הפגנות בעד ונגד בקשת טעמים צילום באדיבות יבגני סובה

מרגישים חופשיים? פתח תקוה במקום ה-17 במדד ישראל חופשית

המדד בדק סוגיות של חופש דת וחופש מדת, ושקלל נושאים כמו תחבורה ציבורית בשבת, מסחר בשבת, תקציבי דת, להט"ב, חינוך ועוד. בסיכום צוין כי בשנה האחרונה נעשים ניסיונות צנועים לקדם את החופש בעיר

פורסם בתאריך: 25.12.19 08:48

העיר פתח תקווה מצויה בחלק התחתון של הטבלה ב"מדד החופש העירוני" שמפרסמת מדי שנה תנועת "ישראל חופשית". פתח תקוה נמצאת במקום ה-17 במדד הכולל את 24 הערים הגדולות בישראל. המדד בודק סוגיות של חופש דת וחופש מדת, ומשקלל נושאים כמו תחבורה ציבורית בשבת, מסחר בשבת, תקציבי דת, חינוך, קהילת הלהט"ב, נוהל אירועים בהפרדה, בריכות בהפרדה, קבורה אזרחית, מועצות דתיות ופלורליזם דתי לכדי ציון הקובע את מידת ה"חופש" בעיר.
על פתח תקווה נכתב כי "החיכוכים בין חלקי האוכלוסייה המגוונת בפתח תקוה מעלים מזה שנים רבות את חופש הדת לראש סדר היום העירוני. בשנה האחרונה ניכר כי נעשו ניסיונות – גם אם צנועים, לקדם את החופש בעיר. כך למשל העירייה תמכה לראשונה באירוע גאווה בעיר, וכן הגיעה להסדר יחד עם ראשון לציון במטרה לאפשר מענה לתושבים שמעוניינים להיקבר בקבורה אזרחית. אנו מקווים כי עיריית פתח תקוה תמשיך במגמה חיובית זו ותמשיך להראות מחויבות לחופש התושבים באמצעות הצטרפות ליוזמת "נעים בסופ"ש".
על התחבורה הציבורית בשבת נכתב: "יש מוניות שירות בשבת לתל אביב. הוצע לה להצטרף ליוזמה התל אביבית לתחב"צ בשבת אך היא עוד לא הצטרפה".
על המסחר בשבת נכתב: "החוק מאפשר פתיחת מסעדות בין 08:00-15:00, אך אוסר על פתיחת חנויות, מרכולים, בתי קולנוע ואולמות תרבות. בפועל – יש מעט מאוד מסחר ומסעדות בשבת".
בנושא תקציבי הדת: "על פי הנתונים של ישראל חופשית, תקציב המועצה הדתית עומד על 10,823,000 שקלים. תרבות תורנית – 16,620,000 שקלים. תמיכה במוסדות תורנית – 16,620,000 שקלים. שיעור תקציבי הדת ביחס לתקציב העיר הכללי: 1.50% והוצאה על שירותי דת פר תושב יהודי בשנה: 127 שקלים".
באשר לחינוך בעיר נכתב: "העירייה הצהירה כי אינה מפקחת על כניסת עמותות דתיות למוסדות חינוך מפני שהפיקוח באחריות משרד החינוך. ובנושא הקהילה הלהט"בית מצוין שהעירייה תומכת באירועי גאווה בעיר. לראש העיר יש יועצת לשיויון מגדרי שעובדת עם ארגונים שונים וכן שהעירייה תומכת רק בפעילות של ארגון איגי בעיר".
עוד נכתב שבעיר פתח תקווה יש בריכות בהפרדה ובבריכת עמישב יש הנחה של לפחות 9 אחוזים על כניסה בזמן רחצה בהפרדה. כמו כן, בעיר פתח תקווה אין קבורה אזרחית ועל פי הנתונים שמפורסמים, עיריית פתח תקוה הגיעה להסכמה שתושבי העיר יכולים להיקבר אזרחית בבית העלמין החדש בראשון לציון מאחר וכבר שנים רבות מתעכבות תוכניות להקמה של חלקה לקבורה אזרחית בבית העלמין בפתח תקוה. בנושא הפלורליזם הדתי נכתב שבעיר יש קהילה קונסרבטיבית בהנהגת הרבה מיכל שוורץ. הקהילה ערכה אירוע לצעירים בשיתוף העירייה וכן קיבלה ממנה אולם תפילה. הם סובלים ממתקפות שנאה והעירייה מסרבת לתת להם אישור בניה למבנה משלהם.
למקום הראשון במדד הגיעה העיר תל אביב ואת הרשימה סוגרת בני ברק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר