צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

רגע לפני פתיחת השנה: מחסור בבדיקות מהירות לתלמידים

במשרד החינוך הודו כי קיים מחסור ומסרו כי נעשה מאמץ להשלים את החוסרים

פורסם בתאריך: 31.8.21 08:38

מחסור בבדיקות אנטיגן בפתח תקוה: הורים ברחבי העיר מדווחים על מחסור בבדיקות שאמורות לאתר תלמידים מאומתים לקורונה לקראת פתיחת שנת הלימודים. בהנהגת ההורים אומרים: "מטרללים את ההורים", ואילו במשרד החינוך מסרו כי הם "עושים מאמצים להשלים חוסרים".

מחר, 1 בספטמבר, עתידה להיפתח שנת הלימודים תשפ"ב. לקראת שנת הלימודים הונחו ההורים לבצע לילדיהם השבים למסגרות החינוך בדיקת אנטיגן, אשר אמורה לאתר תלמידים מאומתים לקורונה לפני פתיחת השנה. אלא שאתמול, שני, כאשר נדרשו ההורים להגיע למוסדות החינוך בהם ילמדו ילדיהם ולאסוף את הבדיקות המחולקות על ידי משרד החינוך, התברר כי קיים מחסור.

אנה נבות, יו"ר הנהגת ההורים העירונית מסבירה: "המדינה הבטיחה לספק לכל הילדים עד גיל 16 ערכות לבדיקה מסוג אנטיגן. בפועל הגיעה כ-70 אחוז מהכמות הנדרשת והמנהלות נאלצו להסתדר עם הבעיה. יושבי הראש של ועדי ההורים התגייסו בחלק מבתי הספר לסייע בחלוקה גם בשעות אחר הצהריים והערב וכעת יש הורים שממתינים לקבל ערכה ואין צפי מתי יגיעו להשלים את הכמות".

נבות מוסיפה ואומרת כי "מצד אחד מבקשים מההורים שיעשו בדיקה ומודיעים שיחלקו חינם, מצד שני אין חובה להציג את התוצאה והכמות שסיפקו לא תואמת לאוכלוסייה הרלוונטית". לדבריה ההסתדרות אסרה על הגננות ועובדי החינוך לחלק את הערכות ועל כן התגייסו בהנהגת ההורים לסייע בחלוקה. "הבנו בהנהגת ההורים ששוב האחריות מוטלת רק עלינו. המדינה החליטה לטרלל את ההורים ואת התשובות מצפים מאיתנו לתת. לא ברור מי שומר על בריאות הילדים, אבל לקחנו החלטה לעודד בדיקות בתקווה שנצליח למנוע בידודים גם אם לא בכל העיר לפחות בחלק ממנה".

 

מעיריית פתח תקוה נמסר: "מערך חלוקת ערכות הבדיקה לתלמידים, הינו מערך ארצי אשר מופעל ע"י משרד החינוך ישירות מול בתי הספר. למרות זאת, עיריית פתח תקוה פועלת באופן מתוגבר, הרבה מעבר לנדרש, כדי לסייע במערך החלוקה הן בגנים והן בבתי הספר. זאת בנוסף להערכות בתוך מסגרות החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים. יודגש כי לצורך חלוקת הערכות העירייה השקיעה משאבים רבים ואף כוח אדם. במקביל, גורמי הרשות וראש העיר פועלים אל מול הגורמים הרלוונטיים האמונים על הנושא במשרד החינוך ומשרד הבריאות כדי להשלים את החוסרים המעטים בהקדם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אכן ישנם בתי ספר שקיבלו פחות ערכות ממצבת התלמידים. משרד החינוך פועל לווסת את הכמויות ולהעביר להם ערכות מבתי ספר שקיבלו מעבר לנדרש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר