הרב שי אוחיון ז"ל ומשפחתו

11 חודשים לרצח הרב שי אוחיון ז"ל | "שי השאיר חלל עצום"

ביום רביעי תתקיים אזכרה לרב שי אוחיון ז"ל, שנרצח לפני כ-11 חודשים על ידי מחבל פלסטיני באיזור צומת סגולה. אחותו מספרת על הקושי הגדול בלעדיו ועל הטלטלה העצומה שעברה על המשפחה, אשתו מדברת על החלל העצום שהותיר

פורסם בתאריך: 9.7.21 10:31

זה היה אירוע קשה ונוראי. לפני פחות משנה, ב-26.8.20, נרצח הרב שי אוחיון בדקירות סכין על ידי חליל דויכאת, מחבל פלסטיני תושב הכפר רוגיב שבשטחים, שעה שעשה את דרכו הביתה מהכולל בו למד. המחבל לקח את הסכין ממטבח אתר בנייה בו עבד ויצא להסתובב במטרה לרצוח יהודי. הדקירה הרצח היה בין צומת גנים לצומת סגולה, המחבל נתפס סמוך לצומת סגולה. אוחיון זצ"ל, אברך חרדי בן 39, השתייך לחסידות ברסלב המקומית והתגורר בשכונת כפר אברהם. הוא הותיר אחריו אישה, סיון, וארבעה ילדים: טוהר (13), הלל (12), שילה (10) ומלאכי (4). ביום רביעי הבא, ה-14.7, במלאת 11 חודשים לרציחתו, תתקיים אזכרה לעילוי נשמתו של הרב שי אוחיון ז"ל.

ביום הפיגוע הקטלני התקבל במשטרת ישראל דיווח על גבר כשהוא דקור בצומת סגולה בפתח תקווה. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום ואיתרו את החשוד, כאשר ברשותו סכין מגואלת בדם. אוחיון פונה לקבלת טיפול רפואי כשמצבו מוגדר אנוש, אך לאחר זמן קצר נקבע מותו. "הוא בדיוק סיים שיחה עם הבת הגדולה ואמר לה שהוא בדרך הביתה ואז נדקר למוות", נזכרת חגית יודקוביץ, אחותו של הרב אוחיון.

אזכרה לשי אוחיון ז"ל

יודקוביץ מספרת כי האובדן של אחיה הקטן, השלישי מבין חמישה, היווה טלטלה עצומה עבור המשפחה כולה, טלטלה ממנה הם מתקשים להתאושש. "אני חושבת שהקושי הכי גדול הוא של אמא שלנו, שאיבדה את הבן שלה", היא אומרת. "לשי היה הרבה כבוד להורים והוא היה מאוד נוכח בבית, היה עוזר המון עם אחינו הקטן שהוא בעל צרכים מיוחדים, אז החיסרון מורגש והוא מאוד קשה. קשה להפנים שזה מצב בלתי הפיך וששי לא יחזור. במהלך השנה נולדו במשפחה המורחבת ארבעה תינוקות שנקראו על שמו – שי לפיד, כליל שי, נווה שי, אורי שי".

הרב אוחיון ז"ל גדל כדתי לאומי ובמהלך שירותו הצבאי החל בתהליך של התחזקות בדת לפי תורת הברסלבים. "כשאבא שלנו נפטר מסרטן, בגיל 60, שי החליט לעזוב לימודי תואר בראיית חשבון ולהיות אברך", נזכרת חגית. "אבא היה גדול בתורה והחלום שלו היה לצאת לפנסיה וללמוד תורה. כשהוא נפטר, שי החליט להגשים את החלום של אבא, בעצמו. בזכות שי כל מי שהכיר אותו, הסתכל על הברסלב בצורה אחרת, ולא דרך הסטיגמות. שי הביא איתו את כל העומק שעומד מאחורי החסידות ואת השמחה".

כשחגית מדברת על שמחת החיים שהייתה לשי, קשה שלא לזהות את ההתרגשות והרעד בקולה. "מאז שנולד, שי תמיד היה המצחיקן, בכל תמונה תמיד הוא מופיע עם חיוך ענקי ואיזה ילד או שניים יושבים לו על הכתפיים. תמיד מצחיק ומספר בדיחות בצורה ששמורה רק לו. פעמים רבות הצעתי לו להיות רב של בית ספר, כי זה היה פשוט תפור עליו", היא אומרת.

גם אשתו סיון מספרת על אדם אופטימי ושמח, אדם שתמיד רדף צדק ואמת וראה את הטוב והחיובי בחיים, אותו אדם שהיה לצידה במשך 14 שנים. "שי היה החבר הכי טוב שלי", היא אומרת, "זה משהו שאף אחד לא יכול למלא, לא משנה כמה חברים או משפחה יש סביבנו וכמה אנחנו עטופים בעזרה ואהבה. שי היה החצי השני שלי. כיום אני מתפקדת בלי החצי הזה ומנסה להבין מחדש מי אני בלעדיו, וליישם ולו במעט את השמחה שלו והקלילות שהייתה לו לחיים".

סיון מוסיפה ואומרת כי גם כיום, כמעט שנה אחרי, היא והילדים עדיין לא לגמרי מעכלים את האסון. "שי השאיר אחריו חלל מאוד גדול", היא מסבירה. "הוא היה בכל מקום – הוא גם היה לומד, גם מלמד, הוא היה בעל ושותף ואבא מאוד מעורב. איש שיחה חכם ומרתק שגם ידע להקשיב ולא רק לשמוע. החלל שהשאיר מורגש בכל רגע, מקטן ועד גדול".

איך מתמודדים עם אבל כבד כל כך?
"אני בעיקר מנסה להחזיק את הילדים, את הבית ואותנו כמשפחה, אבל עדיין פועלת על אוטומט. הילדים מתמודדים כל אחד בדרכו. יש מי שיותר מופנם או כועס ויש מי שיותר מדבר ומחצין. הגדולה שלנו, טוהר מדברת יותר, כותבת הרבה וזה עוזר לה. לעומתה הקטן, שיהיה עוד מעט בן 5, מבין אבל קשה לו להתמודד. השבוע יצא לנו לדבר על שי ואז משום מקום הוא אמר לי 'אמא בבקשה אל תדברי איתי על זה יותר, זה עושה אותי עצוב'".

סיון וגם חגית מציינות עוד כי מאז האירוע הן עטופות בהמון עזרה ואהבה של הציבור ובפרט תושבי העיר. "זה לא מובן מאליו", אומרת סיון, "אני ממש רוצה להודות לכל מי שעזר ותמך בנו ועדיין תומך. לתושבי העיר, לראש העיר וכל מי שהיה סביבנו בשנה הזו, אנשים באמת מדהימים שמרעיפים עלינו עזרה ואהבה".

בימים אלה חושבת המשפחה איך להנציח את זכרו של אוחיון ז"ל. "אנחנו חושבים על זה המון – זה חייב להיות משהו שמח שקשור בילדים", מציינת חגית, "לתת לילדים מתוך שמחה, כי זו הייתה המהות שלו. עם כל הקושי, חשוב לנו לדבר עליו ולהזכיר אותו בכל הזדמנות. חשוב לנו שידעו ויזכרו את שי ושזה לא יישאר השכול רק שלנו. ששי לא יהיה 'עוד שם'".

# האזכרה לעילו נשמתו של הרב שי אוחיון ז"ל תתקיים ביום רביעי הקרוב, ה-14.7, במרכז הקהילתי רחוב שמואל הנגיד 5 בפתח תקוה, תפילת מנחה בשעה 18:30.

קיראו גם:

קורע את הלב: קורבן פיגוע הדקירה, הרב שי אוחיון ז"ל, הובא למנוחות

כתב אישום על רצח יוגש נגד המחבל שדקר למוות את הרב שי אוחיון ז"ל. צפו בסרטון

שי אוחיון, אב לארבעה, הוא הנרצח בפיגוע הדקירה היום בפתח תקוה

"דם יהודי אינו הפקר". מאות אנשים השתתפו בעצרת מחאה מקום בו נרצח הרב שי אוחיון ז"ל | צפו

בג"צ קבע: בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל בפתח תקוה ייהרס

הפלסטינים זרקו אבנים ובקבוקים: צפו בהריסת בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר