טיב טעם במרכז פתח תקוה צילום רמי לוי

סערה במגזר החרדי סביב סניף חדש של טיב טעם במרכז העיר. האם ייפתח בשבת?

על הסניף נכתב כי יהיה פתוח בשבת וחג, אך בהמשך כוסתה הודעה זו במדבקה שחורה. גורמים חרדיים מוחים ופנו אל רמי גרינברג. העירייה: "ככל הידוע הסניף לא ייפתח בשבת, מדיניות ראש העיר היא לאפשר חופש מדת וחופש דת - לכל אדם על פי בחירתו ואמונתו"

פורסם בתאריך: 1.2.21 14:21

סניף חדש של רשת טיב טעם שאמור להיפתח בקרוב במרכז העיר מעורר סערה, כאשר גורמים חרדיים בעיר מתנגדים לפתיחתו במיקום זה. על הסניף נכתב כי יהיה פתוח בשבת וחג, אך לאחר מכן כוסתה הודעה זו במדבקה שחורה. הסניף אמור להיפתח בצומת הרחובות רוטשיליד ומונטיפיורי. תושבים חרדים שלחו פניה אל ראש העירייה רמי גרינברג, מכתב דיגיטלי שכל מי שרוצה יכול לחתום עליו, ובו הודו לו על טיפוח העיר וההשקעה המרובה בתרבות התורנית ולימוד התורה, ובתוך כך ביקשו לשתף אותו בתחושותיהם בנוגע לסניף החדש של טיב טעם: "רשת זו ידועה כמי שמוכרת מאכלים שרוב הציבור, כולל אלו שאינם שומרים תורה ומצוות לא מכניס לפיו, ואף נגעל מהם באופן טבעי מהם…..", נכתב במכתב, "הרשת עושה דין לעצמה ופותחת את שעריה בשבת ובלי ספק שהדבר יהווה פירצה גדולה הקוראת לשאר החנויות בעיר לנהוג כמותה. ובליבנו עולה החשש כי פתיחת רשת זו במרכז העיר, באזור בו יש המון שומרי תורה ומצוות ומסורתיים, עלולה להצית לחינם פילוג ושסע בין התושבים החיים בהרמוניה זה לצד זה … אין ספק, כי ראש העיר האמון על דאגה לתושבי העיר ולשלוותם, לא יתן יד לפגוע במצפון של רוב הציבור בעיר".

הרב בנימין כהן, רב קהילת "בינה לעיתים" במרכז העיר, אמר: "לצערנו, בימים אלה ראינו שהולך להיפתח במרכז העיר סניף של טיב טעם ולפתיחתו אנחנו מתנגדים. אנחנו בעד חופש דת ולא רוצים לכפות על אף אחד, במשך שנים רבות בפתח תקוה היה סטטוס קוו בין חרדים ודתיים, של שלום ואהבה ובתקופה האחרונה הוא נפרץ ואנחנו רואים שהוא הולך ונעלם ולכך לא נסכים. יש עסקים שעובדים בשבתות, חנויות שמוכרות טרפות ונבלות וכיהודים לא נסכים לכך. הם פותחים את החנויות שלהם בגלוי ובמקומות רגישים שלצידם יש קהילות, בתי כנסת ובית ספר 'בית יעקב' ולצערנו זה מרגיש לנו כמו סוג של התרסה וזלזול בציבור שכן רוצה לשמור. חובתנו למחות ולא נוכל להעביר זאת לסדר היום".

טיב טעם במרכז פתח תקוה, עם ההודעה על פתיחה בשבת שכוסתה בהמשך צילום הרב בנימין הכהן

זו לא הפעם הראשונה שהציבור החרדי מנסה למנוע פתיחת סניפים של רשתות לא כשרות בפתח תקוה, כאשר המקרה האחרון היה בפאתי העיר ולא במרכזה. ביוני 2019 נפתח באזור התעשייה סגולה, סניף של רשת "קשת טעמים", אשר פתוח גם בשבתות. פתיחת הסניף גרמה לסערה לא קטנה ובמקום התקיימו הפגנות ותפילות של תושבים ורבנים. אך כמו שההתנגדות עלתה, ככה היא ירדה והסניף פועל לאורך כל השבוע וגם בשבתות ומגיעים אליו תושבים רבים מפתח תקוה והסביבה.
מדוברות העירייה נמסר: "פתח תקוה הינה עיר הטרוגנית המכילה בגאווה גדולה אוכלוסיות מגוונות, כמו עולים חדשים ועולים ותיקים, חילוניים, דתיים וחרדים. פתח תקוה היא בית פתוח לכל ישראלי באשר הוא והעירייה משקיעה רבות – הן על ידי הפניית תקציבים והן על ידי קידום פעילויות ויוזמות קהילתיות – לטובת מתן מענה לצרכים השונים שעולים מהשטח. בשונה מערים אחרות, בפתח תקוה לא נרשמו אירועים יוצאי דופן בהקשר זה, מה שמוכיח כי הפעילות המקיפה של העירייה נושאת פרי ואף מגזר לא מרגיש מקופח על חשבון האחר. בנוגע לפתיחת הסניף – ככל הידוע לנו, הרשת הביעה נכונות לא לפתוח בשבת את הסניף הקטן שמתוכנן לקום ברחוב רוטשילד מתוך הבנה שזה לא האזור המתאים לכך. יודגש כי מדיניות ראש העיר היא לאפשר חופש מדת וחופש דת – לכל אדם על פי בחירתו ואמונתו. על כן לטובת המשך שמירה על מערך החיים התקין בעיר, מדיניות זו תיושם גם בעתיד ובאופן גורף".

ח"כ אוריאל בוסו אמר: "כמי שכיהן כ-מ"מ ראש העיר למעלה מ-14 שנה, אני מכיר מאבקים קשים ופחות קשים למען צביונה של העיר שידעה בדעת ובתבונה להגיע לעמק השווה לצד עבור מסורתיים וכאלה שאינם, אך יחד עם זאת פתיחת עסקים שמלווים בצעדים שעלולים לגרום למלחמת אחים לא עולים בקנה אחד עם אופייה של העיר פתח תקוה. אני קורא לראש העיר ידידי רמי גרינברג להסתכל בצורה רוחבית על ההשלכות והנזקים העתידיים במהלך הזה ולהתנגד לאפשר חילולי שבת בחסות גופים שנועדו להתסיס את הנושא. אם נסתכל לאורך כל ההסטוריה של העיר השבת ניצחה כל גוף גדול או קטן, אני סמוך ובטוח שגם הפעם זה מה שיהיה רק כתושב העיר אני חרד להשלכות ולכן מבקש את התערבותך סביב הסוגיה שתגרום חלילה לפילוג בעיר המיוחדת שלנו".

תגובת טיב טעם תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. לתמוך בעסקים הללו

    יש לפתוח את הסניף גם בשבת!! שאיש איש באמונתו יחייה!!! נמאס מהכפיה! רוצים להיות תל אביב!

  2. אל ת#יינו תשכל. הגעתם לנו עד כאן *

    מי אתם שתגדירו לי מה לאכול ומה לעשות בשבת?
    אגב סטייק חזיר בחמאה שום ופטרוזיליה זה מעדן. במיוחד ביום כיפור

  3. נגד כפיה

    אני חושבת שגם לציבור החילוני יש רגשות
    פתח תקווה היא חא בני ברק ..ולא יתכן שתהיה כפיה דתית ..מי שלא רוצה שלא יקנה בסניף טיב טעם ומי שרוצה שיקנה. לא יתכן שהדעה הקובעת תהיה תמיד של החרדים ..כמו שלא מקובל עלי שעשו הכל לפתוח בית ספר למקות שהיו בו תלמידים מאומתים בלי שום התחשבות בציבור החילוני שגר מסביב וילדיו בבית ולא בבית הספר ..לא צריכה ולא יכולה להיות כפיה

  4. פתח תקוואי לא גאה

    עד מתי נהייה עבדים לחרדים ולדתיים? החופש שלנו בעיר הוא שיהיה לנו אפ'רות לעשות קניות בשבת. מה יושב עליכם?? עד מתי עולם החושך הזה ישלוט בנו. לא נבלות ולא טרפות, פירות ים כתבה מוגזמתתתתת!

  5. אילן

    שבו בשקט, אף אחד לא מחייב אתכם לקנות ברשת. שבו בשקט בחשכת ימי הביניים שלכם ואל תתקרבו לחילונים.

  6. רינת

    הלוואי שטיב טעם תגיע לפתח תקוה העופות שהם מוכרים נקיים הרבה יותר מאשר העופות שמגיעות מבית המטבחיים של הרבנות ולכל אזרח מגיעה האפשרות לאכול מה שהוא רוצה

  7. רמי

    החשוכים ניסו לסגור גם את הסניף בתל אביב. למזלנו ה' עם החילונים

  8. -

    סטטוס קוו – שם קוד של החרדים לכפיה על החילונים – הם מקבלים מה שהם רוצים וזה לכאורה בסדר מבחינת החילונים. כמובן שזו התפיסה שלהם, החילונים לא מסכימים עם זה, זו כפיה שלחילונים אין מה לעשות איתה. לא התכוונו לפתוח את הסניף בשכונה דתית, אז מה הבעיה? כל כך בוער להם להגיע למקומות שממילא הם לא מסתובבים בהם רק כדי להגיד ש"עושים להם דווקא". אם הם מגדירים אדם כיהודי רק כי הוא שומר מצוות אז יש להם בעיה רצינית מאוד בכל הנוגע לכבוד האדם כי מהות האדם לא נקבע על פי כמה שהוא שומר מצוות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר