בניין העירייה צילום דוברות העירייה
בניין העירייה צילום דוברות העירייה

האוצר הורה לעירייה לחזור בה מההפחתה בדיעבד של התשלום לספקים

"אין זה מתקבל על הדעת שעירייה תנכה באופן שרירותי תמורות בגין עבודות שבוצעו בתחומה על פי חוזה", צוין במכתב שנשלח אל רמי גרינברג. העירייה: המהלך נעשה בהסכמה ובהבנה. האופוזיציה: ספקים התלוננו בפנינו

פורסם בתאריך: 25.1.21 15:31

משרד האוצר הורה לראש העירייה רמי גרינברג, לחזור בו מהדרישה לנכות חמישה אחוזים מכלל התשלומים המגיעים לספקים בגין עבודות שבוצעו עבור עיריית פתח תקווה החל מ-1 באפריל 2020. במכתב שהעתקים ממנו נשלחו גם לשר האוצר ישראל כץ ובכירים נוספים, מציין ישי בן אלי, סגן בכיר לחשב הכללי, שהדבר אינו עולה בקנה אחד עם מוסר עבודה בסיסי, במיוחד בעת הזאת, בה המגזר הציבור כולו נרתם בכדי לסייע הן לאזרחים והן לספקים שנפגעו מהמשבר. עוד הוא מציין שהדבר סותר את החובה לקיים חוזים כלשונם: "אין זה מתקבל על הדעת שעירייה, ובפרט עירייה אשר שהוכרזה כאיתנה לפי פקודת העיריות, תנכה באופן שרירותי תמורות בגין עבודות שבוצעו בתחומה על פי חוזה", הוא כותב ומוסיף, "בהתאם לאמור, אנו דורשים ממך לחזור בך לאלתר ולהתגייס יחד עם יתר הרשויות והממשלה, לסייע ככל הניתן לספקים ולנתונים השירותים. ככל שלא תחזור בך, ומבלי לגרוע מכל האמור לעיל, בכוונתו לנקוט בצעדים העומדים לרשותנו".
מי שהעלו את הנושא לראשונה בחודש אוגוסט, היו חברי הפורום המשותף של האופוזיציה, אשר ביקשו לקיים דיון בפני חברי מועצת העיר לאחר שהתקבלו אצלם תלונות של ספקים העובדים עם העירייה. לטענתם, הספקים שהתלוננו בפניהם ציינו שנאמר להם שהתשלום מוכן, אך הם יוכלו לקבל אותו אך ורק בתנאי שיפחיתו מהתשלום המגיע להם 5%. הפורום טען שמדובר בתשלום עבור עבודה וסחורה שכבר סופקה ושמדובר בהפרת חוזים בניגוד לחוק.
מדוברות העירייה נמסר: "כפי שהוסבר מספר פעמים בעבר וכפי שראש העיר ציין בועדת הכספים (20.4.20), המהלך המדובר נעשה בהסכמה ובהבנה מלאה מול הספקים ולא בכפיה. זאת במסגרת התמודדות הרשות מול משבר הקורונה אשר במהלכו נרתמו גם עובדי העירייה הבכירים וראש העיר בשכרם. מדובר בהכנסות שהעירייה הפסידה בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשל מתן הנחות בארנונה לעסקים ולמשקי הבית בתקופת המשבר, הרבה מעבר לשיפוי שניתן על ידי משרד הפנים, אך השרותים לתושב נשמרו. לצד ההתמודדות מול המשבר, העירייה תמשיך לקדם פתרונות תקציביים מחושבים אשר בעזרתם יהיה ניתן להרחיב את השירותים לתושב ולפתח את העיר ביתר שאת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר