מקלט. צילום עזרא לוי
מקלט. צילום עזרא לוי

הביצועיסטים מציעים: תוכנית עירונית לטיפול במקלטים, הארכת הפעילות לילדים בקיץ

חברי סיעת הביצועיסטים במועצת העיר מציעים גם פרסום מסלול מהיר להיתר בנייה להקמת מרחבים מוגנים. "נבקש כי מועצת העיר תאשר ותתקצב תכנית עירונית", הם אומרים

פורסם בתאריך: 26.5.21 12:25

סיעת הביצועיסטים במועצת העיר פתח תקוה, מבקשת לעלות לדיון ואישור בישיבת המועצה הקרובה שתי הצעות אשר רלוונטיות לימים אלה: טיפול וארגון מקלטים בבתים משותפים והארכת פעילות הקיץ לילדים.

ההצעה הראשונה היא להכין תוכנית עירונית מתוקצבת לטיפול וארגון המקלטים בבתים המשותפים ופרסום מסלול מהיר להיתר בנייה להקמת מרחבים מוגנים. "אין צורך להכביר מילים על חשיבות ההיערכות לשעת חירום וכלל תושבי המדינה ופתח תקוה ביניהם הרגישו זאת היטב במערכה האחרונה. חרף הפגיעה שספגה העיר בנזקי רכוש לא היו נפגעים בנפש ועל כך יש להודות", כותבים חברי הסיעה. הם מסבירים שחוק ההגנה האזרחית מעניק לרשות המקומית כלים רבים ובמסגרתם גם יכולת אכיפה וסיוע בהכנת המקלטים הפרטיים הממוקמים בבתים המשותפים. "נבקש כי מועצת העיר תאשר ותתקצב תכנית עירונית במסגרתה תפעיל העירייה בכל רובע עירוני צוות ייחודי אשר מטרתו לסייע לכלל ועדי הבתים בהכנת המקלטים לשעת חירום ובכלל זה ביצוע סיור בכלל המקלטים בכל רובע ובדיקתם".

עוד הם מציעים שיוקצה תקציב ייעודי לסיוע בהכשרת כל מקלט, העירייה תתגבר ימי פינוי, חניכי תנועת הנוער ומתנדבים ישולבו לסיוע בפינוי מקלטים וינקטו צעדי אכיפה כנגד בתים משותפים שלא משתפים פעולה. כן יוגדר לוח זמנים לביצוע הכשרת המקלטים, כאשר בטווח של עד 12 חודשים זה אמור להסתיים.

ההצעה השנייה היא הארכת פעילות הקיץ לילדים, וזאת בהתאם ליוזמה של תושב העיר ופעיל החינוך יניב חליבה. במסגרת היוזמה מוצע להאריך את הפעילות במסגרת העירונית – קייטנות ובתי ספר של החופש הגדול – עד ה-20.8, כאשר בפעילות יוכלו להשתלב גם ילדים אשר היו במסגרות אחרות במהלך החופש הגדול והמסגרות שלהן סיימו את פעילותן "הארכת הפעילות תסייע מאוד להורים רבים אשר ממילא שנת הקורונה ומצב החירום גרמו להם להיעדר ימים ארוכים מעבודתם …. קיומה של מסגרת מאורגנת תעניק ביטחון להורים ומקום בטוח ומאורגן לילדים". עוד הם מסבירים שבמסגרת זו יוכלו העירייה או מקפת לפטור את המפעיל מתשלום תקורה כך שניתן יהיה להקל בתשלומים הנגבים מן ההורים, נוכח השנה הבלתי שגרתית שעברה על כולם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כרמי

    יוזמה מבורכת להתארגנות בנושא מקלטים ומיגון בעירית פ"ת. במיוחד במרכז הישן והשקט ששם אין בכלל מקלט בבניינים מסויימים. וגם חדרי המדרגות לא נותנים מענה למיגון מכיוון שהם חשופים. אני גרה בברנדה 20 והיה ממש מפחיד שאין מענה ומיגון מתאים בזמן חירום , כמו שהיה בשבועות הקודמים. אנחנו וברנדה 18 + בלפור 8 בתהליך של אישורים לפרוייקט של פינוי בינוי וזו השעה ללחוץ לזרז ולקדם עניינים כדי שיהיו לנו בתים חדשים וממוגנים . האינטרס צריך להיות גם עירוני וגם ארצי על מנת שנהיה בטוחים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר