ליבו של הילד שנהרג בתאונת דרכים הושתל בנער בן 13.5

שני ניתוחי השתלה מורכבים בוצעו בשניידר. ליבו של מוחמד אבו סנג'ר בן ה-9 מרהט הושתל בגופו של שלום דב בער יונה בן ה-13.5. כליה אחת שלו הושתלה בגופה של עופרי בת החמש. איברים נוספים שלו הושתלו אצל חולים אחרים

פורסם בתאריך: 24.3.19 18:07

ביום שישי האחרון, שושן פורים, עבר הנער שלום דב בער יונה בן ה-13.5 מערד, ניתוח השתלת לב במרכז שניידר לרפואת ילדים. הנער סבל ממחלה של שריר הלב ולפני מספר שנים עבר במרכז שניידר השתלת קוצב לב. מאז הוא נמצא במעקב משותף של בית החולים סורוקה ומרכז שניידר. לפני מספר שבועות מצבו החמיר, והוא נזקק להשתלת לב דחופה להצלת חייו.
בשניידר מסבירים שהשתלות לב בילדים הן נדירות ביותר. בשנת 2018 בוצעה השתלת לב אחת בנער בשניידר. עוד הם מציינים שמדובר במקרה מאוד לא שכיח, בו זמן ההמתנה להשתלת לב בילדים הוא כה קצר. הלב שהושתל הוא של הנער מוחמד מחמוד אבו סנג'ר בן 9 מרהט, שנהרג בתאונת דרכים. איבריו הושתלו בחולים נוספים. אמו של שלום דב, קרן יונה, אמרה: "אני מודה לבני משפחתו של התורם מכל הלב, על שנתנו אפשרות לבני שלום דב להמשיך ולחיות חיים נורמליים, זה לא מובן מאליו. אנו משתתפים בצערם, ליבנו איתם. בהמשך, מאוד ארצה להיפגש איתם".

הנער מושתל הלב, בעת האשפוז ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים. צילום: דוברות מרכז שניידר

הנער מושתל הלב, בעת האשפוז ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים. צילום: דוברות מרכז שניידר

בנוסף, בוצעה במהלך סוף השבוע השתלת כליה תרומת משפחתו של אבו סנג'ר בילדה עופרי בת החמש שסבלה מאי ספיקת כליות וטופלה בשנה וחצי האחרונות ביחידת הדיאליזה במרכז שניידר. הילדה מתאוששת ביחידה לטיפול נמרץ בשניידר, בראשות ד"ר אלחנן נחום. אמה, אודליה, אמרה: "בערב חמישי קיבלנו שיחת טלפון שמודיעה שנמצאה כליה המתאימה לעופרי, אחרי המתנה של למעלה משנה. לא ניתן להסביר במילים את ההתרגשות מצד אחד, אל מול כאב העצום של המשפחה התורמת, ליבנו איתם. מדובר במעשה אצילי, מציל חיים וממלא את הלב, מעשה שאינו ברור מאליו. תודה ענקית למשפחה, אנו משתתפים בצערם הכבד".

מוחמד אבו סנג'ר

מוחמד אבו סנג'ר

את ניתוח השתלת הלב בשניידר ביצעו פרופסור דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי חזה ולב בבילינסון ושניידר, ד״ר ג׳ורג׳ פרנקל, מנהל יחידת ניתוחי לב בשניידר וד״ר יעקב כץ, מנהל מחלקת הרדמה ומערך חדר הניתוח בשניידר. הנער מתאושש מהניתוח ביחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר, בראשות פרופסור עובדי דגן ורים עבד אל חי ומצבו מוגדר יציב. את המעקב אחריו מבצעת ד״ר נילי צוקר, רופאה בכירה במכון הלב בשניידר, בראשות ד״ר עינת בירק.

האיברים שהושתלו הם כאמור תרומת משפחתו של הילד מוחמד מחמוד אבו סנג׳ר בן 9 מרהט, שהובא לבית החולים סורוקה אחרי שנפגע באופן קשה בתאונת דרכים. לאחר שהמאמצים להצילו לא צלחו נקבע כי הוא מת מוות מוחי נשימתי.  משפחתו אצילת הנפש של מחמד מחמוד ביקשה לתרום את אבריו ולהציל חיים.

איבריו הושתלו גם אצל חולים נוספים: כבד בבת 36 באיכילוב, וכליה ולבלב בגבר בן 36 באיכילוב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר