גן ילדים לגן המצלם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג

מעון פרטי בפתח תקוה נסגר ל-30 יום: "לא שיתפו פעולה עם הפיקוח"

למעון הוצא צו סגירה מנהלי לאחר שלא התאפשר ביקור של הפיקוח במקום. מור דקל: "הצו הוצא לאור חוסר שיתוף הפעולה והחשד שעלה מההתנהלות"

פורסם בתאריך: 4.8.21 16:50

צו סגירה מנהלי ל-30 יום ניתן לגן פרטי בפתח תקוה, בעקבות חשד להתנהלות שאינה תקינה. השבוע סגרה המשטרה גן ילדים בעיר, בהתאם לצו מנהלי שהתקבל מטעם משרד העבודה והרווחה. מדובר בגן פרטי לגילאי 0-3 ובו למעלה משבעה ילדים, ובשל כך, המשמעות היא שהוא כפוף לחוק הפיקוח ומחויב לתת מענה ולשתף פעולה עם אגף מעונות היום מטעם משרד העבודה והרווחה. אלא שלטענת העירייה, "הנהלת המעון סירבה לשיתוף פעולה עם הרשות וכן לא אפשרה למפקחי משרד הרווחה לערוך ביקור במקום". על כן הוצא צו סגירה למקום.

מור דקל, יו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך ויועצת ראש העיר לגיל הרך מסבירה: ״מדובר על מעון פרטי מעל 7 ילדים, שעל פי חוק מחויב להיות עם תעודת אישור ראשוני של אגף מעונות היום ומצלמות לפי חוק המצלמות. על פי הדיווח במשך כמה פעמים הגיע פיקוח מטעם הרשות ומטעם אגף מעונות היום של משרד העבודה והרווחה ולא היה שיתוף פעולה של המעון ולא פתחו את הדלת, לאור חוסר שיתוף הפעולה והחשד שעלה מההתנהלות, אגף מעונות יום הוציא צו סגירה מנהלי למקום על מנת לבצע בירור ובדיקה מקיפה למקום".

דקל מדגישה בפנינו כי כל בעל/ת מעון/גן שמפעיל מסגרת לגילאי לידה עד 3 עם שבעה ילדים ומעלה מחויב לחוק הפיקוח על מעונות יום ועל כן גם מחויב לפתוח את הדלת למפקחי האגף ולעמוד תחת הנחיות והסטנדרטים שהחוק מציב. "אני מקווה שלאחר הבדיקה המקרה יתגלה כדבר טכני ולא אחר|\ היא אמרה. "מעבר לכך – אי פתיחת הדלת כמה וכמה פעמים מעלה חשד, הרי מי שאין לו מה להסתיר אין לו מה לדאוג. אני מברכת את ראש העיר רמי גרינברג ומנהלת היחידה צופנת יפת שבודקים כל מסגרת שמטפלת בפעוטות בעיר ושמה את הנושא בראש סדר העדיפויות".

דקל מציינת עוד כי בשבוע הבא (8/8) יתקיים ערב הסברה בזום להורים ובעלי מסגרות ובמהלכו יוסברו החוקים והתקנות החדשות למי שעדיין לא בטוחים בהם וירצו לשאול שאלות או לקבל הסבר מעמיק. "העמותה והעירייה אירגנו יחד עם נציגי אגף מעונות היום ערב הסברה, במהלכו יענו על שאלות הציבור, אני מזמינה את כל ההורים ובעלי/ות המסגרות להירשם ולקחת בו חלק".

מעיריית פתח תקווה נמסר: "עיריית פתח תקוה מפעילה באופן תקדימי, כפי שלא קיים ברשות אחרת, יחידה לפיקוח על המעונות. במסגרת פעילות היחידה, בין היתר, מועברות הכשרות למנהלי המעונות וכן עובדי היחידה מבצעים ביקורים במעונות השונים תוך שיתוף פעולה עם מנהלי המעונות. במקרה המדובר, הנהלת המעון סירבה לשיתוף פעולה עם הרשות בנושא חשוב זה וכן לא אפשרה למפקחי משרד הרווחה לערוך ביקור במקום. בשל חוסר שיתוף הפעולה המתמשך, הורה משרד הרווחה על צו סגירה למקום".

תגובת משרד העבודה והרווחה תובא כאן כשתתקבל, וכך גם תגובת בעלי המעון.

# לגן המצולם אין קשר לכתבה


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר