שוטר, צילום אילוסטרציה, [email protected] depositphotos.com

צעיר מפתח תקוה חשוד שהתחזה לשוטר והסתובב בזירות שונות: "יכול היה לסכן אזרחים"

על פי החשד, הצעיר, כבן 34, התחזה לשוטר, הציג את עצמו כשוטר המשרת במשטרת ישראל וכן החזיק רכוש משטרתי החשוד כגנוב. הוא נכח בים היתר גם בזירת הפיגוע באלעד

פורסם בתאריך: 26.5.22 07:11

חלומם של ילדים רבים הוא להיות שוטר, אך לא כולם מצליחים להגשים את חלום הילדות שלהם. צעיר מפתח תקוה דווקא ניסה לכאורה להיות סוג של שוטר, אך עשה זאת לא בדרך המקובלת של מיונים מפרכים והכשרה ארוכה, אלא דווקא דרך הסתבכות עם החוק.

על פי החשד, הצעיר, כבן 34, התחזה לשוטר, הציג את עצמו כשוטר המשרת במשטרת ישראל וכן החזיק רכוש משטרתי החשוד כגנוב. הוא נעצר לאחרונה על ידי מפלג הונאה ופשיעה כלכלית. לאחר חקירתו הראשונית, הוא הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ביממה. בפתח הדיון, הסביר נציג המשטרה את הנסיבות שהובילו למעצרו של החשוד: "החשוד עוכב ונערך חיפוש ברכב, נמצאו ראיות הקושרות אותו. החשוד טען שהוא מתנדב במשטרת ישראל. הוא לא מכחיש כי הגיע לזירות ומוקדי חיכוך של המשטרה כטענתו כמתעד מבצעי". לטענת נציג היחידה החוקרת, "החשוד הופיע עם סממנים משטרתיים".

במשטרה ראו בחומרה את פעולותיו וציינו: "החשוד במעשיו יכול היה לסכן אזרחים שהיו יכולים לסמוך על הוראותיו לכאורה כשוטר. ייתרה מכך, החשוד מציין בחקירתו כי היה בזירת הפיגוע באלעד, כל זה כאשר הוא בא בטענה שהוא מתעד מבצעי עבור המשטרה. ישנה מסוכנות פוטנציאלית במעורבותו בפעילות משטרתית".

במהלך הדיון טענה המשטרה כי הצעיר, כך על פי החשד, הגיע לזירות עם מדי מג"ב והזדהה כקצין. נציג המשטרה אף הציג בפני בית המשפט תמונות אשר מוכיחות לכאורה את החשד. "יכול להיות שמהשקפתו הוא בא לעזור, אך הוא נכנס לאזורים שאסור לו להיכנס אליהם".

בעת מעצרו המשטרה אף ערכה חיפוש בביתו ואיתרה תעודות וציוד כזה או אחר השייך לכאורה לכוחות ההצלה. "יש חשד שהציוד הזה חשוד כגנוב … כולל תעודה של מתנדב כיבוי אש. יכול להיות שהיו לו כוונות טובות אבל זה לא מתיישב עם העובדות. ישנה מסוכנות פוטנציאלית שהייתה יכולה להיגרם", טענו במשטרה.

סניגורו, עו"ד גולן מאירי מטעם הסנגוריה הציבורית, טען בבית המשפט: "מבלי להקל ראש בטעויות שנעשו על ידי החשוד, הוא נתן הודעה מפורטת והסברים להבנתו למעשיו. אנחנו נמצאים בזמן שכל החפץ מגיע לזירות עבירה ומצלם".

כך או כך, בתום הדיון, ציין השופט עמיר שקד, שעיין בחומרי החקירה ושמע את טיעוני הצדדים: "ע"פ החשד החשוד התחזה לשוטר בין באם בהגעתו לזירה הסגורה לכניסת כוחות הביטחון וזאת בין בלבוש מג"ב ובין בלבוש שוטר עת הינו מציין בפני הפונים אליו כי הינו קצין משטרה ומשכך מותר לו לשהות במקום".

עוד הוסיף השופט: "עיון בתיק החקירה מצביע כי לא הוצא צו מעצר שיפוטי כלפי החשוד וכי קיומו של חשד סביר אם בכלל הינו על הרף הנמוך לאור חומר החקירה אשר הוצג בפני בית המשפט בעת הזו".

 

לאור קביעות אלו, השופט הורה על שחרורו של הצעיר בתנאים מגבילים שונים, שיהיו תקפים עד 1 בדצמבר. בין היתר נאסר עליו שימוש בסימני איש כוחות הביטחון והצלה, איסור הגעה לזירת עבירה מכל סוג, איסור להציג את עצמו בכל דרך שהיא לרבות בכתב ובע"פ כאיש כוחות הביטחון או כמתנדב שפועל מטעם כוחות הביטחון. כמו כן, הורה השופט על הרחקה מכוחות הביטחון הנמצאים בפעילות מבצעית למעט מקרי חרום הקשורים לחשוד עצמו.

בתוך כך, בינואר אשתקד הוגש נגדו כתב אישום בגין איומים כלפי תושב פתח תקוה. על פי הנטען, בעת שהקורבן נסע ברכבו על כביש 471, הצעיר החשוד עקף אותו, תוך חציית קו הפרדה רצוף. לאחר שהקורבן צפר לו, הצעיר חסם את דרכו ובהמשך יצא מרכבו, דפק על חלון רכבו של הקורבן, תוך שהוא מנופף בתעודה כלשהי ומציין בפני הקורבן כי הוא איש ביטחון ושיש מצב חירום. בהמשך, כך נטען, הצעיר חזר לרכבו, הוציא חפץ הדומה לאקדח וניגש שוב לרכבו של הקורבן , דפק שוב על חלון רכבו ולאחר מכן עזב את המקום.

בדצמבר אשתקד, נגזר דינו בתיק זה והוטלו עליו 180 שעות לתועלת הציבור. בית המשפט החליט בסופו של דבר לבטל את הרשעתו, כיוון שבאותם ימים הוא היה בתהליך בחינת התאמתו לתפקיד לוחם אש ברשות הארצית לכבאות והצלה – תפקיד הדורש היעדר רישום פלילי. עו"ד גולן מאירי מסר: "מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי, שהתנדב משך שנים במכבי אש ומחזיק ברשותו ציוד ותעודות מתקופה זו. אין מחלוקת על כך שבהגיעו לזירות תקשורתיות לא גרם כל נזק ופעל כמו כל אזרח סקרן עם מצלמה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר