שלמה צדוק. צילום זאב שטרן
שלמה צדוק. צילום זאב שטרן

הוכנס לבידוד בטעות: תושב פתח תקוה תבע את משרד הבריאות ויפוצה באלפי שקלים

ד"ר שלמה צדוק קיבל הודעה שגויה שעליו להיכנס לבידוד. בבית המשפט התברר שהשגה שהגיש על כך כלל לא נדונה ומשרד הבריאות יפצה אותו ב-10,000 שקלים

פורסם בתאריך: 25.3.21 16:37

תושב פתח תקוה, ד"ר שלמה צדוק, זכה ב-10,000 שקלים, לאחר שתבע את משרד הבריאות בגין חוסר טיפול בפנייה למוקד ההשגות, לאחר שהוכנס לבידוד בטעות. הדיון היה סביב השאלה האם יש באי העברת השגתו לגורם מוסמך במשרד, התרשלות אשר מצדיקה פיצוי.
תחילת הסיפור ב-5.9.20, אז קיבל הודעה ממשרד הבריאות, לפיה עקב חשיפה לחולה קורונה עליו להיכנס מיד לבידוד עד ליום 16.9.20. על פי ההודעה, החקירה האפידמיולוגית העלתה כי החשיפה הייתה ביום ה-2.9.20 בין השעות 11:00-12:00. באותן שעות היה צדוק בפגישה עם שני אנשים שאף אחד מהם לא אובחן כחולה קורונה ולא קיבל הודעה המחייבת אותו בכניסה לבידוד. בנסיבות אלה סבר צדוק שמדובר בהודעה שמקורה בטעות וביקש להגיש השגה על חובת הבידוד. את ההשגה הגיש יום למחרת ב-6.9.20 למוקד הטלפוני של משרד הבריאות, אך למרות הבטחה של נציג השירות לבחון את הטענות בתוך מספר שעות, אף נציג מוסמך לא התקשר אליו. צדוק לא ויתר והתקשר 15 פעמים נוספות לאורך תקופת הבידוד בהן שוחח עם נציגי המוקד הטלפוני של משרד הבריאות והסביר כי נפלה טעות. אך למרות הפניות החוזרות והנשנות, אף נציג מוסמך של משרד הבריאות לא התקשר אליו כדי לבחון את טענותיו. בסופו של דבר השלים צדוק את כל תקופת הבידוד מבלי שההשגה שהגיש נדונה. בשל הבידוד שנכפה עליו, החמיץ טיפולים רפואיים שנקבעו מבעוד מועד, נאלץ לשהות בגפו והוציא הוצאות כספיות גבוהות בשל הצורך במשלוחי מזון. לאור כך הגיש תביעה לפיצוי שעיקרה פיצוי בגין 'עגמת נפש'.
על פי פסק הדין, הנתבעת משרד הבריאות, אישרה את עיקרי הטענות, אך ציינה שבאותה תקופה בשל עלייה בהיקף התחלואה, היה עומס חריג במוקדי השירות שמפעילה הנתבעת, שבגינו נדרשה המתנה ארוכה מהרגיל לשם קבלת תשובה ממוקד ההשגות. עוד טענה הנתבעת כי התובע לא נדרש לבידוד של 15 ימים, אלא ל-11 ימים בלבד, לא הוכיח קיומו של נזק ממוני, עלויות מזון ונזקים רפואיים ולכן יש לדחות את התביעה.
על פי פסק הדין, לאחר פנייתו של צדוק למוקד 'קו ראשון', הוסבר לו שההשגה שלו מועברת למוקד 'קו שני' שהוא המוסמך לדון בהשגות שמוגשות ועליו להמתין שנציג יחזור אליו, אך למרות פניות חוזרות, ההשגה לא הועברה למוקד 'קו השני', כל זאת בשעה שנציגי המוקד חוזרים ומבטיחים שיחזרו. "לא מדובר במצב של עיכוב במתן החלטה בהשגה בשל עומס במוקד 'קו שני', לא מדובר בטענה כלפי שיקול הדעת שהופעל בהחלטה בהשגה", נכתב בפסק הדין, "מדובר בהתעלמות מוחלטת מהשגה שהוגשה. מדובר בכשל במערכות הממוחשבות של הנתבעת שהשגה שנקלטה לא טופלה, לא על פי המועדים הקבועים בחוק ולא בתוך זמן סביר אחר, וכי אין על כך חיווי מתאים אצל מנהלת מקוד קול הבריאות".
עוד צוין בפסק דין שבעיקר מדובר באדישות של מוקדי 'קו ראשון' לזעקה של אזרח בבידוד על שלילת חירותו.
בשל כך קבע הרשם הבכיר, אורן כרמלי, כי משרד הבריאות יפצה את צדוק בגין עוגמת נפש בסך 10,000 שקלים ועוד 500 שקלים הוצאות משפט. הצדדים יכולים לערער על פסק הדין לבית המשפט המחוזי תוך 15 ימים.
צדוק אמר: "פסק הדין מדבר בעד עצמו. אני ממליץ לכל אזרח שמרגיש שנעשה לו עוול, או מרגיש באטימות או ציניות של המערכת הבירוקרטית, שיגיש תביעה / תלונה. רק בצורה כזו, נוכל ללמד את המערכת היבשה מהו שירות לקוחות אמיתי. הכסף הוא לא העיקר, אלא המהות והמסר שיצא מפסק דין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חניבעל

    על אטימות צריך לשלם. מספיק לא לספור את האזרח הקטן ולהיזכר בו רק כשצריך למשל כשיש בחירות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר