אורי אדלר
אורי אדלר

אורי בת השנתיים נחנקה בזמן שאכלה פופקורן, הרופאים הצילו את חייה

מומחי מרכז שניידר שלפו את חתיכות הפופקורן מדרכי הנשימה שלה והצילו את חייה

פורסם בתאריך: 2.4.19 17:15

מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית שלפו לאחרונה חתיכות פופקורן מדרכי הנשימה של פעוטה בת שנתיים והצילו את חייה. הפעוטה, אורי אדלר מפתח תקווה, הובהלה למחלקה לרפואה דחופה (מיון) כשהיא סובלת מהשתנקות, קושי בבליעה וקשיי נשימה. בשל הבהילות והסכנה שנשקפה לחייה, היא הועברה בדחיפות לחדר הניתוח. בשיתוף פעולה של ד"ר פטריק שטפלר, רופא בכיר ומנהל המעבדה לתפקודי ריאות בשניידר, ד"ר גיא שטויר, רופא בכיר במכון הריאות במרכז שניידר, ד"ר רועי הוד וד"ר אורנה כץ-קדוש, רופאים בכירים ביחידת אף אוזן גרון בשניידר, הרופא המרדים ד"ר אלכסנדר טרבקין ואחיות חדר הניתוח, נשלפו חלקי הפופקורן מדרכי הנשימה שלה, בפעולת ברונכוסקופיה עדינה.
אורי היתה מונשמת ומורדמת במשך שעות ארוכות לאחר הפעולה ביחידה לטיפול נמרץ בראשות ד"ר אלחנן נחום והאחות האחראית אסתר שמואלוב. לאחר שהתאוששה, היא אושפזה במחלקת ילדים ג' בראשות ד"ר עירית קראוזה והאחות האחראית רחלי גבע. בהמשך שוחררה לביתה.
ד"ר פטריק שטפלר: "באמצעות הברונכוסקופ, יכולנו להגיע ולשלוף את החתיכות הקטנות והחדות של הפופקורן, שנתקעו בדרכי הנשימה של הפעוטה. אנו חוזרים ומתריעים בפני הורים על הסכנה בקרבת הילדים לחפצים ומאכלים אשר ניתנים לבליעה ושאיפה. חשוב להזכיר כי לילדים אין יכולת להתגונן היטב עם מנגנון הבליעה והשאיפה בו זמנית, מה שאומר כי כל חפץ שנכנס לפה עלול להיכנס לדרכי הנשימה. יש להרחיק מהישג ידם של תינוקות וילדים מאכלים שאינם מתאימים לגילם מבחינת מרקם וגודל, כמו פופקורן או פיצוחים, ולהקפיד לחתוך פירות קטנים ועגולים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר