שני ואושר במכולת החברתית הקודמת שלהם

"אנחנו לא שואלים שאלות" | בפתח תקוה יש מכולת שבה לא משלמים

הם אוספים תרומות של מוצרים יבשים, מסדרים על המדפים ומי שצריך לוקח. שני ואושר שרביט התחילו לסייע לנזקקים בחדר בביתם בראש העין, בשל הקורונה הם עברו למבנה בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 26.2.21 09:47

לא מדובר במכולת רגילה. המכולת שפתחו בפתח תקוה שני ואושר שרביט–שוקרון, היא מכולת חברתית, אשר מיועדת לכל מי שזקוק למצרכים. הם לא שואלים שאלות, לא מבקשים אישורים מהרווחה ומעניקים מכל הלב. במקום מסודרים על מדפים מוצרי יסוד: שמן, קמח, סוכר, קטשופ, קטניות, מיץ ענבים, מוצרי תינוקות ועוד מי שזקוק, מגיע. "המקום הזה התחיל כחלק מארגון קטן שפתחתי בפייסבוק לפני כארבע שנים", מספרת שני. "זה התחיל מכך שאנשים היו זקוקים לעזרה, למוצרי מזון, מצרכים, תרופות למשפחות נזקקות ועוד, ואני בכל פעם הייתי מפרסמת פוסט לבקשת עזרה ומסייעת להם בעזרת תרומות. לאט לאט זה הלך וגדל והחלטתי לפתוח את העמותה 'משמחים ילדים רעבים', על מנת שהכל יהיה שקוף".

המכולת החברתית של שני ואושר

במשך תקופה ארוכה פעלו שני ואושר מביתם בראש העין, עד שלפני חודשיים נולדה בתם הקטנה. "פעלנו מתוך חדר בבית ואנשים היו מגיעים ולוקחים מוצרים. הילדה נולדה ויחד עם הקורונה אמרתי שלא נכונה לנו הטיילת הזו בבית. חיפשנו מחסן והגענו לפתח תקוה. במקום יש לנו מצרכים יבשים וזה מיועד לכולם. אני לא לוקחת מסמכים, לא שואלת שאלות ואם מישהו הגיע לבקש, זה אומר שהמצב שלו לא טוב. גם ככה אנשים מתביישים לקבל".
את מרגישה שינוי בתקופת הקורונה?
"כמובן. חלק מהאנשים שהיו תורמים לנו בעבר, עכשיו נזקקים ומבקשים עזרה ומרגישים לא בנוח אם זה. אבל זו המטרה שלנו, לעזור לכל מי שצריך".
מי האנשים שמגיעים?
"יש לנו אמהות חד הוריות, אנשים מבוגרים ולצערי בתקופה הזו יש לא מעט נזקקים".
ואיך זה נעשה בפועל?
"בהתחלה כשפתחנו את המקום, אנשים היו נכנסים ולוקחים מהמדפים מה שהם צריכים. עכשיו בגלל הקורונה, אנחנו מכינים סלי מזון ואנחנו עושים חלוקה פעם בשבוע בימי רביעי. מה גם, שבהתחלה כשאנשים לקחו לבד מהמדפים, אז לעיתים אנשים לוקחים יותר ממה שהם צריכים, כי אין להם. זה היה כך גם עם חלוקת הירקות. אנשים מילאו שקיות ובשלב כלשהו החלטתי לארוז, על מנת שיישאר לכולם. אני מכינה סלים ואם יש משפחה שצריכה עזרה נוספת, אני עושה להם קנייה און לין ושולחת להם".

שני ואושר

בימים אלה המקום פתוח כאמור פעם בשבוע בימי רביעי והם מחלקים בסביבות 150 סלי מזון. "משבוע לשבוע זה רק גדל ואנשים מגיעים אלינו מפה לאוזן. הרוב מגיעים מפתח תקוה, מאחר ואנחנו יושבים בעיר. פניתי לראש עיריית פתח תקווה ובשבוע הבא יש לנו איתו סיור, על מנת לנסות לקבל עזרה במצרכים או בשכירות המקום, מה גם שהרווחה בעיר שולחת אלינו משפחות. אנחנו עוזרים לכולם מכל הלב".
מאיפה את מגייסת את המוצרים והכסף?
"יש לי קבוצת פייסבוק ואנשים מכירים אותי, הם יודעים שהכל הולך לתרומות וסלי מזון. אני אוספת סכום כסף וקונה הכל בסיטונאות, אנחנו מסדרים במדפים ומחלקים. אושר אחראי על ההזמנות ואני על הקשר עם האנשים. אני מקווה שאחרי הקורונה, נוכל לפתוח מחדש את המקום ואנשים יוכלו לקחת מה שהם צריכים. עכשיו לקראת פורים, אנחנו נחלק גם תחפושות".
מה החלום שלך?
"שיהיה מחסן כזה בכל עיר בארץ. אני מאמינה שלאט לאט זה יגדל ועוד ועוד מחסנים כאלו ייפתחו. הרבה אנשים רוצים לעזור לנו לגדול וכך נוכל לעזור לעוד ועוד אנשים. צריך להבין שיש לא מעט אנשים שלא רשומים ברווחה ולא רוצים להיחשף, כי יכול להיות שזה משהו רגעי, חד פעמי ואחרי שהקורונה תסתיים הם יחזרו למעגל העבודה".
מידע נוסף ניתן למצוא בדף הפייסבוק – משמחים ילדים רעבים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. Jake

    כפרה עליכם, אתם באמת דוגמה למופת לכל אזרחי ישראל תמשיכו כך, מאחל לכם רק בריאות ואושר. מודה לכל בשם כולם. שבת שלום.

  2. משה

    איזה ילדים חמודים הזוג הזה…..איזה מעשה יפה וחשוב מאין כמוהו….. שרק יהיו בריאים ומאושרים ומצליחם בדרכם… השם איתכם.

  3. מושיקו

    מעשה יפה ואפילו מדהים. מה שכן עצוב בסיפור שגם אדם שלוקח לא חושב על השני והשאלה היא למה אנחנו כאלה שקודם כל אני. הלוואי והיה אחרת וכל אדם חושב גם על האחר יש מצוקה להרבה אנשים אך גם שלוקחים זה אמור להיות בכבוד רב.

  4. קרן

    אשריכם !!! כל הכבוד !!! הלוואי שיהיו יותר אנשים כמוכם , העולם יראה טוב יותר

  5. יעקב

    שלום!! איזה צדיקים!! כל הכבוד לכם!! איך אפשר למצוא את החנות הזה בפתח תקווה?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר