צומת חזן צילום ירון קדושים
צומת חזן צילום ירון קדושים

קדושים: "גרינברג הוליך את התושבים שולל". גרינברג: "קדושים מרמה את הציבור"

עימות נוסף בין רמי גרינברג לירון קדושים סביב כביש 40, על רקע שמיעת התנגדויות. כל הפרטים וגם שיחה מעניינת בין החוקר למתכנן הכביש המעלה תמיהות לגבי עמדת העירייה בכתבה

פורסם בתאריך: 27.10.21 13:36

נמשך המאבק על מתווה כביש 40, ובתוך כך על דעת הקהל: אתמול, שני, התקיים הדיון הראשון לשמיעת התנגדויות הציבור לסגירת הצמתים בכביש 40. במהלכו הציג ראש העירייה רמי גרינברג בפני חוקר מנהל התכנון במשך למעלה משעה את התוכנית האלטרנטיבית אותה העירייה מבקשת לקדם כנגד התכנון המוצע, אשר לטענת העירייה מטרתה "למזער את הנזקים הטמונים בתוכנית המקורית ולהבטיח פגיעה מינימלית באיכות חיי התושבים במהלך הקמת הכביש". בהמשך להודעת העירייה על כך, נמשך העימות המילולי בין ראש העירייה רמי גרינברג לחבר מטה המאבק, ירון קדושים.

כזכור, לפני כחודש קיבלו כל מגישי ההתנגדויות הודעה ממנהל התכנון על מינוי חוקר לשמיעת התנגדויות הציבור לסגירת הצמתים חזן, הושע ושלמה בכביש 40. על פי ההודעה שקיבלו החוקר שנבחר הוא האדריכל אדיב נקאש והמועדים שנקבעו לכינוס הוועדה הם 25.10, 3.11 ו-4.11, כאשר באחרון ישמיעו את דברם נציגי התושבים שנבחרו ע"י מנהל התיכנון ובהם נציגי מטה המאבק.

מועדי הדיונים נקבעו לאחר שבחודש יולי האחרון כפי שדיווחנו, הסתיים שלב ההתנגדויות לתוכנית סירקין וכביש 40. תוכנית הבנייה בשטח מחנה סירקין וכן השינויים סביב כביש 40, אושרו על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בספטמבר 2019 וכבר אז יצרו כעס אצל התושבים, שטענו לפגיעה באיכות החיים. על פי התוכנית שאושרה, יסגרו שלושה צמתים מרכזיים: צומת חזן בהדר גנים, צומת שלמה בצמרת גנים וכן הכניסה לצומת הושע בשעריה תתאפשר רק בפניה ימינה לבאים מכיוון צפון. כמו כן דיווחנו אז על כך שהמועצה הפקידה את התוכנית להתנגדויות, שלב שלאחריו לא ניתן יהיה עוד להתנגד לתוכנית.

רמי גרינברג, צילום דוברות העירייה

בהודעה העירייה נמסר כי בין הדברים שהציג ראש העירייה בדיון בלטו הסעיפים הבאים: הודגשה חשיבות יצירת קישוריות לכביש 40 דרך רחוב חזן וכן שמירה על קישוריות בין מזרח ומערב העיר; דרישה להוסיף גשר נוסף על השלושה המתוכננים, כך שיהיו 4 גשרי הולכי רגל ברחובות שלמה, רות, הושע וגלוסקא; יצירת דרך נוספת על שטח הפארק בסמוך ליוספטל אשר יאפשר קישוריות רגלית ועם רכב נוספת בין מזרח ומערב. בקשה נוספת הייתה בנוגע לקירוי המתוכנן מול שכונת יוספטל, העירייה מבקשת לשמר את הפארק המתוכנן על גבי הקירוי. בבקשה צוין כי "מדובר בפארק נצרך מאוד שיקשר בין שכונות יוספטל ודדו למערב העיר ועל כן מבוקש לצמצם את הפתחים שיהיו על חשבון הפארק"; בנוגע לשיקוע המתוכנן מצפון לצומת חזן, מבוקש לצור קירוי בסמוך לבתים ברחוב השופר כדי למנוע פגיעה באיכות חיי התושבים הגרים בסמוך. כמו כן ביקשה העירייה את צמצום הפגיעה בעצים הוותיקים בחורשת דדו על ידי הקמת מנהרת תשתית.

בנוסף, דרשה העירייה ששטחי ההתארגנות של ביצוע הכביש יוקמו בתיאום עם העירייה תוך צמצום הפגיעה בשטחים הציבוריים ובשטחים הירוקים וכי ההתארגנות לא תהיה בסמיכות לבתי התושבים. העירייה הדגישה את החשיבות בשיתוף הוועדה המקומית וגורמי המקצוע ברשות לאורך הבנייה והתכנון הסופי ולסיכום הועלה נושא מפגעי הרעש ונדרש שפתיחת הכביש תהיה לאחר הקמת המיגונים האקוסטיים וביצוע האספלט השקט. בסיכום הדברים, פנה גרינברג בנימה אישית לחוקר ואמר: "אני מבקש לא להתעלם מהבקשות שלנו כי מדובר בנושאים חיוניים לעשרות אלפי תושבים. נושאים שיהיו רלוונטיים הרבה מאוד שנים קדימה וחשוב לקבל את הדרישות שלנו וליישם אותן בתכנון לפני הביצוע".

בהתייחס להודעת העירייה, הפנינו אל הדוברות את השאלות הבאות: 1. מהן אותן קישוריות שהעירייה מציעה? 2. בתוכנית האלטרנטיבית של העירייה, איזו תנועת רכבים תתאפשר בצומת חזן, צומת שלמה וצומת הושע?

וזו תשובת העירייה: "במקום חלופת היציאה מרחוב השופר, כפי שנתיבי ישראל מציעה, העירייה מבקשת לשמר את החיבור בין רחוב חזן לאזור רחוב שלמה, לכביש 40 הקיים ולצומת סירקין הקיימת. כמו כן, ראש העיר ביקש להשאיר את החיבור מרחוב הושע דרומה, בנוסף לחיבור למערב. מבוקש לקרות את השיקוע של כביש 40 החדש אשר מתחיל מאזור חזן לכיוון צפון".

על דברים אלו אמר ירון קדושים: "ההצעה הזו מוצעת פתאום בחטף ללא חשיבה מספקת. מבחינתנו התושבים ההצעה לא תורמת. כי עדיין החיבור הוא לצומת סירקין בלבד לשם יגיעו כל תושבי מזרח העיר כי אין להם מאיפה לצאת אחרי סגירת שלושת הצמתים. "חלופה" זו היא בלי שום יציאות וכניסות בצומת חזן עצמה אז במקום שהעירייה תטיל וטו מוחלט נגד סגירת הצמתים היא מציעה עוד הצעה שלמעשה היא השלמה נוספת של סגירת צומת חזן?. הצומת למעשה עדיין נסגרת גם לפי הצעה חטופה זו. זאת מעבר לכך שהמתכננים דחו אותה על הסף בשל חוסר היתכנות בסיסי".

# # #

בכל אופן, הדיון והודעת העירייה הציתו שוב את העימות בנושא בין ראש העירייה למטה המאבק. קדושים ציין: "האמת שלנו יצאה לאור לצערנו. הוכח שרמי גרינברג הוליך את התושבים שולל במצח נחושה והוא אישר ומסכים לסגירת שלוש הצמתים החשובים מאוד ולפגיעה הקשה ביותר בעשרות אלפי תושבים ותושבות תמימים לאחר שהתוכנית הוצגה בלשכתו ביולי 2020".

קדושים התייחס בין היתר לשיחה הבאה שהתנהלה בדיון, בין מתכנן הכביש, אודי שריג והחוקר, אדיב נקש, המעלה תמיהות לגבי התנהלות העירייה:

שריג: "התוכנית אושרה לאחר דיון בולנת"ע ולאחר דיון בלשכת ראש העיר" (גרינברג)

נקש: "מה שאתה אומר למעשה, זה שהתכנון שעיריית פתח תקוה מתנגדת אליו היום זו חלופת פתח תקוה עצמה שהיא בעצמה הציעה מתאריך יולי 2020?"
שריג: "בדיוק כך".
נקש: "עיריית פתח תקווה יידרשו להסביר זאת".

ירון קדושים צילום פרטי

קדושים הוסיף ואמר: "עברנו שלוש שנים קשות של לשון הרע והשמצות נגדי ונגד חבריי למאבק, וגם הכחשות נמרצות של ראש העירייה בעצמו בכל המדיות והעוצמות שעירייה יכולה להציג כדי לבצע הסתרת התוכניות מהציבור. זה לא עזר כי הוצאנו את התוכניות לציבור מסמך אחרי מסמך. והיום, המדינה מציגה את האמת הכואבת והעצובה שאומרת במפורש שראש עיריית פתח תקוה ניסה להוליך את תושבי עירו שולל בלי מצמוץ. המדינה קובעת כי תיכנון כל הכביש לא רק שנעשה בשיתוף ובהסכמת העירייה, אלא היא בעצמה זו שהציעה ותיכננה חלקים מהותיים בתוכנית שהמדינה קיבלה ואישרה להפקדה. ראש העירייה טען בתחילה שאין בכלל סגירת צמתים וקרא לי 'שקרן' או 'דמגוג' באלו המילים הקשות בדיוק בכל מקום, אחר כך טען שהוא בכלל מתנגד ושהמדינה בכלל היא המתכננת וכופה עליו תיכנון שלא מרצונו. ובפועל? בושה. הוא בעצמו הוא שהציע את התוכנית שהופקדה הנקראת 'חלופת פתח תקווה גשר השופר', שזה למעשה סגירה מוחלטת של צומת חזן. כמו כן לא הוצגה שום תוכנית חליפית או התנגדות לסגירת צומת הושע ושלמה". בנוסף טען קדושים כי במהלך הדיון, ציין המתכנן הראשי, אודי שריג, כי: "התוכנית הוצגה בפני ראש העיריה גרינברג בלשכתו ורק לאחר אישורו והסכמתו התוכנית הופקדה". עוד אמר קדושים: "אנו התושבים נציג את עמדתנו בפני הוועדה בשבוע הבא ב-4.11 ובעזרת השם, האמת שלנו תנצח".

בתגובה לדבריו של קדושים, נמסר מלשכת ראש העירייה: "גם לאחר הדיון המעמיק אשר במסגרתו ראש העיר הציג למעלה משעה את התנגדות העירייה, האינטרסנט הפוליטי ירון קדושים ממשיך במניפולציות הזולות ומנסה לרמות את הציבור. ניתן לראות זאת בהתנהלות שלו, כאשר הוא אמר שהעירייה לא מתנגדת למרות שההתנגדות פורסמה לציבור מספר פעמים וכן גם הוגשו עתירות בנושא וראש העיר הציג את ההתנגדות מעל לכל במה. כרגיל, קדושים נוקט בפוליטיקה זולה ומצער שהיא באה על חשבון הציבור. אנחנו שבים ומזכירים – העירייה מלכתחילה לא הייתה בעד הבנייה בסירקין וכביש עוקף 40 והביעה את התנגדותה בנושא בפני ועדות התיכנון. בתוך כך, התקיימו דיונים רבים בנוגע להשארת צומת חזן על כנו וגורמי התיכנון אשר הסכימו לכך בהתחלה – חזרו בהם בהמשך וביקשו להעביר את הצומת בסמוך לרחוב השופר. העירייה וראש העיר לא הסכימו למהלך בשום שלב ועובדתית גם העירייה קידמה לאורך הדרך מספר חלופות אשר נשללו ע"י גורמי התיכנון. בהמשך לכך, הוצגה היום החלופה אשר מבקשת להשאיר את פעילות הצמתים ככל שניתן וגם רעשי הרקע – לא יטשטשו עובדה פשוטה זו. העירייה לא חתמה בשום מקום שהיא מסכימה לסגירת הצמתים אלא קידמה תכנית שמטרתה למנוע זאת ככל הניתן. כאמור, מדובר בדרך פעולה אשר אופיינית להתנהלות האדם והבעיה הקשה באמת היא שהמקומון מצטרף לשקרים הללו. בכל מקרה, גורמי המקצוע וראש העיר הציגו בדיון, במשך כ-3 שעות במצטבר, את כלל החלופות כנגד התיכנון המוצע. כמו כן, נציין כי ניתן לקדם את הצעת העירייה מבלי לפגוע בפרויקט של עזרא כאשר לחילופין ניתן גם להעתיק את הפרויקט. בנוסף, בדיון היום נאמר באופן חד משמעי שלא לסגור את הושע ושלמה והכל מופיע בסרטון שהופץ. בתוך כך, רק מניפולטורים ושקרנים יכולים לטעון שהעירייה לא מתנגדת אחרי כל העבודה המקצועית והמאומצת שצויינה לעיל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משה אפטר פ"ת.

    זהו הילדים התחילו לריב, קדושים וראש העיר לעזעזל תריבו בינכם תכבסו את הכביסה המלוכלכת בבית זה מראה את ההתנהגות שלכם הילדותית, נחזיר אותכם חזרה לגן. אנחנו האזרחים לא מעונינים לשמוע אתכם מילה אחת, תפסיקו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מר ירון קידושים לדיעתך תושבי פתח תקוה אוהבים מאוד את ראש העירייה רמי גרינברג .ולמה אתה כועס רמי מקבלת הוראות מגורמים חיצונים מהממשלה .הוא לא עושה רמי בדעת עצמו .

  3. מיקי

    דבר אחד ברור משרד הפנים , משרד התחבורה, משרד האוצר לא מתכוננים להשקיע אגורה במחלף. ושלא יספרו לכם מעשיות

  4. מורן

    זה לא חדש שעיריית פתח תקווה מתעלמת מהתושבים אנו התושבים
    בשכונת הדר גנים שערייה וסירקין הפח האחורי של פתח תקווה עשרות אלפי תושבים
    יסבלו בפקקי ענק והכל יתנקז למחנה יהודה ומשם לזרובבל ולמכבית 471 תודה גרינברג שיחקת אותה?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר