ענק. כבר כמה פעמים דובר על כך שעיריית פ"ת, השותפה הנאמנה של ביה"ס, תפעל להקצות מבנה חדש וראוי לביה"ס שמונה כיום כ- 550 תלמידים. ראש העיר מר גרינברג, שאף ביקר לאחרונה בביה"ס, ומלווה אותו אישית, ורק בשבוע שעבר נאם כאורח הכבוד במסיבת הסיום של ביה"ס, עושה ככל שביכולתו לסייע לביה"ס בכל תחום ועניין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר