מרכז רום אם המושבות צילום זאב שטרן
מרכז רום אם המושבות צילום זאב שטרן

בהלה באם המושבות בגלל מקרה של חצבת

המקרה התגלה במרפאת יעל רום של קופת חולים כללית. כל מי שהיה חשד לגביו זומן לחיסון. תושבת השכונה: "מאיפה אני צריכה לדעת שהחולה לא הסתובבה בעוד מקומות בשכונה ונחשפנו?! יש לא מעט לחץ בנושא"

פורסם בתאריך: 10.1.19 12:13

מקרה חצבת התגלה ביום ראשון השבוע במרפאת יעל רום בשכונת אם המושבות החדשה. חולים, ובעיקר ילדים שביקרו במרפאה ביום ראשון לקראת השעה 11:00 בבוקר, קיבלו פניה מלשכת הבריאות על מנת להגיע לחיסון, מאחר והתגלה מקרה חצבת.

"אני הייתי שם ביום ראשון עם בתי התינוקת בת החודש וחצי", סיפרה תושבת העיר, "כמה שעות אחרי זה קיבלתי טלפון לבוא לעשות חיסון, מאחר והיה מקרה של חצבת במרפאה. זה מאוד מלחיץ, לא מעט הורים קיבלו טלפון, בעיקר הורים שהילדים שלהם לא עברו חיסון בכלל או לחלופין, עשו את המנה הראשונה והתבקשו לעשות את המנה השנייה". הורים שפרסמו פוסט בפייסבוק, כתבו שהם בלחץ. "מאיפה אני צריכה לדעת שהחולה לא הסתובבה בעוד מקומות בשכונה ונחשפנו", שאלה תושבת המתגוררת באם המושבות, "הבנתי שמדובר באישה מבוגרת ויש לא מעט לחץ בנושא". תושב אחר אמר: "מאיפה נדע איפה החולה הסתובבה ומי נחשף? יש המון לחץ בשכונה סביב הסיפור הזה".
בקופת חולים כללית אישרו כי מהבדיקות עלה שמדובר במקרה של מחלת החצבת. מהכללית מסרו: "ביום ראשון האחרון (6.1) בשעה 11:05 ביקרה במרפאת יעל רום מטופלת שעלה חשש כי חלתה בחצבת. צוות המרפאה פעל בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נלקחה הבדיקה הנדרשת לאישוש החשש, מבקרים שהיו באזור בו שהתה המטופלת הופנו לחדרי המתנה אחרים והמקרה דווח למשרד הבריאות אשר החל בחקירה אפידמיולוגית. על פי הנחיות משרד הבריאות הועברו שמות מטופלים ששהו במרפאה בין השעות 10:45-13:00 ובהתאם לחקירה האפדיומלוגית הודיע וזימן מטופלים אשר צריכים להשלים חיסון נגד חצבת. פעוטות מתחת גיל 9 חודשים, שהיו במרפאה בשעות הללו, כבר זומנו לקבלת חיסון סביל במרכז בריאות הילד. לכל שאלה בנושא ניתן לפנות לצוות המרפאה העומד לרשותכם כמו כן, ניתן לפנות למשרד הבריאות או לשכת הבריאות של פתח תקווה".
למידע נוסף על מחלת החצבת:
https://www.clalit.co.il/he/your_health/family/Pages/measles.asp

שאלות ותשובות בנושא החצבת באתר משרד הבריאות: 

https://www.health.gov.il/Subjects/disease/Pages/measles_faq.aspx


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר