פעילות בני עקיבא בחפץ חיים, צילום השכנים

חודש הארגון של בני עקיבא הפך לסיוט עבור השכנים | צפו

השיא לטענת תושבים המתגוררים בסמוך לסניף בחפץ חיים היה במוצאי שבת, אז נכח במקום גם רמי גרינברג. העירייה: "חשוב לזכור שהפעילות בתנועות בעלת יתרונות חינוכיים רבים"

פורסם בתאריך: 15.11.21 11:51

פעילות חודש הארגון של סניף בני עקיבא במרכז פתח תקוה מטרידה את מנוחת השכנים. תושבים המתגוררים בסמוך לסניף, אשר פועל ברחוב חפץ חיים, טוענים כי בשבועות האחרונים התקיימה במתחם פעילות יומיומית של חניכי הארגון עד השעות הקטנות של הלילה, בצורה קולנית ורועשת. "מדובר במטרד יומיומי בתדירות גבוהה וללא פרופורציה", מתלונן אחד השכנים.

לטענת השכנים, הפעילות התקיימה במשך מספר שבועות, כאשר השיא היה במוצאי שבת האחרונה. "התקיים במתחם אירוע המוני של הארגון, עם מאות משתתפים, שלווה במערכות הגברה ורעש חזק במיוחד", מוסיף השכן, "נכון שזה ארגון נוער והכל טוב ויפה, אבל זה לא מתאים לצביון של שכונת מגורים שקטה".

לדבריו, בבניין הצמוד בו הוא מתגורר אמנם אין משפחות עם ילדים, אך מתגוררים בו דיירים מבוגרים, חלקם סיעודיים ומוגבלים בתנועתם. "אני עוד יכול לצאת מהבית, ללכת לגינה ולנסות 'לברוח' מהרעש, אבל תושב שמוגבל בניידות, נשאר בעוצר בביתו כיוון שגם אם סוגרים את החלונות, זה לא עוזר להוריד את עוצמת הרעש", הוא מסביר.

יש לציין כי מדובר בחודש בשנה, הנקרא "חודש ארגון", אשר מתקיים בכל הארץ במשך חודש חשוון ובמהלכו עוסקים המדריכים והחניכים בפעילות דידקטית סביב נושא שנקבע על ידי ההנהלה הארצית. גם ניקוי, צביעת הסניף וקישוטו באותו חודש סובבים סביב אותו נושא. בסיום "חודש הארגון" מתקיימת "שבת ארגון" חגיגית, בה החניכים מציגים את הפעילות שהתבצעה במהלך החודש. במוצאי השבת, נוהגים רוב סניפי בני עקיבא לקיים הופעות חגיגיות שכוללות הצגה וריקודים.

האם התלוננתם על הרעש במוקד העירוני או במשטרה?
"כן, נאמר לנו שהמצב ידוע והיו מספר תלונות על הרעש. אני מבין שזה 'רק' חודש בשנה, אבל גם חודש כזה – זה הרבה. הרעש שעולה מהמתחם הוא בלתי סביר, גם בסופי שבוע".

לדבריו, באירוע שהתקיים בשבת נכח גם ראש העירייה, רמי גרינברג, ולכן הוא ויתר התושבים כועסים ומוטרדים שבעתיים. "התחושה היא שהאירועים מתקיימים בחסות הרשות, שמאשרת את ההפרעה לתושבי השכונה. אין לי בעיה שעושים אירוע, יש לי בעיה שזה קורה בלב שכונת מגורים ושזה הופך למטרד של ממש", הוא מסכם.

מדוברות העירייה נמסר: "פעילות תנועות הנוער בעיר פתח תקוה היא ענפה ואנחנו גאים בכך. תנועות הנוער וכלל המסגרות הבלתי פורמאליות בעיר מהוות נדבך חשוב ומרכזי בחוסנה של הקהילה ומובילים בעשייה ערכית למען הזולת. מתוך הכרה בפעילותם החשובה, העירייה תומכת בהן בצורה מקיפה ומקצה עבורן משאבים רבים, הרבה מעבר לניתן ע"י רשויות אחרות. שיא הפעילות בתנועות הנוער נמדד בימים שלקראת שבת ארגון ועל אף אי הנעימות המובנת חשוב לזכור שהפעילות בתנועות היא חשובה ובעלת יתרונות חינוכיים רבים. לצד ההבנה וההכרה בפעילותן החשובה, העירייה פועלת לאורך כל חודש ארגון כדי למנוע מפגעי רעש חריגים בסניפים ולשמחנו קיים שיתוף פעולה בנושא. ראש העיר סייר בסניפים השונים, ברך את החניכים וביקש מהם לזכור כי לצד החגיגות יש להתחשב בשכנים הגרים בסמוך ולהקפיד על עוצמת רעש סבירה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר