האנטנה בנווה גן (התמונות באדיבות התושבים (האנטנה ממוקמת בתוך החבית השחורה)

"מטרים ספורים מבית ספר וגנים": דרישה להסיר אנטנה בנווה גן

תושבים דורשים להסיר אנטנה סלולרית הממוקמת ברחוב האתרוג בשכונה. גם סיעת הביצועיסטים הגישה הצעה בנושא לקראת ישיבת המועצה. העירייה: "נושא הקרינה נבדק והכל תקין"

פורסם בתאריך: 22.12.21 08:51

תושבים משכונת נווה גן דורשים את הורדת אנטנה סלולרית הממוקמת ברחוב האתרוג 1, בסמוך למוסדות חינוך ובתי מגורים. לטענת התושבים, כבר לפני ארבעה חודשים הם פנו בעניין לראש העירייה, רמי גרינברג, שהבטיח כי יבדוק את הנושא, אך מאז לא חלה כל התקדמות. לקראת ישיבת מועצת העיר שתתקיים בשבוע הבא, הגישו חברי סיעת הביצועיסטים, בראשות עו"ד אורי אהד, הצעה לסדר יום בעניין הסרת האנטנה.

לטענת התושבים האנטנה הוקמה כאשר האזור (משולש גיסין) היה מיועד לתעשייה קלה, אך כיום התב"ע השתנתה ובמקום ישנם בית ספר וגני ילדים, אשר ממוקמים מרחק מטרים ספורים מהאנטנה. "מדובר על בריאות הילדים", אומרת אחת התושבות בשכונה, "חברת הסלולר התחייבה בבית המשפט לפנות את המתקן בהתאם לבקשת העירייה, אך בעירייה לא מעבירים כזו בקשה. לפני ארבעה חודשים פנינו לראש העיר שהבטיח לבדוק את הנושא, אבל מאז לא הייתה שום התקדמות, אלא רק התעלמות. באם המושבות החדשה עם מספר בתי ספר, אין אנטנות. למה דחוף לעירייה לשים אנטנה על חשבון ילדי נווה גן? למה לזלזל בתושבי השכונה?"

לטענתה החשש העיקרי של תושבי השכונה הוא מקרינה. "מנהלת תחום הקרינה בעירייה טוענת בעד האנטנה, כי היא מורידה את עוצמת השידור של הטלפונים מסביב. אבל ילדי בית הספר והגנים לא מדברים בטלפון ובפועל הם הכי קרובים לאנטנה, שנמצאת מטרים ספורים מתיכון יצחק שמיר, שני גני ילדים פרטיים, ושלושה גני עירייה".

 

 

בהצעה לסדר שהעבירה סיעת הביצועיסטים, נטען: "לפני כ-11 שנים לערך התנגדה העירייה להקמתה של אנטנה סלולרית ברחוב האתרוג 1, בעיקר נוכח העובדה כי באזור היו עתידים לקום מוסדות חינוך ובתי מגורים (באותה העת היה האזור עדיין אזור תעשייתי ברובו). לאחר עתירה שהגישה חברת פלאפון סוכם בהסדר פשרה כי החברה תקים את האנטנה אך האנטנה תוסר בהתאם לדרישת העירייה, כאשר יהפוך האזור לאזור מגורים. לתדהמתנו, למרות שהאזור הפך לאזור מגורים המאוכלס בצפיפות ובסמוך מאוד לאנטנה נבנו מוסדות חינוך ובהם מאות רבות של ילדים מגיל שלושה חודשים ועד בני נוער בוגרים, לא הורתה העירייה על הסרת האנטנה, למרות שהדבר בידיה ובאחריותה. מדובר בהתנהלות אשר טומנת בחובה סכנה בריאותית לתלמידים ולתושבים באזור. יתירה מכך. גם בפסק הדין נקבע כי האנטנה תוכל לשרת את טכנולוגיית דור 3 וכעת מסתבר כי האנטנה פועלת גם על מתן שירות לדור 4. נוכח האמור לעיל וגרירת הרגליים המסוכנת והבלתי מובנת של העירייה תתבקש מועצת העיר לאשר את הצעת ההחלטה להסרת האנטנה".

תגובת עיריית פתח תקוה: "הנושא מוכר ונבדק לעומקו בעבר וגם כעת. חשוב לציין שמדובר באנטנה ותיקה ונושא הקרינה נבדק ע"י המשרד להגנת הסביבה וגם ע"י העירייה אשר מקפידה לבצע שם בדיקות מידיי שנה ומוצאת כי הכל תקין. בנוסף, מיקום האנטנה הוא זמני וזאת לאור בנייה המתוכננת במקום. אם תהיה אפשרות להסיר את האנטנה עוד לפני הבנייה הנושא ייבחן ויבוצע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר