מכשיר החייאה דפיברילטור במרכז הפסגה צילום זאב שטרן

שלא תזדקקו, אבל חשוב שתדעו: שישה מכשירי דפיברילטור הוצבו בעיר, אלה הכתובות

מדובר במכשיר המשפר את הסיכוי להציל את חייו של אדם שלוקה בדום לב. במד"א מציינים שהמכשיר, פרט לכך שניתן לבצע איתו מכות חשמל ופעולות החייאה, מספק למי שינסה להציל חיים של אדם שהתמוטט גם הוראות כיצד לפעול עד להגעת צוות רפואי

פורסם בתאריך: 12.9.19 13:43

חמישה מכשירי דפיברילטור של מד"א הוצבו ברחבי העיר פתח תקווה בחודשים האחרונים וזאת כחלק משיתוף פעולה של מד"א ועיריית פתח תקווה. מכשיר נוסף יוצב בשבוע הבא. בימים אלה מתקיימים עוד שיתופי פעולה רבים בערים ברחבי הארץ, על מנת לשפר את הסיכוי להציל את חייו של כל אדם שלוקה בדום לב.
בעיר הוצבו הדפיברילטורים שמטרתם להציל חיים סמוך לספריית הדר גנים, בשוק העירוני, בקרית המוזיאונים, בכיכר המייסדים וסמוך למרכז פסגה. בגינת מתנ"ס אחדות יוצב המכשיר ביום ראשון הקרוב.

מכשיר החייאה דפיברילטור במרכז הפסגה צילום זאב שטרן

במד"א מציינים שבמקרה של דום לב, כל דקה היא קריטית. עד כמה? בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול, מרגע האירוע, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10%. ככל שמכת חשמל מתקבלת מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל. חזון המיזם, שהחל לפעול בחודשים האחרונים, מדבר על כך שבמקרה של אדם שהתמוטט על רקע לבבי וזקוק למכת חשמל, מי שיתקשר להזעיק עזרה רפואית בקו החירום 101 של מד"א יקבל מידע על הדפיברילטור הקרוב ביותר, ויוכל להפעיל אותו בעצמו, בקלות וללא ידע רפואי מוקדם, עד להגעת צוותי מגן דוד אדום למקום, ובכך לסייע להציל את חייו של החולה. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מתחבר למוקד החירום של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד 101. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "פריסת מכשירי הדפיברילטור בפתח תקווה ובערים נוספות ברחבי הארץ, היא בשורה של ממש עבור הציבור במדינת ישראל. במקרה של אדם שלוקה בדום לב ומתמוטט, יוכלו אזרחים גם ללא ידע רפואי, לגשת ולהביא במהירות את מכשיר הדפיברילטור הנמצא בקרבת מקום, ולתת למטופל מכת חשמל מצילת חיים. זאת, בדקות הראשונות והקריטיות עד להגעת צוותי מד"א אל החולה. הטכנולוגיה של מגן דוד אדום מביאה את הקדמה הרפואית לפתח תקווה. אני מודה לעירייה ולראש העיר רמי גרינברג, על שיתוף הפעולה, ומייחל להמשך הפרישה הרחבה של מכשירי הדפיברילטור ברחבי הארץ, למען הצלת חיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר