עלייה במספר הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים: 120 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024, לעומת 102 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023 – עליה של 18%, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס. על פי הניתוח, שנת 2024 הייתה הקטלנית והמדממת ביותר להולכי הרגל בעשור האחרון.
כ-30 אלף הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2024-2015), מתוכם 1,030 נהרגו (103 בממוצע בכל שנה) ו-6,261 הולכי רגל נפצעו קשה. 80 הולכי רגל נהרגו בערים בשנת 2024 – הגבוה ביותר בעשור האחרון. שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר להולכי הרגל בערים בעשור האחרון. זאת ועוד, שניים מתוך שלושה הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2024 נהרגו בכבישים עירוניים (66%). בנוסף לכך, 2,177 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בכבישים עירוניים, 561 מהם נפצעו קשה.
בפתח תקווה נפגעו 137 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2024, מהם שלושה נהרגו ו-23 נפצעו קשה. 1,322 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 21 נהרגו ו-166 נפצעו קשה.
בכפר סבא נפגעו 36 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2024, מהם 6 נפצעו קשה. 433 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר, 4 נהרגו ו- 46 נפצעו קשה.
בראש העין נפגעו 21 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2024, מהם 2 נפצעו קשה. 160 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר, 4 נהרגו ו- 23 נפצעו קשה.
בהרצליה נפגעו 19 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2024, מהם הרוג אחד וארבעה נפצעו קשה. 310 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר, 8 נהרגו ו- 41 נפצעו קשה.
ברעננה נפגעו 14 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2024, מהם שני הרוגים ושניים נפצעו קשה. 219 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר,6 נהרגו ו- 21 נפצעו קשה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "מסוכן ללכת ברגל בישראל. כל חציית כביש הפכה לפעולה מסוכנת ונהגים רבים לא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל. בנוסף, תכנון תשתיות הכבישים נעשה עבור נהגי כלי הרכב הפרטיים. במקרים רבים התכנון לא מתחשב בהולכי הרגל ובצרכים הבטיחותיים שלהם. בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד ויפגע. מספר הולכי הרגל הנפגעים בישראל גבוה בהשוואה למדינות אחרות בעולם. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להפוך את סדרי העדיפויות ולשים את בטיחות הולכי הרגל בערים בראש. יש לעודד את ראשי וראשות הערים לקדם הסדרי מיתון וריסון תנועה, בעיקר ברחובות ואזורים מרובי הולכי רגל. פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ועוד מגוון שינויים תשתיתיים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות ולמנוע את הפגיעה בהולך הרגל".
תגובות