בניין הכנסת צילום אמיל סלמן בני גנץ צילום אוליבייה פיטוסי בנימין נתניהו צילום עופר וקנין

פתח תקוה מהמרת: איך תיראה הקואליציה לאחר הבחירות?

עושים פאזל: עוד לפני שהולכים לקלפי, ולפני המדגמים, מנסים חברי הפרלמנט המורחב של פתח תקוה לחזות את מספר המנדטים של כל מפלגה ולהרכיב את הקואליציה הבאה

פורסם בתאריך: 17.9.19 10:02

 

חגית ויחנסקי: ליברמן יעזור לנתניהו להרכיב ממשלה

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"אני חושבת שעדיין לא התאוששתי בכלל מההלם הזה שאנחנו ניגשים למועד שני לבחירות, זה הזוי, זה בזבוז, זה מתסכל וזה מוכיח שהשיטה דפוקה וחייבים לשנות אותה. בכל אופן המצב כרגע לבניית הקואליציה לא מראה על שינוי מהמועד הקודם ושוב תהיה לימין בעיה לבנות קואליציה. מה שנראה לי כרגע הוא שליברמן יהיה זה שיכריע את הבחירות עם עשרת המנדטים המסכנים שלו, הוא פשוט ישכיב את נתניהו על הרצפה, ידרוך עליו, יסחט אותו ובסוף יקבל כל מה שהוא רוצה. אחרי הכל בואו לא נשכח שזאת פוליטיקה ולביבי לא תהיה ברירה אלא לקבל את ליברמן בחזרה וחזק יותר למרות מה שקרה ביניהם. אני לא רואה מצב בעולם שליברמן יילך עם גוש השמאל. בכל מקרה יהיה מעניין. הצפי שלי: ליכוד 30 מנדטים, ש"ס 8 מנדטים, יהדות התורה 8 מנדטים, ימינה 10 מנדטים וליברמן 9 מנדטים. ברוכים הבאים לממשלת ביבי המי סופר כבר". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

אופירה אבירם: אכזבה לישראל ביתנו

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"התחזית שלי לבחירות היא לפי תאריך לידה, עיתויים, זמנים והמקצוע שלי נומרולוגיה. כל מערכת הבחירות שאנחנו הולכים אליה היא זמנית בלבד, גוש הימין לוקח את הבחירות, ינסו לעשות איחוד שלא יצליח ובנימין נתניהו יבחר אך לא ימשיך להנהיג את העם. הליכוד תהיה המפלגה הגדולה בכנסת ונתניהו שוב זוכה באמון הציבור, אך יהיה קשה לגבש קואליציה. ישראל ביתנו אינה מצליחה בבחירות כפי שהיא מצפה ולא זוכה למספר מנדטים גבוה, מפלגת ימינה של שקד זוכה להישג טוב. זו התחזית שלי: הליכוד למעלה מ־30 מנדטים, ישראל ביתנו תאכזב, ימינה 10-11 מנדטים, יהדות התורה תהיה אכזבה עם 5-7 מנדטים, ש"ס 5 מנדטים. ישראל הולכת ימינה אך עם הרבה בעיות ופלונטרים . הממשלה לא תחזיק הרבה זמן מעמד ותתכוננו לבחירות מספר 3 בקיץ 2020". (אבירם היא נומרולוגית).

יוסי שושני: רק גוש הימין ירכיב את הממשלה

יוסי שושני

יוסי שושני

"מה שהיה הוא שיהיה ולדעתי לא צפויים שינויים משמעותיים מהבחירות האחרונות והליכוד וכחול לבן יתחרו ראש בראש עם מנדטים בודדים לפה או לשם. כך או אחרת, רק גוש הימין ירכיב את הממשלה, פשוט כי השמאל לא יכול לעשות את זה.
הקואליציה: הליכוד – 35 מנדטים, ש"ס – 8 מנדטים, יהדות התורה וימינה – 7 מנדטים כל אחד, עוצמה יהודית – 4 מנדטים". (יוסי שושני הוא שחקן עבר בהפועל פתח תקוה ופרשן).

 

דודו שרון: שוב לא בטוח שתהיה קואליציה

דודו שרון

דודו שרון

"לצערי שוב לא בטוח שתהיה קואליציה ואלה רק אנחנו המטומטמים שהולכים להצביע להם. מה שבאמת צריך לקרות הוא שביבי וכחול לבן ימצאו את הדרך להקים יחד ממשלה, לעבוד ברוטציה ולנתב את הכסף לאן שבאמת צריך. הכל כדי שיהיה פה סדר ונוכל סוף סוף להפסיק עם הפיצול, מלחמות האחים ושנאת החינם במדינה שלנו. נמאס מזה".
"הקואליציה: הליכוד – 39 מנדטים, ימינה – 7 מנדטים, ש"ס – 6 מנדטים, עוצמה יהודית – 5 מנדטים, יהדות התורה – 4 מנדטים". (שרון הוא מאמן בית"ר פתח תקוה בכדורגל).

אבי פרטוש: תוקם ממשלת מרכז שמאל

"לקראת חגי תשרי ובנוסף ולהכנות המרובות וההוצאות הכספיות, נכפו עלינו בחירות. האווירה הכללית היא אפטיות. "השוויון" בין גוש הימין למרכז-שמאל מונע כל התקדמות מדינית, חברתית וכלכלית. מכיוון שכך מספר מפלגות יצרו "דילים" וחיבורים חדשים על מנת להגדיל את כוחם והשפעתם אך בעיקר על מנת לעבור את אחוז החסימה. הליכוד יאבד מעט מכוחו כמו גם כחול לבן שנמצאים מעבר לשיא. מוזר שמפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד בטוחה בעצמה, הרי הציבור לא האמין בה לפני כארבעה חודשים בלבד ולכן לדעתי זו "בועה". חיבור שכן יצלח לטעמי הינו מרצ-ברק. תוקם ממשלת מרכז/שמאל בראשות גנץ, מרצ, עבודה, הערבים, וכן, גם ליברמן וחלק מהדתיים. הצפי שלי: כחול לבן 25, עבודה-גשר 10, מרץ-ברק 12, ערביות 12, ליברמן 5, ש"ס 5". (בבחירות הקודמות היה פרטוש מספר 10 במפלגת ביטחון חברתי).

 

איציק אדורם: 4 מנדטים לעוצמה יהודית

איציק אדורם

איציק אדורם

"מכל המידע שאני נחשף אליו בטלוויזיה ובעיתונות הכתובה יש לי חשש גדול שגם הפעם לא יוכל ראש הממשלה וראש הסיעה הגדולה לגבש רוב של 61 חברי כנסת. להערכתי יהיו קשיים רבים בהקמת הקואליציה. להלן הערכתי לכמות המנדטים: ליכוד – 33 מנדטים, ימינה – 9, ש"ס – 8 , יהדות התורה – 7, עוצמה יהודית – 4. בגוש השמאל – כחול לבן- 32 מנדטים, המחנה הדמוקרטי – 7, מפלגת העבודה – 6, רשימה משותפת – 9 . כרגע אין רוב של 61 ח"כ לגוש הימין וגם לא לגוש השמאל. להערכתי אביגדור ליברמן ממפלגת ישראל ביתנו יקבל 10 מנדטים בבחירות הקרובות ועל פיו יישק דבר. אני מקווה שראש הממשלה המכהן מר בנימין נתניהו הודות לניסיונו הפוליטי העשיר יצליח למרות הקשיים להרכיב הממשלה ולהשיג רוב של 61 חברי כנסת ולמנוע הליכה לבחירות נוספות. העיסוק בבחירות פוגע במדינה. להערכתי בסוף התהליך תוקם ממשלת ימין מובהקת". (אדורם הוא איש עסקים ופעל חברתי).

 

מאיה סורמלו בן ישראל: גוש הימין יתחזק

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

"בעוד כמה ימים, לראשונה בהיסטוריה הפוליטית, תתקיימנה בחירות חוזרות באותה שנה. ובעוד יש מי שחיים תחת אש בדרום או שומעים שחופרים תחת בתיהם בצפון, מיטב המוחות היצירתיים עושים לילות כימים מול המקלדת ועוסקים בהכנת מטעמים מכל כשל לשון של מי מהמתמודדים. כך למשל אנו שומעים שההוא בשלכת, וזה בוגד, שההוא ליצן וזה נוכל לא קטן, שההוא לא באמת דואג לשכבות החלשות ושעוד לא התחלנו אפילו לשמוע את כל ההוכחות. בטבע כמו בטבע, הצבועים והנשרים יודעים לזהות הזדמנויות, כך אנו שומעים לאחרונה לא מעט ראשי מפלגות שתג המחיר שלהן עלה פלאים ולא בהכרח בצדק. אני מאמינה שגוש הימין יתאחד ויתחזק ונתניהו ימשיך להנהיג את המדינה ומקווה שהקדנציה הזו תוקדש לאיחוד לבבות, שיתופי פעולה פוריים, הצמחת הנהגה צעירה בליכוד, חינוך על כל רבדיו ושימת דגש על ביטחון תושבי הדרום והצפון. הצפי שלי: הליכוד 34, כחול לבן 31, ימינה 9, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, הרשימה המשותפת 8, העבודה-גשר – 7 והמחנה הדמוקרטי 6. (בן ישראל היא פעילה חברתית).

אייל אחיאל: פרץ ייקח קולות מכחול לבן

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"אז בנימין נתניהו יצטרך שוב לנסות להקים את הממשלה אחרי שלא הצליח להקים בפעם שעברה, ליברמן הכניס מדינה שלמה למסע בחירות נוסף אבל מצד שני יכול להיות וזה צעד חכם מבחינתו למרות שזה על גבי האזרחים. הליכוד יהיו שוב המפלגה הגדולה ולפי דעתי יעברו את ה-33 מנדטים, יחד עם ימינה שיגיעו ל-7 מנדטים בהנהגתה המדהימה של שקד ועם הדתיים שיביאו 16-20 מנדטים. כחול לבן איבדו את המומנטום ויקבלו פחות מ-30 מנדטים, בהתחשב בכך שעמיר פרץ, שועל קרבות ותיק, ייקח מהם קולות ויגיע לפחות ל-6 מנדטים. ליברמן ייקח מהם קולות וכנראה שיהיה באיזור ה-10 מנדטים. לא יהיה פשוט לנתניהו להקים ממשלה וכולנו תקווה שהפעם זה יקרה, אחרת יהיה שינוי ומהפכה גדולה בכל מה שקשור לשלטון בארץ". (אחיאל הוא יו"ר הנהגת הורי בית הספר נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

מוניקה כהן: קואליציה של הליכוד, כחול לבן ישראל ביתנו והעבודה – גשר

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"התחזית פרטית שלי היא שתהיה קואליציה של הליכוד, כחול לבן, ישראל ביתנו והעבודה-גשר. הערכתי היא שהמנדטים יתחלקו בצורה לפיה לליכוד ולכחול לבן יהיה את אותו מספר מנדטים. ככה אני רואה את התפלגות הקולות בבחירות בשבוע הבא: ליכוד 30 , כחול לבן 30, ישראל ביתנו 9, עבודה גשר 7, מחנה הדמוקרטי 7, ש"ס 8, יהדות התורה 8, ימינה 9". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אנחנו).

 

יצחק עופרי: ליברמן יהיה בקואליציה עם כחול לבן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

"עורכי סקרים מקצועיים מתקשים לקלוע לתוצאות מדויקות, ומגיעים בסטייה סבירה למבנה קואליציוני נבחר. ולכן, אנסה לבנות קואליציה לפי מיטב הנתונים המפורסמים במדיה, והתחושה האישית. מתקבל מצב שבו שתי מפלגות ברורות מקבלות יחד את מירב המנדטים, הזקוקות למספר כפול מכוחן להקים קואליציה יציבה. היות ונטיית רוב המפלגות הנוספות ידועה, נותרה מפלגה אחת שהיא בסימן נעלם, מפלגתו של מר אביגדור ליברמן. אפשרות א': (היותר סבירה ) כחול לבן 32, ישראל ביתנו 9, המחנה הדמוקרטי 6, העבודה-גשר 5, הרשימה המשותפת 11. סה"כ 63 ח"כ. אפשרות ב': (סבירות פחותה) הליכוד- כולנו 31, ישראל ביתנו 9, ש"ס 9, יהדות התורה 7,ימינה 10, סה"כ 66 ח"כ.
לדעתי בבחירות הקרובות יחול המהפך ושלטון הליכוד יסתיים. ספק רב אם אביגדור ליברמן יחבור לליכוד. לצערי, הגענו למצב של סחרור פוליטי, משילות בעייתית ורפיון באכיפת החוק". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקווה ויקיר העיר).

 

דורון רבינזון: כחול לבן וישראל ביתנו יהיו יחד בקואליציה

דורון רבינזון. צילום זאב שטרן

דורון רבינזון. צילום זאב שטרן

"אני שמאל-מרכז, שואף, רוצה ומעוניין בשינוי. אחרי כל כך הרבה שנים יש אפשרות להחליף את השלטון ובשום מקום לא יכול להיות שראש המערכת מכהן זמן רב כל כך, מה גם שעל ראשו מרחפות לא מעט חשדות ופרשיות. גם אם לא הכל נכון, כנראה יש דברים בגו. מעבר לזה, ההתעקשות של ליברמן תשתלם ולהערכתי הוא יהיה ההפתעה של הבחירות".
הקואליציה: כחול-לבן – 34 מנדטים, ישראל ביתנו – 10 מנדטים, העבודה – 8 מנדטים, המחנה הדמוקרטי – 5 מנדטים, הרשימה המשותפת – 4 מנדטים". (רבינזון הוא שחקן עבר בהפועל ובמכבי פתח תקוה).

רפי זוכאים: יהיה שוויון בין הליכוד לכחול לבן

רפאל זוכאים צילום זאב שטרן003

רפאל זוכאים צילום זאב שטרן003

"התוצאות יהיו צמודות, אני חושב שהכי נכון בזמן הזה ובסיטואציה שנוצרה זה לעשות ממשלת אחדות, ולא להיכנס לשאננות ולהצביע למפלגות גדולות ולא לקטנות כדי שתהיה אחדות בעם. המצב שלנו הוא לא פשוט מבחינה ביטחונית, דברים שמסכנים את עתיד ילדינו או חוסר טיפול בנושא הפלסטיני. הערכה שלי היא שהליכוד יקבלו 32 מנדטים, כחול לבן 32 מנדטים, ישראל ביתנו 12 מנדטים, ימינה 7 מנדטים, יהדות התורה 7 מנדטים, ש"ס 7 מנדטים, העבודה-גשר 5 מנדטים, המחנה הדמוקרטי 5 מנדטים, הרשימה המשותפת 13 מנדטים". (רפי זוכאים הוא פעיל בתחום העסקים במרכז העיר).

שי גרוסמן: תהיה קואליציה מינימלית בראשות הליכוד

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"לנו כבר ברור שהבחירות הן ״רק לא ביבי״ מול ״רק ביבי״. אני מאמין שכמה ימים לפני הבחירות ביבי ימשוך אליו מנדטים מגוש המרכז והליכוד יעלה ל־35 מנדטים. החרדים יהיו פרטנרים, עם 8 ליהדות התורה ו-8 לש"ס. ימינה יקבלו 10 מנדטים וככה יש קואליציה מנצחת מינימלית אבל יציבה ועם אידיאולוגיה משותפת. ליברמן לא יאכזב את בוחריו פעם שניה והוא ייאלץ למצוא מכנה משותף עם הקואליציה הימנית ולכן הוא יצטרף אליה עם 8 המנדטים שלו שאת חלקם שאב מגוש השמאל. לגבי גוש המרכז-שמאל-ערבים, כחול-לבן תקבל 32 מנדטים על חשבון מפלגת העבודה-גשר שיקבלו 4 מנדטים, מפלגת המחנה הדמוקרטי יקבלו 6 מנדטים והמפלגות הערביות יקבלו 9 מנדטים". (גרוסמן הוא חבר בוועד עובדי טבע בפתח תקווה).

דוד חג'ג': הליכוד יגיע עם ימינה והדתיים ל-61

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

עונת הסוקרים בעיצומה כל חברת סקרים מריצה תחזיות, הערכות, בדיקות עומק וסקרי שטח, לצד סקרים אינטרנטיים בפילוח כזה או אחר. רשתות הטלוויזיה והעיתונות הכתובה מפרסמות ניתוחים של הסקרים ומעלים את הפוליטיקאים לשידור ומבקשים תגובה, ומפלגות חסרות סיכוי מקבלות חשיפה וכולם חוגגים. אבל להזכיר לכם לפני חצי שנה הסוקרים פספסו בגדול וגם לפני חמש שנים טעו ותמיד ימצאו תירוץ. מסקר פנימי שערכתי ביני לבין עצמי ולאחר ניתוח התוצאות הגעתי לתוצאה הזו: הליכוד בראשות נתניהו 34 מנדטים, כחול לבן של בני גנץ 32 מנדטים, ימינה של איילת שקד 11 מנדטים, ש"ס 8 מנדטים, דגל התורה 8 מנדטים, הרשימה המשותפת 11 מנדטים, ליברמן 6 מנדטים מפלגת העבודה 5 מנדטים, המחנה הדמוקרטי 5 מנדטים". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

 

אתי פרל: העבודה או ישראל ביתנו ייכנסו לממשלת ליכוד

אתי פרל

אתי פרל

"התפלגות המנדטים שלי לבחירות הקרובות היא כזאת: הליכוד 32 מנדטים, כחול לבן 29 מנדטים, ישראל ביתנו 8 מנדטים, ימינה 9 מנדטים, ש"ס 7 מנדטים, יהדות התורה 8 מנדטים, העבודה-גשר 6 מנדטים, המחנה הדמוקרטי 8 מנדטים, הרשימה המשותפת 11 מנדטים. כעת נותרו עוד שני מנדטים שיתפזרו בין המפלגות ויכולים להוסיף עוד מנדט לכאן או לכאן. אני חושבת שהליכוד, ימינה, יהדות התורה וש"ס ילכו יחד, אך מפלגת העבודה-גשר או מפלגת ישראל ביתנו יכנסו לממשלה, והם יתנו את כניסתן לממשלה בתפקיד של שר הביטחון. מעבר לכך, יכול להיות מקרה שכחול לבן ייפרד מלפיד, ויכנס לממשלה". (פרל היא מנהלת לשכת הנבחרים בעיריית פתח תקווה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר