שריפה ברחוב מנחם בגין בפתח תקוה, צילום איחוד הצלה

"ילדים צעקו" | תיעוד נדיר: הרגעים הראשונים של השריפה והשיחה עם כוחות ההצלה

בשריפה שפרצה הלילה ברחוב מנחם בגין נפגעו משאיפת עשן 18 דיירים. צפו בשריפה והאזינו לשיחה הדרמטית עם כוחות ההצלה

פורסם בתאריך: 25.11.21 08:15

עדכון אחרון: 25.11.21 12:44

רגעי הדרמה: אלונה צ'קלר, תושבת העיר משכונת הדר גנים, היא שדיווחה הלילה יחד עם דיירים נוספים לגורמי ההצלה, על השריפה שפרצה בדירה ברחוב מנחם בגין פינת רחוב רוזובסקי. לידי מלאבס הגיע סרטון של הרגעים הראשונים של השריפה, כשברקע משוחחת צ'קלר עם מוקד מד"א. צ'קלר מספרת שהתקשרה לכיבוי אש ודיווחה להם, ושם חיברו אותה בהמשך למוקד מד"א.

צפו ברגעים הראשונים של השריפה: ברקע – השיחה של אלונה מ'קלר עם מוקד כיבוי והצלה ומוקד מד"א:

"זו הייתה טראומה לשמוע ילדים צועקים שהם לא יכולים לצאת מהבניין", היא מספרת. זה היה מחזה קשה לראות את האש מהחלון ואת העשן שיוצא מהחלונות הגבוהים. התקשרתי למכבי האש, והם העבירו את השיחה אוטומטית לכוננית ממד"א שהייתה איתי על הקו. בשעה 2 לפנות בוקר נכנסתי להוציא כביסה מהמכונה. יש לי חלונות חלביים שלא רואים שקוף, אבל ראיתי אור מהבהב בצבע כתום. חשבתי לעצמי בהתחלה איזה יופי ואז פתחתי את החלון והשריפה נגלתה לעיני. מייד התקשרתי למכבי האש. הרחוב עדיין היה שקט. התבקשתי לצלם את השריפה ולשלוח למד"א. שכנים נוספים שלי התקשרו ודיווחו, וצעקו לדיירי הבניין לצאת. שלא נדע מצרות כאלה, אני מאחלת בריאות לכל הדיירים".

מוקדם יותר הבוקר דיווחנו על שריפה שפרצה הלילה בדירה ברחוב מנחם בגין 96 בפתח תקוה. מכיבוי אש נמסר כי ארבעה צוותים בפיקודו של רשף בן גרייפמן הגיעו למקום ופעלו לכיבוי האש ושחרור העשן. מפקד האירוע מסר כי לא היו לכודים בדירה, אך 18 אנשים נפגעו משאיפת עשן, בהם פעוט בן ארבע במצב בינוני. מבדיקה שנערכה בהמשך עלה כי השריפה פרצה כתוצאה מהתלקחות בוסטר התנעה לרכב שהיה בטעינה בבית ללא השגחה. 

ממד"א נמסר כי הלילה, בשעה 02:08 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון, על השריפה, שפרצה בקומה הראשונה בבניין מגורים בן ארבע קומות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים, שיבא, השרון, בילינסון ושניידר, 18 נפגעים משאיפת עשן, כולם בהכרה מלאה, בהם: פעוט כבן 4 במצב בינוני, ו-17 במצב קל (מתוכם 10 ילדים ו-7 מבוגרים). לבית חולים שניידר פונו 5, לבילינסון – 2, לשרון -2, ולשיבא בתל השומר פונו 9 נפגעים.

הפאראמדיקים של מד"א, דביר צשנובר וירדן קוריאט, סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו את הבניין עפוף עשן, הדיירים יצאו מהבניין והייתה המולה. בזמן שהכבאים השתלטו על השריפה וביצעו סריקה בדירות, ביצענו מיון ראשוני של הנפגעים במקום, ראינו פעוט כבן ארבע וחצי שהיה בזרועות בני משפחתו לאחר ששאף עשן, הוא היה בהכרה וסבל מבעיות בנשימה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל מתן חמצן ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני, שאר הנפגעים, עשרה ילדים ושבעה מבוגרים היו בהכרה מלאה וסבלו משאיפת עשן, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותם לבתי החולים כשמצבם קל".

 

אריה לרנר, חובש איחוד הצלה, מסר: "מדובר בשריפה במבנה מגורים. צוותי הכיבוי חילצו אלינו את כלל הנפגעים – חלקם ילדים כשבאורח נס כולם בהכרה מלאה. הענקנו להם סיוע ראשוני בזירה ולאחר מכן מרביתם פונו להמשך בדיקות וסיוע בבית חולים".

חובשי מד"א – 'הצלה פתח תקווה' הוזעקו לרחוב מנחם בגין עקב דיווח על שריפה בדירה.

חובשים במד"א הצלה פתח תקוה, יהודה פורייס, מנדי רייך ואלי הוכלרר, סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו בדליקה פעילה בדירה בקומה עליונה עם עשן רב, הענקנו טיפול לנפגעים – דיירי הבית שנשרף וכן לדיירים נוספים מהבניין שיצאו החוצה אך סבלו משאיפת עשן, והם פונו באמבולנסים המאויישים על ידי מתנדבי הארגון וניידות טיפול נמרץ לבית החולים. לוחמי האש השתלטו על הדליקה ולא אותרו נפגעים נוספים במקום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר