הפגנת הורים נגד מעון אמונה בפתח תקוה, צילום מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך

צפו: עשרות הורים מחו נגד מנהלת המעון בעקבות החשד להתעללות בפעוטות

החקירה החלה לאחר שילדה סירבה להיכנס למעון בבקרים, סייעת אחת נעצרה ובשבוע שעבר שוחררה למעצר בית. המשטרה טענה בבית המשפט כי מצפייה בסרטונים עלו מיקרים רבים של אלימות כלפי הפעוטות

פורסם בתאריך: 4.4.22 08:50

עשרות הורים הפגינו אתמול (ראשון) בערב מחוץ לביתה של מנהלת מעון אמונה בעיר בדרישה לקבל תשובות. לפני כשבועיים התפוצצה הפרשה ומאז הורים צפו בסרטונים המתעדים לדבריהם ולדברי המשטרה את צוות המעון בהטחות, סטירות, מכות ועוד. כזכור, לפני כשבועיים וחצי נעצרה סייעת מהגן בחשד לאלימות כלפי פעוטות חסרי ישע. מעצרה הוארך אך בשבוע שעבר היא שוחררה למעצר בית.

צפו בהפגנת ההורים נגד מעון אמונה, צילום מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך:

כפי שדיווחנו, כשבוע לפני מעצרה פתחה המשטרה בחקירה, בעקבות קבלת תלונה מהורי פעוטה כבת שלוש, בדבר חשד לפגיעה בה בגן, זאת לאחר שהילדה סירבה להיכנס לגן בבקרים. המשטרה גבתה עדויות מההורים ותפסה אמצעי תיעוד אשר העלו לדברי המשטרה בתום בחינה מקצועית ממצאים קשים המעלים חשד לקיומן של עבירות פגיעה בחסרי ישע כלפי מספר ילדים במועדים שונים. בפתח הדיון הראשון בעניינה, אמר נציג המשטרה כי החשודה "נצפתה ב–14 אירועים שונים כלפי שבעה ילדים, כאשר היא דוחפת אותם למזרן בצורה אגרסיבית. יש מקרים שהיא מרימה ילד כאילו הוא בובה בידו וזורקת אותו על המזרן. יש אירוע אחד שרואים ילד רץ לכיוון שלה, היא נותנת לו מכה בפנים, ילד נופל, שוכב מספר דקות, והחשודה לא מתייחסת אליו". החשודה, כך ציינה אז המשטרה, טענה כי "היא עשתה את זה בהיסח הדעת. לא הייתה לה כוונה לפגוע בילדים".

מאז מעצרה של הסייעת הוארך מעת לעת, כשבדיון ביום שני בשבוע שעבר, ביקשה היחידה החוקרת להאריך את מעצרה בשבעה ימים נוספים. בפתחו של הדיון, הצהירה המשטרה כי היא בישורת האחרונה של החקירה. "אנחנו עומדים על 19 אירועים שבהם היא מצולמת מתנהגת באלימות כלפי 7 ילדים מהגן. היו לנו 27 ימי צפייה, מתוכם איתרנו 19 אירועים. בוצעו כ-30 פעולות מאז הארכת המעצר. הפרקליטה הממונה והפרקליטה מתכוונות להגיש כתב אישום אך יש צורך לסיים את הפעולות".

עוד התברר כי חוקרי המשטרה צפו במסגרת החקירה ב–44 סרטונים, כשבחלקם תועדה אלימות לכאורה כלפי מספר ילדים. כמו כן, המשטרה הצהירה שמעבר לצפייה בסרטונים, שהושלמה כבר, יש כוונה לחקור תשע מטפלות, בחשד כי לא דיווחו על מעשיה של הסייעת. בתום הדיון קבעה השופטת דורית סבן נוי כי "לאחר עיון בחומר החקירה וצפייה בחלק מהסרטונים באמצעות הטלפון הנייד של נציג המבקשת קיימת תשתית ראייתית הקושרת את החשודה לעבירות המיוחסות לה".

עו"ד אורי דרשן הכהן, המייצג את החשודה, טען בזמנו בדיון כי "מדובר במעצר ראווה. זה לא המקרה הקלאסי של אלימות. שנה היא עובדת במקום הזה, ומעולם לא הייתה נגדה תלונה. יש הורים שעד היום איתה בקשר. אף ילד לא חזר עצוב או בוכה הביתה".

ההורים מבקשים מרשת אמונה לקבל תשובות ולהבין איך התאפשרה אלימות לכאורה ומדוע מנהלת הגן אינה לוקחת אחריות בנושא. קובי כדורי, אבא מהגן, אמר: "המטרה שלנו שלא ישתיקו אותנו ושיתנו לנו תשובות. מעון אמונה לא מדבר איתנו, מתנערים מאחריות. מנהלת המעון הזמינה לנו משטרה לחמישה הורים שהביעו מחאה מחוץ למעון. צפינו בתחנת המשטרה בסרטונים של הטחות, סטירות ושל בעיטות ושל התנהגות אגרסיביתכלםי הילדים".

קיראו גם:

שוחררה למעצר בית הסייעת החשודה באלימות כלפי פעוטות

 

 

 

ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, המלווה את ההורים, נמסר: "עד שלא ישכילו במשרד החינוך להבין את השורש לבעיית האלימות בגנים ואת הפתרון היחיד לתופעה, נמשיך לשמוע יום יום על פרשות חדשות. הכמות עולה בצורה מעריכית, ופושטת על כל המסגרות, גני עירייה, חינוך מיוחד, מעונות סמל ועוד, מה שמראה שכל הצעדים שנעשו עד היום אין בינם לבין מיגור האלימות שום קשר. פעם אחר פעם פנינו למקבלי ההחלטות עם פתרונות יישימים, אבל נראה שאין שום קשב לנושא, ורק רצון להוציא מדי פעם הצהרות על כוונות עתידיות! הילדים סובלים עכשיו! לא מחר!".

בתום הדיון בו שוחררה הסייעת למעצר בית ביום חמישי האחרון, אמר עו"ד אורי דרשן הכהן אשר מייצג אותה: "בהתאם לסיכומים עם הפרקליטות, באמצעות נציג המשטרה, הוחלט על שחרורה של החשודה, בתנאים – ואכן הבוקר היא שוחררה לביתה. כפי שטענתי לאורך לכל הדרך, ניכר שלא מדובר בהתעללות או תקיפת ילדים קלסית כזו המוכרת וידועה במחוזותינו, אלא, ומבלי להקל ראש חלילה, לפי צפיה בסרטונים, מדובר בהשכבת ילדים על המזרון לשנת צהרים בצורה אסרטיבית, ותו לא"

מרשת אמונה נמסר בתגובה: "הנהלת תנועת אמונה מוקיעה בתוקף כל התנהגות אלימה ולא ראויה במעון, ומדגישים שמטרתנו להעניק לילדינו חום, אהבה וביטחון, כך פעלנו בעבר וכך נמשיך לפעול. עד כה המשטרה לא חשפה בפנינו את הסרטונים ועל כן אין לנו יכולת להגיב ספציפית למקרה. כל חשד לאלימות שימצא נכון, יטופל בחומרה כולל הפסקת עבודה מיידית. יודגש כי כל הפרשה עדיין בבירור ובחקירה ואנו ממתינים, כמו ההורים, למסקנות המשטרה. אנו מדגישים כי מדובר בחשדות ובאירוע חריג ויש לשמור על כבודן של אלפי מטפלות שמטפלות במסירות ובאהבה בילדים כבר עשרות שנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר