רנ"ג מירב דאידה

כבוד: שתי פתח תקוואיות בין מצטייני/ות הרמטכ"ל במילואים

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, העניק 40 תעודות הצטיינות לחייילי וחיילות מילואים, ביניהם רנ"ג מירב דאידה ורס"ן נ'

פורסם בתאריך: 10.5.21 12:03

טקס מצטייני הרמטכ"ל במילואים נערך באחרונה, ובו העניק הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, 40 תעודות הצטיינות לקצינים וחיילים מצטיינים במערך המילואים מיחידות צה"ל השונות, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת בצה"ל. בין מקבלי תעודות ההצטיינות, שתי מילואמיניקיות מפתח תקוה, רנ"ג מירב דאידה, ורס"ן נ'.

רנ״ג מירב דאידה היא ממלאת מקום מפקדת שרשרת החיול ביחידת מיטב. היא בת 51, נשואה לאלון ואמא לשלושה ילדים: נועם בן 27, ניר בן 20 וליהי בת 18. בנה הבכור נועם סיים את שירותו הצבאי כקצין ביחידה מובחרת ובנה ניר משרת כלוחם. דאידה התגייסה בשנת 87 לתפקיד רכזת כוח אדם ושירתה בפיקוד מרכז שנתיים. היא חתמה קבע בחיל הקשר ובשנת 92 עברה לבקו"ם, ושירתה כקצינת קישור במשך שנתיים. היא יצאה ללימודי תואר ראשון ולמדה מינהל עסקים, ולאחר מכן חזרה לשרת בשרשרת החיול במשך כ-15 שנה.
בארבע השנים האחרונות היא משרתת במילואים ביחידת מיטב. בין תפקידיה, שירתה כממלאת מקום מפקדת מרכז השירות, והייתה שותפה לתהליכים רבים במוקד לשיפור המקצועיות ואמון הציבור, וכיום ממלאת מקום מפקדת שרשרת החיול. היא מספרת: "אני גאה להיות חלק מהיחידה הזו. יחידת מיטב מסמלת את החיבור בין הצבא לאזרחות ומאפשרת לנו להכיר ולגייס את הנוער הנהדר שלנו שהוא עתידנו כחברה ייחודית ומיוחדת". חבריה ליחידה מספרים שהיא מהווה דוגמא וסמל למפקדת אנושים ומקצועית. רנ"ג דאידה נבחרה לקבל אות מצטיינת הרמטכ"ל בזכות תרומתה הגדולה ליחידת מיטב ולצבא, כאחראית על המקום בו מתייצבים המתגייסים ברגעים הראשונים בשירותם הצבאי.

רס"ן (מיל') נ' היא קצינת בקרה אווירית, ביחידת בקרה אווירית 506 הממוקמת בהר מירון. נ' היא בת 31, גרה בפתח תקווה ונשואה לרס״ן י', בקר טיסה אותו הכירה ביב״א (יחידת בקרה אווירית). לזוג ילד בן שנתיים. אבא של נ' הינו סא"ל בדימוס, היה לוחם בגולני שם פגש את אמא של נ' שהייתה מדריכת הקליעה שלו. ל-נ' אחות חובלת ואח חייל בסיירת חרוב. דוד של אבא שלה, שמואל אשד ז״ל, היה ניצול שואה של אוסקר שינדלר ורס"ן בתותחנים.
נ׳ התגייסה בשנת 2008 לקורס טיס ולאחר חצי שנה הפסיקה את השתתפותה בקורס. בתחילת 2009 התחילה נ' קורס בקרי טיסה בעובדה שבסופו הוצבה ביב"א 506. בין התפקידים שמילאה לצד תפקידה המקצועי כבקרית טיסה, היא הייתה קצינת הדרכה של חיילי היחידה, קצינת כוח אדם של היחידה ובשנה האחרונה בשירותה פיקדה על חיילי גף המבצעים. כחלק משירותה יצאה ב- 2012 לשנת הצ"ח (הצבת חירום) בבור של חיל האוויר בקריה, שם הייתה אמונה על סנכרון הפעילות האווירית של החיל בגף סנכרון ושליטה.
נ׳ מספרת כי שנת 2013 הייתה שנה מלאה בפעילויות מבצעיות: "זו הייתה שנה חמה. מלחמת האזרחים בסוריה התקרבה לגבול, היו הרבה הפעלות מבצעיות, לילות שלמים שהיינו על ההר לאור התחממויות בגזרה". למרות התקופה העמוסה, נ׳ מספרת שהר מירון, ההר עליו שירתה כמעט בכל שירותה הצבאי, הינו המקום האהוב עליה בארץ. "פעם אהבתי יותר נוף מדברי אבל אין ספק שהנוף שנשקף מהר מירון הוא הנוף הכי יפה בארץ", היא אומרת. נ' מוסיפה ומספרת על המפקד שלה דאז רס״ן ר׳ שעזר לה לאורך כל שירותה בסדיר ובמילואים: "רס"ן ר' עזר לי אז ועוזר עד היום. למדתי ממנו המון, לא רק בתחומים שקשורים לצבא, אלא גם כאלה שקשורים בחיים האישיים. אני מאחלת לכל אחד ואחת מפקד כזה". על קבלת ההצטיינות היא אומרת: "ההורים שלי גידלו אותי ואת האחים שלי לעשות את ההכי טוב שלנו בכל תחום, תמיד. זה מה שעשיתי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מירב היקרה
    כבוד וגאווה היה לי לשרת תחתייך 2002-2005

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר