נאור ציון צילום אורן זיו

סערת ההופעה של נאור ציון: בעיריה אומרים שהייתה הפרה של הסיכום

חיילת שמדריכה בעיר ונכחה במופע בכנס מתגייסים העלתה פוסט נוקב נגד מה שהגדירה כהתבדחויות של ציון על נושא ההטרדות המיניות. ציון: ,חבל שהיא לא ידעה לקרוא בין השורות". העירייה: מתנערים מההתבטאויות"

פורסם בתאריך: 6.7.21 15:13

הסטנדאפיסט נאור ציון עורר סערה גדולה בעקבות התבדחויות שלו על הטרדות מיניות בהופעה בכנס מתגייסים בפתח תקוה. מיש הציפה את הנושא היא החיילת רז פרנס שפוסט ארוך, מפורט ונוקב שלה שותף אתמול על ידי גוף התקשורת הפמיניסטי "פוליטיקלי קוראת". פרנס מקיימת בימים אלה במסגרת שירותה הצבאי בנח"ל את "פרק המשימה הלאומית" בפתח תקוה. בפוסט היא  יצאה בחריפות נגד ציון והופעתו.
פרנס סיפרה בפוסט שלה כי במהלך ההופעה הבדרן צחק בבוטות על נושאים רגישים כמו גם על הטרדות מיניות. "כבר בהתחלה האופי של הבדיחות היה בעיקר גזעני או מיני, לא משהו מיוחד מידי, אותי זה פחות הצחיק אבל היה נראה שהנוער נהנה", כתבה. אלא שאז החל החלק הבא במופע, שעסק בהטרדות מיניות ואשר לדבריה, פגע בה באופן אישי. פרנס כתבה: "הוא התחיל בלהגיד שהוא יודע שזה נושא רגיש ושמראש ביקשו ממנו לא להגזים. זה בכל זאת לא מנע ממנו להתחיל ולומר את השורות שכתב לעצמו, שורות שניכר שנכתבו שני עשורים אחורה, הוא החל לזרוק מילים לאוויר בקלות דעת, זה פגע בי במקומות הכי אישיים ועמוקים, הרגשתי מוצפת רגשית".

פרנס מספרת כי בשלב מסוים כבר לא הצליחה להכיל את דבריו וצעקה מהקהל שדבריו מוגזמים ולאחר מכן יצאה נסערת מהאולם. עוד סיפרה כי ניסתה לפנות למארגני הכנס כדי לבקש עזרה ולסיים את המופע, משזה לא הועיל, החליטה להתעמת עם הבדרן בעצמה. "ניגשתי אליו בזמן שהוא סיפר עוד בדיחה לא מצחיקה בנושא אחר", כתבה, "שאלתי אותו איך אין לו בושה להעלות נושא של הטרדות מיניות בצורה הזאת. הוא הפך את זה לבדיחה ונתן לי לדבר במיקרופון בזמן שצעקתי עליו".

פרנס הוסיפה וציינה כי למרות ניסיונותיה הבדרן המשיך להגיב כלפיה בזלזול ופוגענות. "הוא אמר שהוא רץ עם המופע הזה כבר הרבה שנים וש'הדברים שאני אומר הם מתוך רצון לשנות, ושמה שאת עושה פה עכשיו הוא בדיוק ההפך, את עושה נזק'. אמרתי לו שבי אישית זה פגע. הוא אמר שהוא לא מקבל את זה שניגשתי אליו, הוא המשיך לזלזל בנו".

לטענת פרנס, למסרים שהעביר הבדרן והצורה בה התבטא אין מקום בחברה. "כאב לי על הנוער שהיה בקהל", סיכמה, "כאב לי על זה שהמופע ימשיך ואיתו תמשיך גם הלגיטימציה של זילות תרבות האונס והאשמת הקורבן. כאב לי שבתוך אירוע חינוכי לנוער מועבר מסר כל כך רקוב, מסר כל כך הפוך ממה שאנחנו מעבירים ביום יום שלנו".

נאור ציון מסר בתגובה: "המופע שלי תמיד כלל גם קטעים על מה שקורה במדינתנו בחברה בפוליטיקה ובעולם וכך גם בין השאר על המי טו והשינויים שהתנועה החשובה הזאת הביאה והגבולות שהיא שמה לאלה שלא ידעו לשים אותם לעצמם. גם כשהיא ניגשה לבמה התייחסתי אליה תחילה בשיא הרגישות ואפילו כשהקהל שרק לה בוז והדברים יצאו משליטה ביקשתי שלא יעשו זאת ורק כשהיא המשיכה המארגנים הוציאו אותה. חבל לי מאוד שהיא שלא ידעה לקרוא בין השורות, זהו קטע שמבקר בראש ובראשונה גברים שמטרידים ותמיד הקהל גם מוחא בו כפיים כהזדהות, אם היה בו שמץ של חוסר כבוד לא הייתה לגיטמציה לעשותו לעולם. בכל מקרה מאחל לה רק טוב ולכל השמיניסטים שיתחילו את שרותם הצבאי גיוס נעים".

מדוברות העירייה נמסר: "העירייה מתנערת מהתבטאויות אלו ומגנה אותן בכל תוקף. העירייה פועלת בכל המישורים לקידום שוויון מגדרי ושיח מכבד והדבר בא לידי ביטוי במגוון תהליכים, לרבות ועדה יעודית לנושא. זאת לצד האירועים העירוניים שמתקיימים בנושא וכן באמצעות תכניות חינוכיות בבית שיח נשים העירוני ובכלל המסגרות העירוניות. יודגש כי התבטאויות אלו מהוות הפרה של הסיכום שהיה לעירייה עם נאור ציון קודם למופע המדובר. כמו כן, לאור דרישת גורמי הרשות במהלך המופע הבדיחות בנושא חדלו. על כן אנחנו נשקול את צעדינו בעניין ובכל מקרה נמשיך לחדד את ההנחיות בפני האמנים כדי שאירוע דומה לא ישנה בעתיד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר