אדם מתרענן במזרקה בכיכר המייסדים, צילום מדף הפייסבוק פתח תקוה עיר שלי

צפו: זה מה שעשה אחד התושבים במזרקה בכיכר המייסדים בגלל החום הכבד

הסרטון שעלה לרשת עורר תגובות רבות, חלקן נגעו בכלל למצב הכיכר ולמצב מרכז העיר

פורסם בתאריך: 14.7.21 18:38

סרטון של אדם שוכב בתוך המזרקה בכיכר המייסדים ומתרענן במים בגלל בחום הכבד, עלה לרשת החברתית ועורר הדים רבים. בסרטון, שעלה לעמוד הפייסבוק "פתח תקוה העיר שלי", תחת הכותרת: "לא צריך לטוס לאיטליה לחגוג בכיכר-מילאנו את האליפות. אם אפשר לעשות מקלחת צוננת ב'כיכר-המיואשים'", נראה אדם שוכב כשפלג גופו העליון נח ממש בתוך מי המזרקה שבכיכר המיואשים, הלא היא כיכר המייסדים.

בין עשרות המגיבים לסרטון, היו מי שהתייחסו אליו בהומור: "האיטלקים יכולים רק לחלום על כיכר מיואשים כמו שלנו", כתב אחד מהם, ואחר הוסיף: "ממש ליד, פנינת התיירות הבינלאומית 'כיכר טראמפ'". מגיב נוסף כתב כי "פתאום שם הכיכר כ"כ מתאים לה".

אך היו גם מי שהזדעקו וטענו כי האזור מוזנח וטעון שיפוץ. "איזור לא משהו לצערינו חייבים לשדרג אותו", כתב אחד. "העיר היחידה בארץ שמרכז העיר נראה כמו סג'עיה", הוסיף אחר. "איזו עיר שלא משתפרת גם לאחר 1000 הבטחות, פשוט עיר במדינה שלישית", טען שלישי ואחר הוסיף כי "אפילו השוטרים פה מסכנים… ונהיים אדישים".

כידוע, כיכר המייסדים היא כיכר במרכז פתח תקווה שנקראה על שם מייסדי העיר ונבנתה במקום בו נחפרה הבאר הראשונה של המושבה ובו נחרש התלם הראשון. הבתים הראשונים של המושבה נבנו מסביב לכיכר ולא רחוק ממנה נמצא בית הכנסת הגדול, שהא זכר לימי המושבה, כמו גם בתים בעל חשיבות היסטורית.

בעבר היה נהוג לראות אנשים שיושבים בכיכר כחלק מטיול במרכז העיר, לימים הפכה למוזנחת, ואף זכתה לא פעם לכינוי כיכר המיואשים, למרות ששופצה וחודשה במהלך הזמן. הכיכר תחומה בין הרחובות חיים עוזר, שטמפפר, הברון הירש, פינסקר, אוסישקין וחובבי ציון. הכיכר בנויה משני מפלסים וכוללת מספר אלמנטים הבאים להזכיר את ההיסטוריה שלה, בין היתר המזרקה האמורה, במקום שהייתה הבאר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דנה

    הרחוב של העירייה נראה כמו שוק בעזה. התושבים משלמים כ"כ הרבה מיסים שהעירייה הבטיחה להחזיר לתושבים אך להחזיר זה קשה. הגיע הזמן לשדרג את רחוב חיים עוזר ולתת קנסות לבעלי החנויות שמוציאים את הסחורה שלהם למדרכה וקשה לעבור. בושה וחרפה, מתי כבר ראש העיר ברחוב זה כדי לראות את הרחוב ואת המדרחוב בהגנה שנראה כמו דיר ולא רחוב.

  2. יסמין

    למה הכיכר השתפרה ? בנו שירותים יפים ליד תחנת המוניות והמשטרה ויותר אני לא צריכה ללכת עם חיתול לשאופינג

  3. אורנה ויסוקר רב-הון

    בבאר הראשונה של פתח מצא את מותו יעקב אייזיק ויסוקר, מכונאי המושבה שעל שמו נקראו שני השוערים הגדולים של הפועל פתח תקווה שהיו גם שוערי נבחרת ישראל – האחים יעקב ויצחק ויסוקר. יעקב אייזיק ויסוקר נפל אל הבאר ונהרג תוך מילוי תפקידו, הוא ניסה לתקן את הבאר.הוא השאיר אחריו אלמנה ושישה ילדים, ביניהם סבי, משה ויסוקר, שנאלץ להפסיק את לימודיו כדי לפרנס את המשפחה, וקופל ויסוקר, שהיה ראש המועצה הדתית של פתח תקוה ורחוב בעיר קרוי על שמו.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר