עודד נגבי בטקס המיוחד צילום דובר צהל

עצר את המצרים עם 392 מוקשים: עודד נגבי בן ה-95 זכה לכבוד בפיקוד דרום

במסגרת הפרויקט נערכו סיורים ומגשים מיוחדים בדרום, נגבי סיפר את סיפור הקרבות במלחמת העצמאות מול 1,200 חיילים ואומר: "אני לא טיפוס שמתרגש בקלות, אבל ברור שמול 1,200 חיילים התרגשתי מאוד"

פורסם בתאריך: 15.5.22 08:49

פיקוד הדרום יצא לפרויקט מיוחד וראשון מסוגו – "לאורם" מורשת וזיכרון לכבוד לוחמי דור תש״ח שלחמו בגזרת הפיקוד במלחמת העצמאות. הפרויקט מתבצע בשיתוף פעולה מלא עם רשויות הדרום תוך חיבור לאתרי מורשת באזור ופעילויות משותפות עם התושבים. במסגרת המפרויקט התקיימה עצרת הצדעה לדור תש״ח, בה השתתפו מפקדי פיקוד הדרום בהווה ולוחמי תש״ח, נערכו צעדות בנתיבי קרבות מלחמת העצמאות בדרום, מעגלי שיח ולמידה של לוחמי פיקוד הדרום עם לוחמי דור תש״ח, איחוד של להקת פיקוד הדרום עם כוכבי העבר שלה ועוד.

אחד מלוחמי תש״ח שסכו לכבוד ארב בפרויקט הוא תושב פתח תקוה, עודד נגבי בן ה- 95, מתגורר בפתח תקווה. עודד שירת כלוחם בחטיבת גבעתי, והשתתף בקרבות רבים בנגב ובכלל. "אנשים שלחמו לא שוכחים את הכאב של פציעות של אחים וחברים", אומר עודד. "אני זוכר שנקראתי להאט את המצרים, זה היה כאשר הבנו שיחידות של הצבא המצרי נמצאות על הגבול, ומתכוונות לחדור אל ישראל. יצאתי מיד לבדוק את השטח של כביש 3 ואנחנו הכנו מחסום, הכנו בעשרה ימים. אני הייתי חבלן, טמנו שם 392 מוקשים".

 

 

במסגרת הפרויקט סיפר עודד את סיפורו לחיילים סדירים. "אני לא טיפוס שמתרגש בקלות", הוא אומר, "אבל ברור שאל מול 1,200 חיילים התרגשתי מאוד. זה היה עבורי כבוד לדבר עם החיילים, הם המגינים שלנו בעתיד והיום".

על תוכנית ״לאורם״ ועל המפגש של עודד נגבי עם החיילים, אמרה קצינת החינוך של פיקוד הדרום, רס״ן רעות שלום: ״הם מאירים את היום באור העבר, ממפגש עם לוחם תש"ח, בחור בן 95. אפשר לשמוע בקולו – הוא מרגיש שמדינת ישראל על כתפיו. לפני 74 שנים הוא הקים פה מדינה, ועד היום, המדינה הזו מונחת על כתפיו והוא נושא אותה איתו. מטרת הפרויקט שלנו היא לחבר את החיילים והאוכלוסיה אל הכתפיים האלה, אל הבסיס שלנו. המלחמה שלנו על המדינה הזו אמנם לא נראית כמו שנראתה לפני 74 שנים, אבל היא עוד לא נגמרה. דרך מורשת תש"ח אנחנו מבקשים להנחיל לחיילים שלנו את השליחות והדבקות במטרה שהביאה את המדינה שלנו עד היום ומתוך תמונת הניצחון הקיימת כיום להמשיך ולהגן עליה באהבה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר