ניקול גרוסמן

לא רק בנים: ניקול גרוסמן מצטיינת בנבחרת ישראל במדעי המחשב

בנבחרת ישראל היא אחת מעשר בנות ומשלושים חברים סך הכל, באולימפיאדה לבנות היא זכתה לניקוד הכי גבוה בנבחרת הישראלית. לבנות היא ממליצה: "אני חושבת שהכי חשוב לנסות"

פורסם בתאריך: 2.7.21 07:53

הישג מרשים: מדליית כסף וניקוד מירבי לניקול גרוסמן, בת ה-18, בוגרת תיכון אחד העם בפתח תקוה, באולימפיאדת מדעי המחשב לבנות. "זו סגירת מעגל וניצחון מאוד מתוק" אומרת ניקול בגאווה "לפני שש שנים התחלתי להתחרות באולימפיאדות של מתמטיקה, ועכשיו זו למעשה הייתה התחרות האחרונה שלי. הייתי מאוד לחוצה לפני התחרות, אבל הצלחתי לסיים אותה בצורה הכי טובה שרק אפשר ואני מאוד גאה בתוצאות".

בשבוע שעבר נערכה בפעם הראשונה האולימפיאדה האירופאית לבנות במדעי המחשב, באינפורמטיקה – EGOI – תחרות שמטרתה לשלב יותר נערות בתחום מדעי המחשב. את האולימפיאדה, שהתקיימה באופן מקוון, בשל מגבלות הקורונה, אירחה שוויץ והשתתפו בה 157 נערות מ-40 נבחרות מרחבי העולם. בין היתר השתתפו נבחרות ממדינות כמו ארה"ב, ברזיל, רוסיה, יפן וכמובן מישראל.

הנבחרת הישראלית שמנתה ארבע נערות מרחבי הארץ, נסעה לצפון כדי להשתתף בתחרות וקטפה שתי מדליות כסף ושתי מדליות ארד. ניקול שזכתה בתחרות היוקרתית במדליית כסף והשיגה את התוצאה הטובה ביותר ואת הניקוד המרבי בנבחרת ישראל, מסבירה שהדרך לפסגה לא הייתה פשוטה בכלל. "כדי להיכנס לנבחרת הארצית, צריך לעבור מספר מיונים קפדניים ומבחנים וגם כאשר כבר נכנסים לנבחרת הישראלית ממשיכים לעבור אימונים מדי שבוע, כדי לצבור די נקודות ולהשתלב בנבחרת, שתזכה לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית", היא מסבירה.

בנות הנבחרת

ניקול התחילה את דרכה בתחום המתמטיקה כבר בכיתה ז', כאשר התחרתה באולימפיאדה הצעירה למתמטיקה. במקביל ללימודים בחטיבת הביניים, שילבה ניקול גם לימודים אינטנסיביים באוניברסיטת תל אביב, דרך תוכנית "בנו ארבל", שמאפשרת לתלמידי חטיבות ותיכונים לשלב במהלך לימודיהם קורסים אקדמיים לתואר ראשון בבית הספר למדעי המתמטיקה, אך לפני כשנתיים החליטה לשנות כיוון וללמוד מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה. "הלימודים בפתוחה איפשרו לי יותר גמישות בשנים האחרונות, כדי ללמוד לבגרויות וגם לשלב מדי פעם חיי חברה", היא אומרת בחיוך, "בכל מקרה כשלומדים לתואר בכזו אינטנסיביות בית הספר חייב להיות גמיש, כי יוצא שמפסידים לא מעט שיעורים, בעיקר בתקופות המבחנים באוניברסיטה".

ניקול מסבירה כי זו הפעם הראשונה שמתקיימת התחרות הספציפית הזו, שעיקר מטרתה לעודד עוד מאמנים לקבל בנות לנבחרות מחד ולמשוך יותר בנות לנבחרות מאידך. "כשמספרי הבנות בתחרויות הרגילות יעלו, מטרת התחרות הזו תושג והיא תבוטל", היא מסבירה, "אבל זה יקרה רק כשיהיה ייצוג מספק של בנות, מה שכיום עדיין לא קורה".

כך למשל גם בנבחרת הישראלית, בה ניקול היא אחת מעשר נערות מתוך 30 חברי נבחרת סך הכל במדעי המחשב. "בשנה שעברה היינו רק שלוש בנות מתוך שלושים חברי נבחרת, השנה אנחנו כבר עשר. אני חושבת שזה שינוי מאוד חיובי מצד אחד אבל מצד שני חבל שאין יותר בנות בתחום".

איזה מסר היית רוצה להעביר לנערות, שיעודד אותן להיכנס לתחום?
"אני חושבת שהכי חשוב לנסות. לפעמים בנות חוששות מכישלונות וזה גורם להן בכלל לא לנסות. אבל אני מאמינה שעדיף לנסות, מקסימום מצליחים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר