רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

האם שמו של גרינברג יוסר מפרסומי העירייה וקולו מהמרכזיות העירוניות?

חברי האופוזיציה הגישו עתירה לוועדת הבחירות המרכזית, שם הורו לראש העירייה ולעירייה להשיב בנפרד עד ה-29.4

פורסם בתאריך: 19.4.21 19:21

חברי האופוזיציה בראשות אורי אהד, הגישו עתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג ונגד העירייה, בטענה לשימוש אסור בכספי ציבור ובמשאביו, וטוענים לעבירות על הוראות חוק הבחירות. לפני כחודש, שלח אהד מכתב לגרינברג בדרישה להסיר את שמו מפרסומי העירייה בעתיד ופרסומים שכבר בוצעו, וציין שבמידה ובטווח של שבוע מיום קבלת המכתב לא תצא הוראה ברורה בנושא, תוגש עתירה.
בעתירה דורשים חברי המועצה איסור שימוש במשאבי הרשות והסרת שמו ותוארו של גרינברג מכלל הפרסומים העירוניים, שילוט ברחבי העיר, הסרת ההודעות בקולו של גרינברג ממרכזיות הטלפונים העירוניות ומהטלפונים הניידים של עובדי העירייה, הסרת שמו מפרסומים של מקפ"ת, וכן ממוצרי קידום מכירות, סרטוני ווידאו, פרסומי היכל התרבות ועוד. "למעשה, מרגע שנבחר המשיב, רמי גרינברג, לראש עיריית פתח תקווה הוא הפך את העירייה, עובדיה, נכסיה ותקציבה למשרד יחסי הציבור הפוליטי הפרטי שלו תוך שהוא מבצע תעמולה פוליטית אסורה ומשתמש בקופה הציבורית לפרסום לקידומו הפוליטי והאישי בניגוד בוטה וברור לחוק ולפסיקה בהיקף חסר תקדים המוערך במיליוני שקלים כל שנה", נכתב בעתירה.
בעתירה מתבסס אהד על פסיקת השופט חנן מלצר לפני כשנה וחצי בנושא פרסום של ראש עיריית אשקלון תומר גלאם בשלטי חוצות, אשר קבע כי הפרסומים אסורים והשימוש בשמו ובדמותו של נבחר הציבור בפרסומי הרשות מותר רק במקרים בהם הפרסומים כרוכים בעלות כספית זניחה ביותר או נעשים לשם מימוש מטרה טקטית וייצוגית מתוקף תפקידו כראש הרשות. "אין מטרתה של עתירה זו להעלים, חלילה, את ראש העיר כאחד מנבחרי הציבור העירוניים וכמי שעומד בראש המערכת העירונית ואין מטרתה להעלים את נבחרי הציבור האחרים, אלא להבטיח כי תישמרנה הוראות החוק האוסרות שימוש במשאבי ציבור לביצוע פרסומים אסורים ותעמולת בחירות פוליטית, בניגוד לחוק", נכתב.

אורי אהד ברחוב נורדאו

אורי אהד 

אהד הוסיף: "בשנתיים האחרונות הפך גרינברג את כספי התושבים לארנקו הפרטי והוא משתמש בתשלומי הארנונה של כולנו לצרכיו הפרטיים האישיים ולקידומו הפוליטי האישי. פנינו לגרינברג מספר פעמים והוא כהרגלו התעלם ולכן פעלנו בדרך משפטית. הגיעה העת להעמיד את גרינברג במקום ולהפסיק את השתוללותו הבלתי חוקית בקופה הציבורית".

יצוין כי השופט בדימוס אברהם טל, נשיא בדימוס של בית משפט מחוזי מרכז ויו"ר ועדת בחירות אזורית רמלה-לוד, החליט כי תשובות גרינבר ועיריית פתח תקוה לעתירה יוגשו בנפרד ועד ה-29.4.
מלשכת ראש העירייה נמסר: "מדובר בנוהג הקיים ברוב הרשויות בישראל. אך לעומת רשויות אחרות, עיריית פתח תקוה לא מוציאה מאות אלפי ש"ח על יועצי תדמית למיניהם וכתבות יחסי ציבור ועל כך יש לשבח ולא להלין. פרסום שמו של ראש העיר ונבחרי ציבור נוספים נעשה כאשר בצמוד מופיע מס' הטל' האישי של ראש העיר. זאת בכדי לסייע לציבור ולתת מענה לבעיות פרטניות וכוללות כאחד, סביב השעון בעזרת הנייד האישי של ראש העיר. ראש העיר מסמן לתושבים שיש להם כתובת לפנות אליה בכל עניין, בפרט לאורך המשבר שזימן בעיות פרטניות לרוב. יצויין כי בשל הזמינות הגבוהה, פחת באופן ניכר משך זמן תיקון התקלות השונות וביצוע הפרוייקטים לרווחת התושבים. חבל שאנשי אופזיציה מתוסכלים מנסים לפגוע בשרות חיוני זה, אחרי שנים שלא היה קשר אמיתי וחוסר המענה יצר יאוש בקרב התושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יונית

    בכל עריה זה מה שעושים,,..
    אז תתעסקו בדברים אחרים
    מה רע לכם שהעיר ניראת יותר טוב ויותר שרותית….
    לציבור

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדעתי אני מעדיפה לשמוע אותו יש לו רוגע קול נעים יוצר טוב מלשמוע את הקול של המזכירה המעצבנת
    זה נובע מקנאה חבל שכך

  3. מוטי

    טוב לדעת שאחרי תקופת יובש של ראש העיר הקודם יש משהוא שהוא בולדוזר. זכינו. מדוע שלא ינציח את שמו בעשייה שלו?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר