שניים מההרוגים באסון במירון, מימין: מנחם זקבך ז"ל, משמאל משה בן שלום ז"ל

בנו של מנהל תלמוד תורה בישיבה בפתח תקוה ובנה של סגנית מנהלת בית ספר בעיר נהרגו באסון במירון

באסון הנורא נהרגו משה בן שלום ז"ל, בנה של שושנה בן שלום, סגנית מנהלת בית הספר בית יעקב, ומנחם זקבך, בנו של הרב מאיר זקבך, מנהל תלמוד תורה וראש המכינה הישיבתית בישיבת פאר משה של הרב פינטו

פורסם בתאריך: 2.5.21 13:32

שני בנים של מנהלי בתי ספר בעיר, נהרגו באסון הכבד בהר מירון, בו נהרגו 45 אנשים ונפצעו יותר ממאה. בין ההרוגים באסון מנחם זקבך ז"ל בן 24 ממודיעין עילית, בנו של הרב מאיר זקבך, מנהל תלמוד תורה וראש המכינה הישיבתית בישיבת פאר משה של הרב פינטו בפתח תקוה, ומשה בן שלום ז"ל, תלמיד ישיבת פוניבז' כבן 20, בנה של סגנית מנהלת בית הספר בית יעקב במרכז פתח תקוה, שושנה בן שלום.

מנחם זקבך ז"ל, גדל בבני ברק והתגורר במודיעין עלית. הוא הותיר אחריו אישה בהריון מתקדם ותינוקת בת שנה וחצי. הוא היה אברך בישיבת עטרת שלמה. להלווייתו שהתקיימה בבית העלמין סגולה, הגיעו תלמידי תורה אשר הכירו אותו ובאו ללוות אותו בדרכו האחרונה. "האבא של מנחם ז"ל, ר' מאיר, עובד אצלנו בישיבה כמנהל בית הספר תלמוד תורה שנים רבות", מספר ניסים אוחיון, אב הבית, "הוא איש חינוך ברמה גבוהה ואדם עם נתינה והשקעה גדולה בילדים. גם הבן שלו, מנחם, היה בחור טוב, עדין, מתמיד גדול בתורה ועם מידות טובות. הם נסעו ביחד למירון, מידי שנה הם נוסעים ביחד ור' מאיר מרבה לנסוע למירון, זה הבית השני שלו. הם היו אחד עם השני ובזמן ההמולה, הם איבדו אחד את השני ובבוקר הוא קיבל את הבשורה שהבן שלו בין ההרוגים, דבר שלא נתפס בכלל. אני שוחחתי עם האבא רגע אחרי שהוא קיבל את הבשורה והשיחה הייתה מאוד קשה. אך גם בשעה הקשה, הוא ביקש לדאוג שהכל יתנהל בישיבה כמו שצריך".

מנחם זקבך ז"ל

משה בן שלום ז"ל

משה בן שלום ז"ל, שהיה מבכירי הלומדים בישיבץ פוניבז', הוא נכדו של הגאון רבי ישראל ברוך בן שלום זצ"ל, ראש ישיבת פוניבז' לצעירים. הלווייתו שהתקיימה ביום שישי אחר הצהריים, יצאה מבית הוריו בבני ברק לבית העלמין בסגולה בפתח תקווה. חברים רבים מהישיבה ובני משפחה ליוו אותו בדרכו האחרונה. בן שלום ז"ל הוא בנה של סגנית מנהלת בית הספר בית יעקב, שושנה בן שלום. בבית הספר התקשו לקבל את הבשורה הקשה. משעות הבוקר היו במקום פסיכולוגים שבאו לדבר עם הצוות והתלמידות על מנת להקל ולו במקצת את הגזרה הקשה.
ישראל פרידמן, יו"ר יהודת התורה בפתח תקוה, אמר: "אלו ימים קשים מאוד לעם ישראל ולחברה החרדית בפרט, אני שולח תנחומים למשפחת בן שלום ולמשפחת זקבך יחד עם שאר המשפחות ואיחולי החלמה לפצועים. האסון מחייב אותנו להקפיד יותר על הבטיחות במוסדות החינוך ובאירועים העירוניים השונים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר