עבודות הרכבת הקלה בפתח תקוה
עבודות הרכבת הקלה בפתח תקוה

צפו בעבודות הרכבת הקלה: יצומצם מספר הנתיבים באורלוב, צפויים עומסי תנועה

מספר הנתיבים יצומצם משניים לאחד בכל כיוון, החל מיום רביעי או חמישי הבא, בגלל תחילת עבודות הקו האדום. בעתיד יהיה נתיב אחד לרכבת ונתיב אחד למכוניות בכל כיוון (וידיאו)

פורסם בתאריך: 11.12.18 13:08

רחוב אורלוב צפוי להצטמצם החל מיום רביעי או חמישי בשבוע הבא לנתיב אחד בלבד לכל כיוון, כל זאת בשל תחילת עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה ברחוב. הצפי הוא שברחוב יהיו עומסי תנועה. בנת"ע, שבונה את נתיבי הרכבת הקלה, מציינים כי בימים הראשונים ינסו בחברה לסנכרן בין הרמזורים, על מנת למזער את הנזק והעומסים בכבישים עבור התושבים.
יש לציין כי הרחוב כבר לא יחזור לקדמותו כפי שהוא היום במתכונת של שני נתיבים לכל כיוון. החל משבוע הבא הוא יהיה במתכונת של נתיב אחד לכל כיוון, כאשר בעוד כשנתיים צפויה לעבור בו גם הרכבת הקלה שנמצאת כעת בעבודות, והיא צפויה לתפוס נתיב אחד, ואילו הנתיב השני יהיה כביש למכוניות.

צפו בסרטון :

את הפרטים מסרו היום בחברת נת"ע במסיבת עיתונאים לרגל תחילת העבודות, שכוללות גם את חפירת המנהרה מתחת לגשר גהה, ולשם כך מתקינים ברגעים אלו את שתי מכונות החפירה, שיחפרו את המנהרה ויתחברו לעבודות החפירה בצד של בני ברק. מדובר בעבודות חפירה באורך של 350 מטרים, שימשכו מספר שבועות. היום החלו בהרכבת שתי מכונות חפירה מסוג TBM שמופעלות על ידי צוות סיני. כל מכונה כזאת היא באורן של 115 מטרים ובקוטר של 7 מטרים. למעשה, הרכבת הקלה תצא מהמנהרה שתעבור מתחת לגשר גהה, ומשם תמשיך כרכבת עילית עד לתחנה הסופית בתחנה המרכזית.
סך הכל, בפתח תקווה ישנן שתי שלוחות של הקו האדום, שלוחה אחת היא מכיוון תל אביב, דרך ז'בוטינסקי ועד לתחנה המרכזית, והיא כוללת שבע תחנות ברחובות שנקר, שחם, בילינסון, דנקנר, אורלוב, פינסקר ותחנה מרכזית. שלוחה נוספת תהיה לכיוון רכבת קריית אריה, בציר של כביש גהה, והיא תכלול עצירה בתחנות אם המושבות ובקריית אריה. הצפי לסיום העבודות הוא בשנת 2021.
אורך הקו האדום באופן כללי הוא 24 קילומטר (שחצי ממנו הוא תת קרקעי) והוא כולל 34 תחנות מתוכן כאמור תשע בפתח תקוה. הצפי הוא שיסעו בו בין 50-100 אלף מתושבי העיר מידי יום. תדירות הקו תהיה בשעות השיא כל 3.5 דקות. עם זאת בחברת נת"ע מציינים כי הרכבת הקלה אינה מיועדת לפתור את בעיות הפקקים בכבישים, אלא לספק אלטרנטיבה טובה יותר לנסוע בתחבורה בכלל.
בסיור שהתקיים היום הציגו נציגי החברה את עבודות הרכבת ואת המנהרה שבה תעבור הרכבת בדרכה מהמנהרה שעוברת מתחת לגשר גהה לכיוון המשך התחנות. עבודות החפירה צפויות להתקיים כאמור מספר שבועות והם יתקיימו גם בסופי שבוע, מאחר והם אינן גורמות לרעש או הפרעה לתנועה. המכונות מוציאות את החול הלח מהאדמה דרך משואה לתוך כלי אחסון גדול מאוד, שמוצא משם על ידי משאיות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


מספר הנתיבים יצומצם משניים לאחד בכל כיוון, החל מיום רביעי או חמישי הבא, בגלל תחילת עבודות הקו האדום. בעתיד יהיה נתיב אחד לרכבת ונתיב אחד למכוניות בכל כיוון (וידיאו)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר