אורי אהד ורמי גרינברג, צילומים גדי אהד, דוברות העירייה
אורי אהד ורמי גרינברג, צילומים גדי אהד, דוברות העירייה

גרינברג מציע להסיר את שמו מרוב הפרסומים. אהד: "שיחזיר את הכסף"

ראש העירייה הגיש את תגובתו לעתירת חברי האופוזיציה בנוגע לפרסום שמו בהודעות שונות ובאירועים שונים ואומר: "מדובר בקנטרנות ובניתוק מוחלט מתחושות התושבים". אהד: הגיע הזמן להעמידו במקום"

פורסם בתאריך: 22.11.21 08:40

שוב עימות בין יו"ר האופוזיציה, אורי אהד, לבין ראש העירייה רמי גרינברג, והפעם הרקע הוא תגובתו של גרינברג לעתירת האופוזיציה בטענה לשימוש אסור בכספי ציבור ובמשאביו.

כזכור, בחודש אפריל האחרון פירסמנו כאן לראשונה כי חברי האופוזיציה בראשות אהד, הגישו עתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד גרינברג ונגד העירייה, בטענה לשימוש אסור בכספי ציבור ובמשאביו, וכן בטענה לעבירות על הוראות חוק הבחירות. בדבריו ציין אז אהד כי: "בשנתיים האחרונות הפך גרינברג את כספי התושבים לארנקו הפרטי והוא משתמש בתשלומי הארנונה של כולנו לצרכיו הפרטיים האישיים ולקידומו הפוליטי האישי. פנינו לגרינברג מספר פעמים והוא כהרגלו התעלם ולכן פעלנו בדרך משפטית. הגיעה העת להעמיד את גרינברג במקום ולהפסיק את השתוללותו הבלתי חוקית בקופה הציבורית".

בתגובת ראש העירייה, שהוגשה בשבוע שעבר באמצעות עורך הדין שי שוראקי, נטען כי גרינברג עומד על כל טענותיו וכי העתירה המדוברת הוגשה "בחוסר תום לב". לדבריו, "למרבה הצער, מאז הגשת העתירה, העותרים עושים מאמצים רבים להכפיש את שמו של המשיב כאילו הוא מנסה לפאר את עצמו, תוך שהם עושים שימוש פוליטי בעתירה כחברי אופוזיציה, ופנו לכלי תקשורת שונים בעניין זה, בין היתר בכתבה בחדשות כאן 11 ובעיתון המקומי".

גרינברג הדגיש בתגובתו, כי "פרסום שמו ומספר הטלפון הנייד שלו לא נועד לתעמולת בחירות ולא נועד חלילה לפאר את עצמו, זה לא הוא ולא כך חונך", ומשום כך, הוא מבקש להביא לסיום הדיון בעתירה, תוך שהוא מציע, כי "החל ממתן תוקף של החלטה להצעתו זו, שמו לא יפורסם בכל פרסום חוצות, מודעות מודפסות, מתנות וכו' למעט בפרסום שנעשה לצורך מימוש מטרה טקסית וייצוגית מתוקף תפקידו כראש רשות, למשל: דברי ברכה לרגל מועדים, חגים וחלילה בזמן משבר", וכן למעט פרסום באמצעים דיגיטליים, שם הוספת שמו, "הינה בעלות כספית זניחה ביותר, אם קיימת בכלל". בתגובת גרינברג נטען לסיכום כי "העתירה מתייתרת וכבוד יו"ר ועדת הבחירות האזורית הנכבד מתבקש ליתן תוקף של החלטה להודעה זו".

בסוף השבוע האחרון, הגיש אהד בשם חברי האופוזיציה את תגובתם לוועדת הבחירות המרכזית, לאחר קבלת תגובת ראש העירייה לעתירה, ובה ציינו העותרים: "הודעתו של המשיב מעידה כי המשיב מסרב להפנים את חומרת מעשיו, תוך הפגנת זלזול משווע בהוראות החוק, בפסיקה בכספי התושבים ובמשאבי העירייה".

בנוסף הדגישו העותרים: "כבוד יו"ר ועדת הבחירות, הנשיא (בדימוס) אברהם טל מתבקש לדחות את הודעת המשיב וליתן החלטה כוללת בעתירה על כלל הסעדים אשר התבקשו בה", כמו כן "להורות כי עלויות ביצוע התיקונים השונים (החלפת שילוט ככל שיהא בכך צורך וכן מחיקת שמו משילוט מוצב, שינוי הפתיח בהקלטות השונות במרכזיות הטלפונים וכו') בהתאם לחוק, יושת באופן מלא על ראש העיר, מבלי שעל הקופה הציבורית יהא לשאת בהוצאות אלו… נוכח חומרת העבירות והיקפן וכן הזלזול הבוטה והמופגן בחוק וההתעלמות מפניות העותרים, עד כי לא נותרה בידיהם כל ברירה אלא להגיש את העתירה שבכותרת, מתבקש יו"ר ועדת הבחירות לחייב את המשיב אישית בהוצאות העותרים ובכלל זה הוצאות וכן שכ"א עו"ד ומע"מ בגינו כחוק".

בשיחה עם מלאבס הוסיף אהד: "גרינברג לוקח בניגוד לחוק מיליוני שקלים בשנה מכספי הארנונה של תושבי פתח תקוה ועושה בהם שימוש אישי לפרסום פוליטי פרטי. זה לא חוקי. כעת גרינברג נבהל ומנסה למלט עצמו מאימת הדין. להערכתנו בשנים האחרונות ניצל גרינברג מיליוני שקלים מכספי הציבור לחלוקת מתנות ופרסומים הנושאים את שמו ונועדו להאדיר את שמו. גרינברג אינו מעל החוק. כספי התושבים אינם רכושו הפרטי ולכן הצעת הפשרה שלו נדונה לכישלון. ועדת הבחירות תתבקש להכריע ולקבוע כי על גרינברג לחדול לחלוטין מפולחן האישיות אותו הנהיג וכי עליו להחזיר לציבור את הכספים בהם השתמש בניגוד לחוק".

מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "למרות הניסיון להפוך את היוצרות, העובדות הן פשוטות – המטרה בפרסום שמו של ראש העיר היא לאפשר מענה אישי לתושבים הפונים ועל כן, ראש העיר מקפיד לפרסם את מספר הנייד האישי שלו. מדובר בצעד חסר תקדים ושאינו קיים ברשות אחרת אשר מאפשר לתושבים לשוחח או לכתוב ישירות לראש העיר באופן בלתי אמצעי ולקבל מענה בהתאם. כך מטופלות מאות פניות מידי יום, אשר חלקן מורכבות לטיפול. לאור חשיבות הנושא עבור התושבים, מספר הטלפון של ראש העיר ימשיך להיות גלוי לכל דורש ובכל עניין, והפרסום ימוקד בעיקר במקומות שבהם קיימת סבירות גבוהה יותר שהתושב יתקל בבעיה ויצטרך את התערבותו של ראש העיר לפתרונה. בתוך כך ניתן להסיק כי גם הפעם מדובר בקנטרנות של גורמים המראים ניתוק מוחלט מהנעשה בשטח ומתחושות התושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אדון אורי אהד,למה אתה מדבר כל הזמן על ראש העיר שלנו רמי גרינבג תראה איזה דברים עושה לנו תחבורה נוחה בכל מקום בפתח תקוה ואתה מזלזל בפיגשה של רמי עם שרת התחבורה מירב מיכאל קיבל תקציב כסף לבנית חניונים כל.שקשור לנו לציבור.
    למה אתה מדבר.

  2. רונית

    יש לנו ראש עיר שנותן את הנשמה למען העיר ותושביה, לא מפריע ששמו מתנוסס על השלטים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר