אורי אהד ורמי גרינברג, צילומים גדי אהד, דוברות העירייה
אורי אהד ורמי גרינברג, צילומים גדי אהד, דוברות העירייה

ועדת הבחירות: שמו של גרינברג יוסר מפרסומי עירייה וגם ממתנות וחבילות מזון

ההחלטה ניתנה בנוגע לעתירת חברי אופוזיציה. אורי אהד: "נעשה צעד משמעותי בהחזרת שלטון החוק לפתח תקוה". גרינברג: "ועדת הבחירות קיבלה חלק מהטענות ודחתה את חלקן"

פורסם בתאריך: 3.1.22 12:34

וועדת הבחירות האזורית החליטה: שמו של ראש העירייה, רמי גרינברג, יוסר מכל הפרסומים האינפורמטיביים של העירייה, וכן לא יחולקו עוד מתנות הנושאות את שמו. בנוסף, פסקה השופטת, חנה קיציס, כי גרינברג יישא בהוצאות העותרים בסכום של 7,000 שקלים, שלא מקופת העירייה.

כזכור, בחודש אפריל האחרון הגישו חברי האופוזיציה, בראשות אורי אהד, עתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד גרינברג ונגד העירייה, בטענה לשימוש אסור בכספי ציבור ובמשאביו, וכן בטענה לעבירות על הוראות חוק הבחירות. הם ביקשו כי שמו של גרינברג יוסר מפרסומי העירייה. בהמשך הגיב לעתירה ראש העירייה, באמצעות עורך דינו שי שוראקי, וביקש לסיים את הדיון בעתירה, תוך שהוא מציע להסיר את שמו ממרבית הפרסומים למעט פרסומים ייצוגיים מתוקף תפקידו. מנגד הגישו האופוזיציה את תגובתם בה ביקשו לדחות את הבקשה ולתת החלטה כוללת בעתירה.

בשבוע שעבר, כאמור, פסקה שופטת ועדת הבחירות האזורית רמלה-לוד, חנה קיציס, כי שמו של גרינברג יוסר לאלתר מכל הפרסומים האינפורמטיביים של העירייה, וכן מהודעת הפתיח הקולי של העירייה ותאגיד המים והביוב. בנוסף, הורתה השופטת לחדול מחלוקת מתנות הנושאות את שמו של גרינברג, לחדול מפרסום שמו על גבי חבילות מזון שמחלקת העירייה, ומהאפודים הזוהרים של ילדי בית הספר. עוד ציינה השופטת כי "את המספר הסלולרי של המשיב יש לפרסם במסגרת יתר מספרי הטלפון של בעלי תפקידים במשיבה ואין להצמיד אותו לשמו של המשיב במסגרת הפרסומים המותרים. פרסומים הנוגעים לתפקידו הטקסי של המשיב, כשהוא פועל בשם הרשות, ינוסחו בלשון רבים ויאזכרו גם את שמה של העיר/העיריה/תושבי העיר". לבסוף הוסיפה השופטת קיציס כי ראש העיר יישא בהוצאות העותרים בסכום של 7,000 שקלים, אשר לא ישולם מקופת העירייה.

 

בעקבות ההחלטה ציין אורי אהד, יו"ר האופוזיציה וב"כ העותרים: "נעשה צעד משמעותי בהחזרת שלטון החוק לפתח תקוה תוך מיגור התופעות הביריוניות של בזבוז מיליונים מכספי התושבים, סתימת פיות, מניעת ביקורת. מבחינתנו זהו רק צעד ראשון במטרה אשר הצבנו לעצמנו להחזיר את פתח תקווה לתושביה. נדרוש כמובן כי כלל ההחלטות אשר קבעה כב' השופטת קיציס יבוצעו לאלתר כפי שקבעה השוטפת בהחלטתה".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "בהמשך לעתירה הקנטרנית שהוגשה ע"י האופוזיציה המנסה למנוע את הקשר הישיר בין ראש העיר לתושבים, התקבלה החלטת ועדת הבחירות אשר קיבלה את הטענות בחלקן ודחתה את חלקן. החלטת ועדת הבחירות משקפת החלטות דומות שמתקבלות בימים אלו בעיניינם של ראשי רשויות אחרים. בתוך כך, ועדת הבחירות דחתה את בקשת האופוזיציה להסיר את שמו ומס' הנייד של ראש העיר בשלטי הברכה באירועים השונים, את הופעתו בסירטונים מסוימים, לרבות בסירטונים שנועדו להניע את התושבים לשמור על הנחיות הקורונה ולהבטיח את בריאותם ועוד. חלק מהבקשות שכן נתקבלו לבקשת האופוזיציה ע"י ועדת הבחירות, כבר ייושמו עוד טרם ניתנה ההחלטה כפי שהודיע על כך ראש העיר מיוזמתו לפני כחודש ויותר.

"יודגש כי הנושא עליו עתרה האופוזיציה היה קיים גם בקדנציות קודמות, אך בשונה מראשי עיר בעבר, ראש העיר רמי גרינברג מקפיד לפרסם את מספר הטל' האישי שלו לטובת פניות התושבים. יתירה מזו, בקדנציה הקודמת, בה גרינברג היה חבר מועצה, הוא לא ראה צורך לעתור בנושא על אף שהוא היה קיים. הוא עסק בשירות לתושב, באותה רמת מחוייבות שהוא עוסק היום. בנוסף, בניגוד לרוב הרשויות בישראל, עיריית פתח תקוה לא שוכרת שירותים מיועצי תדמית או רוכשת כתבות ראווה. כל פעולות העירייה מתמקדות בהנגשת השירות והמידע העירוניים לרווחת התושבים.

"ראש העיר ימשיך לשמור על קשר שוטף עם תושבי העיר בכל הפרמטרים ובכל מקום וזמן בכדי לתת לתושבים את השרות הטוב ביותר והמגיע להם. הדבר יתבצע כמובן עפ"י המתווה שצויין ע"י ועדת הבחירות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר