איציק אוחיון. צילום זאב שטרן
איציק אוחיון ז"ל. צילום זאב שטרן

"חסרות לי החוכמה והחמלה שלו לאנשים" | שנה למותו של איציק אוחיון ז"ל

זוכרים את איציק: שנה עברה מאז הלך לעולמו מי שהיה ראש העירייה בשנים 1998-2013. דליה אוחיון: "איציק זה אדם שעלה לישראל בגיל 11 ועשה הכל במו ידיו. אני מעריצה שלו". האח אורי: "הוא חסר לי ואני מאמין שלא רק לי, אלא גם לתושבי העיר"

פורסם בתאריך: 22.2.21 12:20

משפחתו של איציק אוחיון ז"ל תקיים השבוע אזכרה לציון שנה למותו. "זו שנה מאוד קשה", אומרת אשתו, דליה אוחיון, "זו שנה שבה איציק נפטר, הקורונה הגיעה, הכל סגור וזו שנה שבה אתה לא מפסיק לחשוב. בזכות ראש העיר רמי גרינברג ששם אותי בהיכל התרבות ועשינו הרבה דברים בזום הייתי עסוקה".
מה הכי חסר לך מאיציק?
"מה שהכי חסר לי זו החוכמה של איציק, ההתייעצות איתו. לאיציק היה זיכרון מדהים ועצוב לי שדווקא בזה הוא נפגע. הוא לא היה רושם כלום והיה זוכר כל דבר.  היינו פוגשים בנאדם פעם אחת והוא היה יודע את כל הפרטים. חסרה לי החמלה שלו לאנשים, הוא לא יכול היה לפטר אדם. הוא היה איש של אנשים, כולם אהבו אותו וגם כשהוא נאלץ לומר לו לאדם שנכנס אליו, אותו אדם תמיד יצא בחיוך. איציק זה אדם שעלה לישראל בגיל 11 ועשה הכל במו ידיו. אני מעריצה שלו, על כך שהוא עשה את הבלתי אפשרי".
דליה מספרת שלאור הקורונה והרצון שלה לשמור ולהגן על הציבור, הם החליטו לעשות אזכרה מצומצמת בחוג המשפחה עם הילדים והקרובים. "אני מעדיפה לא לעשות משהו המוני בתקופה של הקורונה ולא רוצה לסכן את האנשים", היא אומרת, "זו לא תקופה רגילה ואני לא מוכנה לקחת אחריות שחלילה יקרה משהו".

מסע הלוויה של איציק אוחיון. צילום זאב שטרן

מסע הלוויה של איציק אוחיון. צילום זאב שטרן

חניכת פארק יצחק אוחיון. צילום עיריית פתח תקווה

חניכת פארק יצחק אוחיון. צילום עיריית פתח תקווה

היא מגלה שבימים אלה היא עובדת על מיצג שיוצב בפארק הגדול על שם איציק אוחיון בתמיכתו של ראש העירייה רמי גרינברג, ובכתיבה של הדובר לשעבר חזי חקק. "קודם כל אני מבקשת להודות פעם נוספת לרמי גרינברג על כך שהחליט לקרוא את הפארק על שם איציק, זה לא מובן מאליו בכלל", היא אומרת. "אני החלטתי לעשות בפארק מיצג שיהיה בנוי מארבעה סטנדים, שיוצבו בכל אחת מהכניסות ובהם יהיה מידע על איציק. זה התחיל מזה שאחת החברות של הבת שלי אמרה לה שהבן שלה אמור לעשות עבודה על הפארק על שם איציק אוחיון והם הגיעו לפארק וחשבו למצוא במקום מידע ולא היה. הבת סיפרה לי על כך וישר עלה לי הרעיון, באתי לרמי והוא התלהב ונתן את ברכתו. אמרתי לו שאנחנו כמשפחה נשלם עבור בניית המיצג. זו הדרך שלי להנציח את איציק, שכל מי שיגיע לפארק ילמד ויידע עליו ועל העשייה שלו".

"איציק מאוד חסר לי", מספר אחיו אורי אוחיון. "הייתי מאוד קרוב לאיציק ובשש השנים האחרונות הייתי כמעט כל שישי מבקר אותו. איציק היה ראש עיר שדיבר בגובה העיניים, ידע לכבד כל בנאדם באשר הוא ולהתנהג יפה לאנשים. הוא כראש עיר ידע לשמור על הסטטוס קוו בעיר ודאג לכל המגזרים. אני זוכר שפתחו את האצטדיון העירוני, באו אליו מהמפלגות הדתיות וביקשו שלא ייפתח בשבת והוא כראש עיר חזק אמר להם 'אתם תלכו לבית הכנסת והם יילכו לכדורגל' ובזה נגמר הסיפור. הוא היה ראש עיר שאמר ועשה. הקים את היכל התרבות, פארק, גשרים. הקים את שכונת כפר גנים ג' שהיא אחת היפות בארץ. היתה לו סיסמה 'עיר עם לב של מושבה', וזה היה בדיוק כך. הוא עשה מהפכה בעיר. הגדולה שלו היתה במשא ומתן, הוא ידע איך להתנהל, העובדים אהבו אותו. הוא חסר לי ואני מאמין שלא רק לי, אלא גם לתושבי העיר". אורי מציין שהאזכרה תתקיים ביום שלישי השבוע, בבית העלמין סגולה, באופן מצומצם.
איציק אוחיון ז"ל היה ראש עיריית פתח תקווה השמיני, וכיהן בתפקיד בין השנים 1998-2013. הוא נולד במרוקו ועלה לישראל בשנת 1956. הוא שירת בקבע כנגד והשתחרר מצה"ל בדרגת רב סמל. במהלך השנים עשה תפקידים רבים בעירייה ובין היתר היה מנהל מחלקת נוער וספורט ומנהל אגף גנים ונוף וכן שימש כדירקטור ויו"ר חברת מיתב ויו"ר החברה לפיתוח פתח תקוה. בשנת 1998 התמודד כמועמד עצמאי בסיעת 'פתח תקווה אחת' המזוהה עם מפלגת העבודה מול ראש עיריית פתח תקווה המכהן מטעם הליכוד, גיורא לב, ונבחר לתפקיד ראש עיריית פתח תקוה. בהמשך סיפר, כי החליט סופית להתמודד לאחר שהגיע למקום הראשון בסקר פופולריות של עיתון מלאבס. הוא נבחר מחדש בבחירות ב-2003 וב-2008. ב-2013 פרש עקב מצבו הבריאותי. במאי 2019 התקיים טקס קריאת הפארק הגדול על שמו, בטקס נכחו ראש העיר המכהן, רמי גרינברג, וכן משפחת אוחיון. אוחיון ז"ל, נפטר ב-7 במרץ 2020.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ותיק

    איציק היה ראש העיר הראשון בפתח-תקווה שחשב ועסק ביופיה של העיר. שינה את כל הכניסות והיציאות מהעיר במטרה להופוכן לכניסות נאות.שיפר חזות בתים ישנים. הכניס אומנות לרחבי העיר. גייס אומנים ,פסלים וציירים לשיפור תדמיתה של העיר…יהי זכרו ברוך.

  2. חסידה דה-וולף

    את איציק אוחיון הכרתי, כשהייתי מזכירת בבי"ס כעובד עיריית פ"ת.

    כעובדות מינהל החינוך, מזכירות בתיה"ס נפגשו עם ראש העיר, איציק אוחיון, באירועים שונים.
    תמיד היה חביב ומאיר פנים, דיבר עם כל אחד בגבה העיניים.
    איציק את אוחיון ז"ל, עשה רבות למען העיר פ"ת.

    מגיע לו הכבוד שלאחר מותו, בהיקרא פארק עירוני על שמו, לשם הנצחתו.

    יהי זכרו ברוך !

    ולך דליה אוחיון, אלמנתו – שלא תדעי עוד צער !

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר