יעל רובנר צימט, בנה אחיעד ז"ל והשולחן בבית הקפה ברעננה

יוזמה מצמררת לקראת יום הזיכרון: שולחן ריק בכניסה לבתי קפה להנצחת החללים

יעל רובנר צימט, שבנה אחיעד ז"ל נהרג במהלך שרותו הצבאי, נחשפה לכך בבתי קפה רבים בפיטסברג ארצות הברית, והעלתה פוסט נרגש. גדעון שמואל מרעננה היה מהראשונים שהציב שולחן הנצחה בכניסה לבית הקפה שלו

פורסם בתאריך: 13.4.21 10:46

שולחן ערוך בכניסה לבית קפה עם כיסא ריק לזכר חלל שנפל במערכות ישראל: ליוזמה המצמררת הזו, שתופסת תאוצה לקראת יום הזיכרון, הביא פוסט נרגש שפרסמה יעל רובנר צימט, אם שכולה שאיבדה את בנה אחיעד ז"ל אשר נהרג במהלך שרותו הצבאי בתאונת נשק בגיל 21 בלבד. היוזמה מתרחבת בכל הארץ בימים האחרונים, ואחד הראשונים שפתחו בה הוא גדעון שמואל, בעלי קפה מנדרין בפארק רעננה. בפוסט סיפרה יעל על הקשר החם בינה לבין בנה ועל כך שנהגו לשבת יחד בבית קפה בימי שישי בבוקר. "בכל פעם שאחיעד היה מגיע לסוף שבוע מהצבא, עדיין עם המדים עליו, הוא היה קורא לנו והיינו נוסעים מייד לזמן איכות בבית קפה", סיפרה.
בהמשך הפוסט היא מספרת שבאחת הנסיעות האחרונות שלה לחו"ל, הייתה בפיטסבורג ארצות הברית, ולראשונה נתקלה במשהו שמאוד ריגש אותה: "כמעט בכל בית קפה ומסעדה היה בכניסה שולחן קטן עם מפה לבנה, על המפה הייתה צלחת אחת, סכו"ם, אגרטל קטן עם סרט אדום, בתוך האגרטל ורד אדום. פלח לימון על הצלחת, מלחייה עם מלח, כוס הפוכה, נר דולק וכסא ריק. כשבררתי לפשר המיצג, הוסבר לי שזה שולחן גיבורים לזכר החללים שנפלו בצבא ארצות הברית שאינם נמצאים ושאינם יכולים ליהנות כמו האנשים החיים". יעל התרגשה והעלתה פוסט מתוך הרצון לנסות ולעשות משהו דומה גם בבתי קפה בארץ.

יעל רובנר צימט ובנה אחיעד ז"ל

השולחן בכניסה לבית הקפה מנדרין בפארק רעננה

יעל נולדה בפיטסבורג בארצות הברית, כשעלתה עם משפחתה לארץ התגוררו בפתח תקוה, בה עדיין מתגוררים הוריה. היא עצמה מתגוררת יחד עם משפחתה בשוהם. "לא תיארתי לעצמי שתהיה כזאת התעניינות ומאוד התרגשתי", היא מספרת על אלפי השיתופים שקיבל הפוסט שלה. מי שראה את הפוסט של יעל ומאוד התרגש הוא גדעון שמואל, בעלי בית הקפה מנדרין בפארק רעננה. "זה מאוד ריגש אותי", מספר גדעון, "כל מה שאני יכול לתרום ולעזור לקהילה, אני עושה. קראתי את הפוסט של האמא ומאוד התרגשתי. בשנתיים האחרונות איבדתי את הורי ישראל וגולדה שמואל, ואת חמותי אסתר יפרח. אני מבין מה זה אובדן, ובטח ובטח זה קשה כשמדובר בבן, שזה כואב הרבה יותר. השולחן מוקדש לחייל אחיעד רובנר שבלעדי אמא שלו, לא היינו עושים זאת. יעל מאוד התרגשה מהמחווה".
ויעל מוסיפה: "השולחן הראשון שהוצג זה ברעננה בפארק רעננה. זה עשה לי טוב בלב, מאחר ומאוד בולט החוסר של הבנים שלנו ויש נחמה מסוימת לדעת שיש אנשים רגישים לעניין הזה ויעשו הכל כדי לתת תחושה של שייכות והזדהות. אני יודעת כבר על שולחנות במקומות רקבים בארץ, בין היתר בתל אביב, בבית שאן, ברמת גן, במודיעין ובמקומות נוספים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר