יועצים זוגיים מומלצים במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock
יועצים זוגיים מומלצים במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

יועצים זוגיים מומלצים במרכז

כיום כולם כבר יודעים כי זוגיות בכל גיל ובכל שלב מצריכה עבודה קשה, השקעה מרובה ותחזוקה שוטפת, כדי למנוע שחיקה ביחסים ולשמור על הרומנטיקה. הכירו את היועצים הזוגיים המובילים באזור המרכז

פורסם בתאריך: 16.6.19 10:26

ענבל וליס -מטפלת זוגית ,משפחתית ומטפלת CBT

הבחירה ללכת לייעוץ זוגי יכולה להרגיש לעתים כמו צעד גדול ומאתגר. לא תמיד פשוט להודות כי הדברים אינם מושלמים בזוגיות, ואנשים שמעולם לא היו בסוג של ייעוץ עשויים לחוש בהתחלה קושי ובלבול. עם זאת, יש ארסנל רחב ולא מוכר של תהליכים שהיועץ הזוגי המומחה יכול לבצע עם בני הזוג וגם כשדברים נראים חסרי פתרון, לאחר מספר מפגשים יעילים העננה מתאדה בהדרגה ומצליחים פתאום לראות את האופק.

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לייעוץ  זוגי היא הצורך בסיוע להתגבר על הפרת אמון משמעותית. זה יכול להתבטא בצורה של בגידה מינית או רגשית, הסתרת סוד משמעותי, או סדרה של שקרים באשר לכסף. כך או כך, בניה מחדש של בסיס האמון כמעט בלתי אפשרית לביצוע, ללא יועץ זוגי מקצועי ומוסמך, שלמד לאורך שנים, צבר די ידע וניסיון ויודע כיצד לבנות את עמודי התווך.

ענבל וליס היא מייסדת ומנהלת 'מרכז ביחד ענבל וליס- לייעוץ זוגי, משפחתי וCBT ילדים ונוער'. המרכז מספק שירותי טיפול, ייעוץ  והכוונה לזוגות ומשפחות ומשמש מרחב בטוח לקיום תקשורת כנה ופתוחה. צוות הקליניקה המקצועי מספק עבור מאות מטופליו,  כלים להתמודד עם המשבר והקושי ולהפוך אותם להצלחות.

ענבל היא בוגרת התוכנית התלת שנתית לטיפול זוגי משפחתי, אוניברסיטת ת"א; בוגרת תוכנית לימודי CBT, תל-השומר; RATIONAL-EMOTIVE AND COGNTIVE-BEHAVIORAL THEORY-ALBERT ELLIS INSTITUTE, M.A ייעוץ חינוכי במרכז ללימודים אקדמאיים;  M.A סוציולוגיה אוניברסיטת ת"א; בעלת תעודת הוראה בפסיכולוגיה מאת האוניברסיטה הפתוחה​, וכן B.A במדעי התנהגות, מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. היא נשואה באושר לישראל, ואמא במשרה מלאה ל- 3 ילדים מדהימים.

את מרכז 'ביחד', הקימה ענבל לפני 12 שנה. מאז ומתמיד היא שמשה כ"פסיכולוגית" של חבריה, כך שללימודי התואר הראשון היא נרשמה בלי לבדוק בכלל אילו מקצועות נוספים קיימים. עם סיום התואר הראשון, היא הבינה שתחום הייעוץ הזוגי והמשפחתי מעניין אותה מאוד באופן אישי ומשם סללה את דרכה לתואר השני ולאחריו להתמחות בטיפול זוגי משפחתי.

גישות הטיפול

לקליניקה מגיעים מאות מטופלים, הזוכים לייעוץ וטיפול ממוקדים להשגת המטרות הרצויות בתהליכים קצרי מועד. הטיפולים בקליניקה משלבים מספר גישות מובילות מתחום הפסיכולוגיה והפסיכותרפיה, כאשר בסופם מקבלים המטופלים כלים משמעותיים לשיפור התקשורת הזוגית והבין אישית. בין הטיפולים הקיימים במרכז: ייעוץ  זוגי, שיפור התקשורת הזוגית, הצלה והתערבות בשעת משבר זוגי, צומת דרכים זוגית, הורות לגיל הרך ולגיל ההתבגרות, טיפול פרטני ומשפחתי עבור משפחות עם ילדים בעלי קשיי קשב וריכוז, משברים וקונפליקטים משפחתיים.

מהם הקווים המנחים בטיפול הזוגי?

"שיטת הטיפול העיקרית היא טיפול ממוקד קצר מועד, הנשען על הגישה המערכתית של מינושין (סלבדור מינושין). גישה זו תופשת את הפרט כחלק ממערכת המשפיעה על ערכיו והתנהגותו.

"בכניסתנו למערכת זוגית, כל פרט מגיע עם שק הערכים וההתנהגויות שאסף במהלך חייו, לעיתים הערכים וההתנהגויות מתנגשים ומובילים לקשיים בזוגיות.

"הטיפול נמשך בן שלושה לחמישה חודשי טיפול הכוללים פגישה שבועית האורכת כשעה.

"מרבית הפגישות הינן זוגיות, אך קיימים מפגשים פרטניים עם כל אחד מבני הזוג,, בהם אנו מאתרים דפוסי התנהגות קודמים אשר משפיעים על המערכת הזוגית.

"המפגש הראשון מתנהל באווירה נעימה, בו הזוג מכיר את היועצת הזוגית והיא אותם. כל אחד מספר על עצמו ועל ה"סיפור" הזוגי שלהם מיום פגישתם ועד להתמקדות בסיבה אשר הביאה אותם לפנות לקבלת ייעוץ זוגי. בסיום מרבית המפגשים בני הזוג מקבלים שיעורי בית,אשר אותם מכינים לקראת המפגש הבא.

כיצד משתלבות הגישות השונות בייעוץ הזוגי?

"הייעוץ הזוגי משלב גישות שונות שלמדתי הן במסגרת האקדמיה והן במסגרת לימודים א-פורמלים.

"הכלים הטיפוליים לקוחים משיטת אימאגו לזוגות, משיטת פוקוסין, אניהגרם, תקשורת מקרבת, טיפול קוגנטיבי התנהגותי ועוד. השילוב והשימוש במספר רב של כלים טיפוליים מאפשר את התאמת הייעוץ  לזוגות המגיעים מרקעים שונים, פערים שונים, וכן מספק מענה למערך רחב של קשיים והתמודדויות".

מהו "האני מאמין" שלך כמטפלת זוגית?

האני מאמין שלי הוא : "טובים השניים ,מן-האחד: אשר יש להם שכר טוב בעמלם. כי אם ייפלו, האחד יקים את חברו: ואילו האחד שיפול, ואין שני להקימו" (קוהלת פרק ד' פסוקים ט'-יא')

"אני מאמינה גדולה בזוגיות ומאמינה גדולה ביכולת השינוי של כל אחד מאיתנו.

"בעבודתי בקליניקה אני פועלת לאיתור הדפוסים אשר מקשים על הזוגיות, עובדת בללמד את בני הזוג שיטת תקשורת חדשה ומאפשרת, בהכחדת דפוסים ישנים אשר לא משרתים את הזוגיות, ופועלת באופן הדוק בכדי לעזור לכל אחד מהם לפתח את ה'אני מאמין' שלו, למצוא את עצמו מחדש בתוך הזוגיות, את ה"אני" שחלם להיות, את ההורה שרוצה להיות ואת בן\ת הזוג שהוא רוצה להיות.

"הטיפול נעשה בגובה העיניים, בכנות מוחלטת ובהנעת תהליכים. למרכז 'ביחד' מגיעים אנשים שרוצים שינוי ומוכנים לקבל, ללמוד וליישם.

כל התהליכים בקליניקה מאפשרים התפתחות וצמיחה זוגית אך גם אישית. חשוב לי ששני הצדדים יהיו בתהליך הזוגי עם רצון משותף אך גם עם נאמנות לצרכים האישיים. זוגיות דואלית היא קודם כל הזוגיות שלנו עם עצמנו, להבין מה חשוב לנו ואיך אנחנו מתקשרים את זה לבן או לבת הזוג, וללמוד כיצד בונים מערכת מפרה ולא מפריעה".

טלפון : 054-2245111

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

ענבל וליס. צילום: אילנית תורגמן

ענבל וליס. צילום: אילנית תורגמן


רונית כהן זמורה – מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

התא המשפחתי יכול להיות מקור להנאה וגאווה. הילדים יכולים להיות מקור לאושר גדול ובן הזוג יכול להיות מתחשב ונפלא. אבל מה קורה שיש בעיות? חלק מהבעיות הן מהמורות קטנות לאורך הדרך, שניתן לפתור לבד. לצד זאת, לפעמים נתקלים בבעיות מסובכות הדורשות הסתכלות חיצונית ועזרה של איש מקצוע.

טיפול זוגי ומשפחתי עונה על צורך זה ועוסק במגוון התנהגויות. מדובר בטיפול הממוקד בחיי היחיד, הזוג  או המשפחה והמטרה שלו היא בסופו של דבר להשפיע לטובה על התא המשפחתי. הטיפול קשור לבעיות בקשרים שיש לאדם עם אנשים הקרובים לו ביותר כמו בן הזוג, המשפחה והילדים, ולעיתים אפילו בקשר של אדם עם עצמו. הטיפול לרוב הינו זוגי אך לעיתים הוא יכול להיות יחידני. כאשר הטיפול מתמקד ביחסים בין הורים לילדים, מקובל לטפל בבעיה דרך ההורים עצמם, כשהם מובילי השינוי. הטיפול הוא ממוקד, ענייני וקצר, ומטרתו לתת כלים יישומים להתמודד בהצלחה עם בעיות ומצבי חיים מורכבים וליצור נקודת מפנה ליחיד, לזוג ולמשפחה.

טווח הנושאים המטופל על ידי המטפל הוא רחב ומגוון, החל מהכנה לחיים זוגיים, עבור בפיתוח דרכי התמודדות עם שינויים בחיים הזוגיים והמשפחתיים, כמו הבאת ילדים לעולם, וכלה בהתמודדות עם רצון אחד מבני הזוג לסיים את הקשר. הטיפול הזוגי בא לפתור משברים ולהעלות את בני הזוג על דרך המלך. ריבוי מקרי הגירושין מוכיח שלא מובן מאליו לחיות בזוגיות וליצור חיים משפחתיים נינוחים. לכן הטיפול מתמקד במציאת דרכי פתרון לקונפליקטים.

נפגשנו עם רונית כהן זמורה, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת ושוחחנו עמה על הנושא. מי הם הלקוחות המגיעים אליך?

מגיעים אלי זוגות בשלבי חיים אישיים וזוגיים שונים ובתקופות חיים שונות. כך למשל, מגיעים אלי בעיקר זוגות שרוצים לפתור משברים ולהעלות את חייהם האישיים והזוגיים לנתיב מופחת קונפליקטים ולקבל כלים להתמודד עם קשיים בתקשורת. מגיעים גם זוגות שרוצים לפתח "חיסון" לקראת חיים משותפים. לצד זאת, מגיעים זוגות בתהליכי פרידה וגירושין והם מבקשים ללוות את התהליך כדי להיפרד נכון ולהקל במידת האפשר על הילדים ועל עצמם. כמו כן מגיעים יחידים וזוגות בעת פתיחת פרק ב', שהינו מורכב מאוד והם מחפשים כלים נכונים לחיים משותפים. כיום מגיעים גם יחידים המתקשים לפתח זוגיות ורוצים לעבוד על כך.

מהם המשברים העיקריים אצל בני זוג?

ניסיוני מצביע כי חיים עם אדם נוסף מציבים אתגרים רבים ליחיד ולזוג. ריבוי מקרי הגירושין מוכיח שלא מובן מאליו לחיות בזוגיות. דוגמאות לאתגרים שקשה לצלוח לבד כוללות הגדלת המשפחה, עזיבת הילדים את הבית והיוותרות עם בן הזוג לבד, שינויים כלכליים, שינויי תעסוקה, חולי, וכמובן משברים שנוצרים עקב מריבה שיצאה משליטה ומקרי בגידה. אני עוזרת לזוגות לתקן את החוזה הזוגי ביניהם באופן שיאפשר להם להתמודד עם האתגר. הזוגיות מחייבת את כל אחד מבני הזוג להיות ער לצרכים האישיים והזוגיים ולמצוא את האיזון בין הנפרדות וה"ביחד".

מניסיונך, האם יש מכנה משותף לרוב המשברים?

הזוגיות היא מלאכת הרכבה של שני אנשים שכל אחד מהם נושא עמו היסטוריה אישית, ערכים, תפיסות עולם ומודל זוגי שונים שחוו בבית ההורים. לכן ניתן לומר שהזוגיות מתחילה מפער בחשיבה, בהבנה ובתפיסה של מצבי חיים שונים. כאשר בני הזוג נקרים בפני מכשול או שינוי, מתעוררות שאלות איך צריך להתנהל? מה עושים ביחד ומה עושים לחוד? מהו המודל ההורי והזוגי? בני הזוג צריכים לבנות את המארג המיוחד רק להם.

כיצד זה מתבצע בפועל בטיפול?

לכל זוג יש את "החוזה הזוגי" שלו, בו הם קובעים כיצד יראו היחסים בניהם. יש זוגות בהם הקשר עם משפחות המוצא שלהם הוא חלק בלתי נפרד מהזוגיות, ובקשרים אלה המשפחות מעורבות מאוד בכל תחומי החיים. אצל זוגות אחרים הקשר עם החברים הוא בעל משקל משמעותי. לאור זאת, אין אפשרות לעשות "העתק-הדבק"  מבני זוג אחרים כי מה שמתאים לזוג אחד לא מתאים לזוג אחר. במהלך מערכת היחסים ישנו "ריקוד זוגי" של ניסוי וטעיה בו בני הזוג מכניסים שינויים לחוזה, עד ששני הצדדים מרוצים. זהו תהליך בו כל זוג מוצא את הדרך שלו.

הטיפול עוזר לנסח את החוזה באופן ייחודי לזוג, תוך כדי התחשבות בשינויים אישיים, כגון: מחלות, אבטלה, שינוי מקום עבודה, שינוי סטטוס מקצועי, שינויים במשפחת המוצא. לכל אלו יש השפעה ניכרת וצריך להתייחס לכך.

מהי המורכבות של זוגות בפרק ב'?

מערכת יחסים בפרק ב' נושאת בחובה "מטענים" מורכבים. כל אחד מבני הזוג מגיע לחיים אלו עם חיים שלמים מאחוריו, שחלקים ממנו צריכים להשתלב בחיים המשותפים של הזוג החדש.

דוגמה נפוצה היא שכשלזוג בפרק ב', או לאחד מבני הזוג, יש ילדים מנישואין קודמים. הילדים מושפעים כמובן מהגירושין של הוריהם, והזוגיות החדשה של ההורה שלהם למעשה חותמת עבורם את האפשרות שהוריהם יחזרו להיות יחד. הם עלולים לפתח עוינות כלפי בן הזוג של ההורה, מה שמשפיע על הזוגיות ומעכיר את היחסים. בטיפול, הדברים הללו נדונים לעומק. צריך לדעת איך לא להיכנס למלחמות עם הילדים, להיות קשובים לכל אחד מהצדדים וכמובן למה שהילדים אומרים וחשים. הטיפול נעשה באמצעות ההורים (בני הזוג), והם מובילי השינוי.

באיזה מודלים של טיפול את עושה שימוש?

הטיפול שלי מתמקד בשינוי, בו הזוג או היחיד מגיעים לפתרונות בעצמם בשיטה החוסכת זמן ומשאבים, מאחר שטיפול זה מעצים את מה שיש ולא מתעסק במה שאין. הגישה מסתמכת על ההנחה שהמטופל הוא המומחה הטוב ביותר לחייו ויכול בעזרת הנחייה מתאימה למצוא דרך לשינוי רצוי.

מודל הטיפול מבוסס על הקשבה פעילה, הכלה ואמפטיה, במטרה להביא לשיפור באיכות החיים האישית, הזוגית והמשפחתית. הוא כולל מפגש אחד מדי שבוע הנמשך כשעה.

אני מלווה את בני הזוג בתהליך הטיפולי כדי להובילם מהמצב העכשווי למקום אחר, טוב יותר, אליו הם שואפים להגיע. בנוסף, על מנת שהשפעת המפגש תחלחל לחיים מחוץ לחדר הטיפול, הזוג מקבל משימות שנקבעות בשיתוף פעולה איתם.

השלב הראשוני של הטיפול אנו מזהים את מוקדי הבעיות, בוחנים אותם וממפים אותם מהקשה אל הקל. בשיתוף פעולה בין בני הזוג לביני אנו בונים תכנית פעילות לפי סדר עדיפויות המתאימה להם. המטרה היא שהמטופל ירגיש הקלה כבר בשלבים הראשונים של הטיפול והשיפור במערכת היחסים ילך ויגבר עד סופו של התהליך.

אודות המטפלת:

רונית כהן-זמורה, היא מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, פסיכותרפיסטית, מאבחנת דידקטית ומומחית להפרעת קשב וריכוז. היא בעלת ניסיון עשיר (מעל 25 שנה) במסגרות טיפוליות ובפרקטיקה פרטית בתחומי טיפול אישי, זוגי, משפחתי והדרכת הורים. רונית בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מורחב וייעוץ מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני בסוציולוגיה ולימודי עבודה באוניברסיטת תל אביב. כמו כן היא למדה פסיכותרפיה בחוג לרפואה באוניברסיטת תל אביב והיא מוסמכת מטעם האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי. היא למדה והתמחתה בתחום הטיפול הזוגי והמשפחתי במשך 15 שנה במסגרות שונות, וצברה ידע מקיף ונרחב בכל היבטי הטיפול. כיום היא מקבלת את מטופליה בקליניקה פרטית באזורי חן תל אביב.

כתובת הקליניקה: אזורי חן, תל אביב

מעבר לאתר

טלפון: 052-2303707

רונית כהן זמורה

רונית כהן זמורה



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר