שועל בסמוך לבניין מגורים באם המושבות, צילום באדיבות התושבים

"מסתובבים בכל שעות היום": שועלים התנחלו באם המושבות | צפו בסרטון

תושבת אם המושבות מעידה: "אם בהתחלה היו מעט שועלים שהיו צצים לעיתים רחוקות ולא התקרבו לבני אדם, היום הם רבים ומסתובבים חופשי כל היום, ללא פחד"

פורסם בתאריך: 21.10.21 16:49

אחרי שחזירי הבר כבשו את רחובות חיפה, האם השועלים בדרך לכבוש את רחובות אם המושבות? תושבים באם המושבות מדווחים על תופעה גוברת של הופעת שועלים בשכונה בחודשים האחרונים, אשר לטענתם הולכת ומחמירה. "אם בהתחלה היו מעט שועלים שהיו צצים לעיתים רחוקות, ולא התקרבו לבני אדם, היום הם רבים ומסתובבים חופשי בכל שעות היום", אומרת שני סאקס, תושבת השכונה ואחת המתלוננות על המצב. מהעירייה טוענים: "לא קיימת בעיה או תופעה נרחבת".

בשיחה עם מלאבס מסבירה סאקס כי היא מתגוררת באם המושבות החדשה, ברחוב משה סנה ונתקלת בשועלים ברמה יום-יומית. "כל עוד הם לא התקרבו לבני אדם, לא חששתי", היא אומרת, "אבל עכשיו עושה רושם שהם לא מפחדים מבני האדם ומתקרבים ממש עד לכניסה לבניינים, כנראה הם מחפשים אוכל". לדבריה, מדי לילה עם חזרתה מהעבודה, היא מתקשרת לאביה שיבוא ללוות אותה בדרך מהרכב הביתה. "אני באמת מפחדת. אני חוזרת בשעות מאוחרות מהעבודה ומפחדת לצאת מהרכב שלא יתקפו או ינשכו אותי", היא מוסיפה.

סאקס מציינת כי היא וכן דיירים נוספים בבניין בו היא מתגוררת פנו למוקד העירוני לטיפול בתופעה. "אמרו לנו שיטפלו ושכבר שלחו אדם, אך הוא לא מאתר אותם. ציפינו שהעניין יטופל. אבל לא רק שזה לא טופל, זה החמיר", היא אומרת ומפצירה: "זה באמת לא מסובך למצוא אותם. הם מסתובבים פה ממש כל הזמן. לדעתי המאורה שלהם נמצאת בפארק 'לב הסביונים'. יש שם גבעה עם המון שיחים והם תמיד יוצאים ונכנסים לגינה הזו ספציפית. לי זה מרגיש כאילו אני גרה באמצע הג’ונגל ולא בשכונה מפותחת כמו אם המושבות".

לטענתה הבעיה העיקרית היא התרבותם של השועלים: "אף גורם בעירייה לא מוצא לנכון למגר את התופעה הזו, בסוף הסיפור יהיה כמו עם חזירי הבר בחיפה ועד שמישהו לא ייפגע, לא יסיקו מסקנות".

 

מדוברות העירייה נמסר: "הימצאות השועלים באזור המדובר הינה מינורית בהחלט ומטופלת בהתאם. בוודאי שלא קיימת בעיה או כל חשש לתופעה נרחבת".

מרשות הטבע והגנים נמסר: "תופעת שוטטות חיות בר לרבות שועלים ביישובים נובעת מצמצום שטחי המחייה שלהן בשטחים הפתוחים כתוצאה מבניית שכונות מגורים ותשתיות חדשות וכן מחיפוש אחר מזון זמין שמקורו באדם. רשות הטבע והגנים, כאמונה על יישום חוק הגנת חיות הבר, מספקת הנחיות מקצועיות לרשויות המקומיות  כיצד לצמצם את התופעה בתוך הערים. זאת בין היתר באמצעות פעולות סניטציה כגון: הקפדה על ניקיון העיר, סגירת פחי אשפה, פינוי אשפה תכוף ואיסור האכלת חיות על ידי התושבים לרבות השארת צלחות אוכל ומים ברחובות. הקפדה על פעולות אלו תצמצם את נוכחות חיות הבר בתוך אזורי המגורים. בהתייחס לפתח תקוה לא ידוע לנו על תופעה זו וגם לא התקבלה פנייה מהעירייה בנושא.  ככל שתתקבל פנייה כזו רשות הטבע והגנים תספק את המלצותיה והנחיותיה כיצד לפעול לצמצום התופעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר