ים אזולאי
ים אזולאי

החלטתי שההתנדבות שלי תהיה יוזמה מקורית

ים אזולאי החליטה שההתנדבות שלה תהיה משהו חדש, שהיא תקים מהבסיס

פורסם בתאריך: 26.6.19 17:59

בתחילת שנת הלימודים התבקשנו לחשוב על מקומות בהם נוכל להתנדב במהלך השנה. היו אפשרויות רבות כמו גני ילדים, צהרון, צער בעלי חיים ועוד. אבל אני לא הסתפקתי באף אחת מהאופציות הללו וניסיתי לחשוב על יוזמה מקורית, משהו שאקים מהבסיס. משהו שיגרום לי להרגיש ששיניתי משהו אצל מישהו, שהצלחתי לתת עזרה לא רק במובן השטחי אלא גם במובן החברתי.
לאחר מחשבה על הקהילה סביבי, הבנתי שישנו צורך בסיוע לימודי/חברתי לתלמידי בתי הספר היסודי בשכונה שלי. הבנתי כי עליי לדאוג למספר אלמנטים ראשוניים לשם הקמת המיזם: מקום לפעילות, שיווק והפצה של התכנית, כלומר להביא לידיעת הורים לילדים הזקוקים לסיוע זה, ובנוסף לכך מבוגר אחראי שיהיה מוכן לתת כתף ולהיות אחראי.
בשלב הראשון פניתי ליעל נאור צדקה, מנהלת מתנ"ס המרכז, שיתפתי אותה ברעיון וביקשתי את חוות דעתה. יעל מיד התחברה לרעיון, שמחה על כך ומאותו רגע נרתמה באופן מלא למשימה. הסברתי את הרעיון גם לחבריי וביקשתי את עזרתם והשתתפותם בפרויקט. לשמחתי הרבה קבוצת התלמידים האיכותית הזו הסכימה לחבור אליי. נפגשנו עם יעל, סיכמנו עמה את האופן בו נעביר את המפגש עם התלמידים, תיאמנו ציפיות, בחרנו מועד – יום ושעה המתאימים לכולם. יעל, מתוך היכרות עמוקה עם הקהילה בשכונתנו ותוך שיתוף פעולה עם מנהלת בית הספר היסודי הצמוד למתנ"ס, העבירה לנו את פרטי הורי התלמידים ואנו התחלנו ליצור עמם קשר טלפוני הצגנו עצמנו הסברנו על התכנית והזמנו אותם לקחת חלק במפגשים.

ים אזולאי ושותפיה לפרויקט צילום אגף הנוער

המפגשים מבחינתנו הם לא רק סיוע לימודי, הכנת שיעורי בית, למידה לקראת מבחנים, השלמת קושי ופערים לימודיים, אלא גם, ואף יותר מהדברים האחרים תשומת הלב שאנו מעניקים לתלמידים הללו -חיבוק, חום, אוזן קשבת – במטרה לחזק אותם גם חברתית. חשוב לנו מאוד לקדם אותם לימודית אך הרבה יותר מכך להצמיח נפש שמחה, בריאה, ומלאת ביטחון. אנו מתעדכנים מולם מתי יש להם מבחנים או עבודות במקצועות שונים, מדפיסים ומכינים להם חומרי למידה, אנו מצ'פרים אותם בכל מיני הפתעות קטנות, חטיפים וממתקים לנפש ולנשמה.
לא כל מפגש הוא קל, לא כל התלמידים שווים כמובן, אך אין ספק שזה מאוד מאתגר. אין מילים לתאר כמה שזה מתגמל.
ביום שני, ה-24.6, היה המפגש האחרון שלנו עם התלמידים, אני מרגישה שבאמת עזרנו להם וקידמנו אותם בלימודים. זה היה רגע מאוד מרגש לראות שההשקעה שלי לאורך השנה לא הייתה לחינם והם לקחו ממני גם ידע כללי וגם ערכים וטיפים להמשך הדרך.
אני יכולה כעת לומר שגם אני למדתי ממפגשים אלו, בעיקר על עצמי וזה עשה לי הרגשה טובה לגלות יכולות חדשות שיש לי. אני חושבת שאדם צריך לתת מעצמו לקהילה, זה משחרר מאוד ועושה טוב בנשמה ובליבם של הסובבים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר