ילדי גן מכתשים במרפאת נווה גן | צילום: דוברות מחוז דן - פ"ת

כשאלזה, קופיקו, דורה ודובי פגשו את צוות מרפאת נווה גן של כללית

על מנת ללמד את ילדי גן "מכתשים" אודות החשיבות בביצוע בדיקות במרפאה מבלי לעורר בקרבם חרדות ודאגות, התקיים הפנינג חוויתי ומקסים בשטח הגן, במסגרתו הדגימו נשות הצוות של מרפאת נווה גן בכללית כיצד מטפלים בבובות ובדובים שהביאו הילדים מהבית. הכירו את פרויקט "מרפאת הדובים"

פורסם בתאריך: 26.10.21 21:10

למה אלזה קיבלה זריקה? מדוע שמו פלסטר לדובי? ואיך קרה שרופאה של כללית הצמידה סטטוסקופ ובדקה את הדופק של הבובה דורה?

הכירו את "מרפאת הדובים", שיתוף פעולה מחויך שקיימה מרפאת נווה גן של כללית בפתח תקוה עם ילדי גן מכתשים, גן חובה ממלכתי השוכן בקומת הכניסה לבניין שבו פועלת המרפאה. במסגרת הפעילות המשותפת, הגיעו נשות הצוות של מרפאת נווה גן למתחם גן החובה "מכתשים" בשעות הפעילות, וערכו לילדים סימולציות המדמות מפגשים עם עובדי המרפאה, והכל בתיווך הבובות האהובות עליהם.

צפו בפעילות המקסימה:

לקראת המפגש התבקשו ילדי הגן להביא מהבית בובה אהובה עליהם (דוגמת דובי, קופיקו, דורה ואלזה). "כל ילד יגיע עם הדובי שלו ויחד נבדוק אותם כמו במרפאה", נכתב בהזמנה לפעילות, "ככה נלמד בצורה חווייתית על בעלי התפקידים במרפאה, וכן פחות נחשוש מהביקור הבא. נלמד על טיפול בזיהומים, איך נזהרים ממחלות מדבקות, טיפול בכוויות וחבישה, מה עושה הרוקח ועוד".

מרפאת נווה גן של כללית | צילום: דוברות כללית

מרפאת נווה גן של כללית | צילום: דוברות מחוז דן – פ"ת

הפעילות, שנערכה בימים האחרונים, כללה מספר תחנות. בשתי תחנות של "חדר טיפולים" התנסו הילדים בחבישת הבובה, מדידת חום לבובה, מדידת גובה ומשקל לבובה וכיוצא בזאת, כשעל הדרך נשקלו ונמדדו גם הילדים עצמם באדיבות האחות ג'ודי מדללה ומנהלת הסיעוד יוליה קימיאגרוב.

בתחנת "מה יש לדובי שלי?" לימדה מנהלת מרפאת נווה גן, ד"ר יפעת אטיאס, כיצד למדוד דופק בעזרת סטטוסקופ. בתחנת "באנו וירוס לגרש" הסבירה רופאת הילדים של המרפאה, ד"ר שרית ויזמן, אודות הצורך להיזהר מחיידקים ו-וירוסים (בדגש על נגיף הקורונה) באמצעות הקפידה על היגיינה וחבישת מסכה ובתחנת "בית מרקחת לדובים" הסבירה הרוקחת קרן ששון אודות מרשמים ותרופות, שכמובן ניתנו לבובות.

"מרפאת הדובים" של כללית | צילום: דוברות כללית

"מרפאת הדובים" של כללית | צילום: צילום: דוברות מחוז דן – פ"ת

המרפאה כחלק אינטגרלי מהקהילה

"המטרה היא להכיר לילדות ולילדים את המרפאה כדי שלא יחששו כשהם יגיעו, לחשוף בפניהם את הדברים העיקריים שעושים בגילאים האלה וגם להכיר להם את הצוות", מסבירה הגננת בגן מכתשים, חן מוצפי, "בסוף מדובר במרפאה ששוכנת במיקום מרכזי בשכונת נווה גן ונותנת מענה לדיירי מגדלי המגורים שמקיפים אותנו אז חשוב לנו שהילדים ייחשפו אליה, שהם יידעו שמרפאה זה לא דבר מפחיד ושיראו אותה כחלק אינטגרלי מהקהילה שבהם הם חיים".

מה הייתה מידת שיתוף הפעולה?

"מצוינת, הילדים הביאו בובות מכל הסוגים – אם זה דובים, קופיקו, דורה, אנה ואלזה, וגם בובות של חיות, סימבה, מיקי ועוד, ויצאה פעילות מאוד צבעונית ויפה".

מנהלת מרפאת נווה גן, ד"ר יפעת אטיאס, שיזמה את שיתוף הפעולה בין המרפאה לגן הילדים, מוסיפה: "הרעיון נולד כבר בשלב הקמת המרפאה, מתוך מטרה להוריד את רמות החרדה של הילדים בעת המפגש שלהם עם הצוות הרפואי. בהתחלה תכננו הפנינג גדול עוד יותר, אבל הקורונה לא אפשרה לנו. אחרי ההצלחה של המיזם היום אני מקווה ומאמינה שבשנים הבאות נוכל להרחיב את מרפאת הדובים גם לגנים נוספים בשכונה ובאזור".

שיתוף הפעולה הקהילתי בין מרפאת נווה גן לבין תושבי השכונה נמשך שלשום (יום א', 24.10), בסדנה חווייתית שנערכה בפארק השכונתי ללקוחות המרפאה אשר נולדו להם תינוקות בחודשים האחרונים – וזכתה להשתתפות של רבים מתושבי השכונה והאזור.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר