זירת האירוע הקשה במשרד הביטחון צילום דוברות איחוד הצלה

"במשך שנים אנחנו זועקים" | נכה צה"ל הצית עצמו במשרדי אגף השיקום בפתח תקוה

מצבו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל הסובל מפוסט טראומה, אנוש. הוא הצית את עצמו לאחר שמספר בקשות שלו להגדלת אחוזי הנכות והקיצבה שהוא מקבל נידחו. ארגון נכי צה"ל: "הוא לא טופל כראוי"

פורסם בתאריך: 13.4.21 07:51

נכה צה"ל, איציק סעידיאן בן 26 מאיזור ירושלים, הגיע אתמול בערב למשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקוה ומסיבה שאינה ברורה הצית את עצמו. מאבטחי משרד הביטחון פעלו באופן מיידי להעניק לו עזרה ראשונית והזעיקו את מד"א. הוא פונה במצב קשה לבית החולים. בYNET פורסם כי סעידיאן שירת כלוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני והשתתף בליל הקרב הקשה בסג'עייה במבצע צוק איתן. הוא מוכר כלוקה בפוסט טראומה. הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו. עוד פורסם כי  מתחקור ראשוני של האירוע עלה כי סעידיאן הגיע אל משרדי האגף כשהוא נושא בקבוק שנראה למאבטחים כמו בקבוק שתייה. הוא המתין בלובי לקביעת אחוזי הנכות אחרי שהגיש כמה פעמים בקשות להעלאת אחוזי הנכות הנפשית שלו. בשלב מסוים הוא שפך על עצמו את הנוזל והצית עצמו. בחלוף דקות מצאו המאבטחים במקום מטף שסייע בכיבויו. המאבטחים הזעיקו במקביל את כוחות ההצלה. הבוקר נמסר כי מצבו אנוש. שר הביטחון, בני גנץ, ומנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל, הורו על ביצוע תחקיר מעמיק לבירור נסיבותיו ועל הפקת לקחים מיידית.

סעידיאן, שהשתתף בקרב הקשה שבו נהרגו לוחמים בגדוד ובהם אורון שאול, קיבל לפי ארגון נכי צה"ל 25% נכות, שהקשו עליו מאוד לנהל את אורח חייו. הוא ביקש להעלות את אחוזי הנכות שלו ל-50% כדי להגדיל את הסיוע עבורו, אך באגף השיקום דחו את בקשותיו.
עידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל, אמר: "הערב קרה הגרוע מכל, מה שחששנו ממנו תקופה ארוכה. נכה צה״ל הסובל מפוסט טראומה, אשר לא טופל כראוי על ידי אגף השיקום וקיבל אחוזי נכות שאינם תואמים את מצבו הרפואי – הצית את עצמו מול משרדי אגף שיקום נכים. במשך שנים אנחנו שבים ומתריעים, שבים וזועקים, כי אגף שיקום נכים במשרד הביטחון נמצא בהתפרקות תפקודית ומוסרית קשה וכושל במילוי תפקידו – הטיפול בנכי צה״ל. לדעתנו הצטרפו גם מבקר המדינה והאלוף אייל בן ראובן, אשר הגישו דוחות וחוות דעת והתבטאו במילים קשות מאוד בנוגע לתפקודו הכושל של אגף השיקום. אנחנו כואבים את כאבו של הפצוע ומשפחתו ומאחלים לו רפואה שלמה. אנחנו מקווים שמקבלי ההחלטות יתעוררו סוף סוף ויבינו: חייבים רפורמה מקיפה באגף וסיוע של המדינה באופן מיידי לנכים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר