טרמיט פורמוסני צילום דר תומס שוואנק אוניברסיטת פלורידה

נמשכת תופעת הטרמיטים בפתח תקוה, פורסמו כללי התנהגות ודיווח

במשרד להגנת הסביבה מדווחים כי נמשכות הפעולות להדברת הטרמיטים, ומבקשים מהציבור לדווח על נחילים. פורסמו כללי זהירות והדברה במקרה של זיהוי טרמיטים או נזק לריהוט

פורסם בתאריך: 17.6.21 17:10

במקומות רבים בעיר ממשיכים להתלונן על הופעת טרמיטים. במשרד להגנת הסביבה מסרו כי המשרד ועיריית פתח תקווה ממשיכים לפעול לניטור ולטיפול בהופעת הטרמיט הפורמוסני בעיר. עוד ביקשו במשרד ממי שנתקל במעוף של טרמיטים, שידווח לעירייה ולמשרד להגנת הסביבה, ונדגישו כי הטרמיט אינו מזיק לאדם. מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר גל זגרון, אמרה: "מעוף הכלולות של הטרמיט הפורמוסני המתרחש בימים אלה הוא הזדמנות של פעם בשנה לגלות את קיני הטרמיטים הנחבאים בעומק האדמה. אם תיתקלו בימים הקרובים בנחיל טרמיטים מעופפים – שנוטה לצאת באזור 20:00 בערב – נסו לזהות את הקן באדמה או בעץ שממנו הם מגיחים, ודווחו לעירייה ולמשרד. דיווחים אלו יאפשרו לנו ולעירייה לזהות קינים נוספים ולהמשיך בהתמודדות המורכבת עם פלישת הטרמיט הפורמוסני". את הדיווחים יש להעביר למוקד העירוני 106 או למשרד להגנת הסביבה בכתובת: [email protected].

קיראו גם:

צפו במחזה שמלחיץ תושבים רבים: אלפי טרמיטים פשטו על בניינים בפתח תקוה

בימים אלו, שבהם מתקיים מעוף הכלולות של הטרמיט הפורמוסני, ובעקבות דיווחים שהתקבלו מהתושבים, עורך המשרד להגנת הסביבה פעולות ניטור ממוקדות בשיתוף עם עיריית פתח תקוה. בפעילות מקיפה של המשרד שנערכה השבוע ביום שלישי בערב, בהשתתפות עיריית פתח תקוה, רשות הטבע והגנים וחוקרי אוניברסיטת תל אביב, התגלה מיקומם של שלושה קיני טרמיטים במרחב הציבורי (בעצים ובתת הקרקע), אשר יבוצע לגביהם טיפול ייעודי. הופעתו של הטרמיט בישראל התגלתה לראשונה למשרד להגנת הסביבה ולעיריית פתח תקוה לפני כשנה באזור מזרח העיר. בניטורים שבוצעו בזמנו אותרו שני קינים שהתחיל הטיפול לגביהם.

הטרמיט הפורמוסני אינו מזיק לאדם, אך עלול לגרום נזק לרכוש ולפגוע בסביבה. על כן, חשוב והכרחי לאתר את הקינים ולטפל בהם. עד עתה לא דווח בישראל על נזק שנגרם לתשתיות. נציין, כי לצורך השמדת הקינים יש צורך בטיפול ארוך טווח, כמקובל במדינות נגועות ברחבי העולם.

עוד נמסר כי "במקרה של כניסת הטרמיטים למקום מגורים ולבתים, ניתן לעשות שימוש בריסוס על ידי תכשירים כנגד חרקים מעופפים המאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה לשימוש הקהל הרחב. כמו כן, אם יש חשד לנזק ברהיטי עץ, משקופים ומוצרי עץ בתוך הבית, יש להזמין מדביר בעל רישיון מתקדם (מדביר במבנים ושטח פתוח או מדביר באיוד) ובתוקף מהמשרד להגנת הסביבה. ככל שיש מוצרים נגועים או חשודים כנגועים בטרמיט הפורמוסני אשר התושבים מבקשים לפנות מהבית, יש לפנות למוקד העירוני 106. אין לפנות מוצרים נגועים מהבית ללא תיאום עם העירייה".

יצוין, כי בדיווחים שהתקבלו במשרד בשאר חלקי הארץ, נמצא כי אין מדובר בטרמיט הפורמוסני וכך גם בחלק מהדיווחים בפתח תקווה עצמה.

סימני היכר מובהקים לזיהוי הטרמיט הפורמוסני:

• גוף בצבע צהוב-חום וראש בצבע חום-דבש: זהו הטרמיט היחיד בישראל בעל מופע בוגר מכונף שאינו שחור אלא בצבע חום.

• הכנפיים שקופות, למעט שני עורקים עבים בשפת הכנף הקדמית המכוסים בשערות קטנות הנראות בקלות בהגדלה

• זוג עיניים שחורות

• 2 זוגות שווי גודל של כנפיים

• אורכם 12-15 מ"מ מראש ועד קצה כנף


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מירי

    לא ברור איך שנה עובדים על מיגור התופעה והיא ממשיכה להתפשט

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר