הדמיית מתחם התחבורה החדש בפתח תקווה, קרדיט: עיריית פתח תקווה
הדמיית מתחם התחבורה החדש בפתח תקווה, קרדיט: עיריית פתח תקווה

הנת"צים, הכבישים, הרמזורים החכמים והצמתים: נחשף החזון התחבורתי של פתח תקווה

תכנית התחבורה של פתח תקווה נחשפת וכוללת גם הקמת מסופים לקליטת מאות אוטובוסים חשמליים, סלילת שבילי אופניים עם חיבורים לערים שכנות ועוד. גרינברג: "משקיעים כדי שהעיר תהיה חכמה, נוחה ונגישה"

פורסם בתאריך: 15.5.25 10:00

כנס תחבורה ראשון מסוגו לעתיד התחבורה העירונית התקיים בפתח תקווה, בשיתוף עיריית פתח תקווה, משרד התחבורה, חברת נתיבי איילון והרשות הארצית לתחבורה ציבורית. בכנס השתתפו כ- 200 מנהלים בכירים מענף התחבורה בישראל, בהם נציגים ונציגות מחברות התחבורה הציבורית, גופי ביצוע ממשלתיים ומנהלי תחבורה ברשויות מקומיות.

פתח תקווה היא כיום העיר הרביעית בגודלה בישראל עם כ- 285,000 תושבים. היא נחשבת למרכז מטרופוליני מוביל הכולל חמישה מבתי החולים הגדולים בארץ, שלושה אזורי תעסוקה עם כ- 250,000 מועסקים, מתוכם כ- 120,000 תושבי העיר. בעיר מרכזי קניות שמושכים אליהם מדי יום כ- 50,000 מבקרים. כל אלו מציבים אתגרים תחבורתיים מורכבים, אך גם הזדמנות נדירה להובלת שינוי בהשקעה של מיליארדי שקלים.

במהלך הכנס הוצג החזון התחבורתי של העיר, לנוכח תנופת ההתחדשות העירונית, הגידול הדמוגרפי הצפוי והקמה של שכונות חדשות, אזורי תעסוקה והייטק, מוסדות ציבור ופארקים. החזון כולל עשרות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית שיחברו את פתח תקווה אל גוש דן והמרחב המטרופוליני, הקמת הפרדות מפלסיות בצמתים מרכזיים שישפרו את זרימת התנועה בעיר, התקנת רמזורים חכמים שיקנו עדיפות לאוטובוסים ולרכבות קלות, והקמת מסופים מתקדמים לקליטת מאות אוטובוסים חשמליים. בנוסף, ייסללו שבילי אופניים נרחבים שיחברו בין פתח תקווה למוקדי התחבורה הציבורית ולערים הסמוכות לרבות קריית אונו, גבעת שמואל, רמת גן ותל אביב.

בהיבט של תחבורה עתירת נוסעים, הוצגו שני פרויקטים לאומיים: פרויקט הרכבת הקלה שתקציבו עומד על כ-49 מיליארד ש"ח ופרויקט המטרו שתקציבו מוערך בכ-150 מיליארד ש"ח. בין הפרויקטים המקודמים בעיר – תחנת רכבת חדשה בדרום העיר, קישוריות לקו הסגול במערב העיר, ותוספת של 11 תחנות מטרו שיחזקו את מערך הקו האדום של הרכבת הקלה.

במקביל, מקודם חיבור תחבורתי חדש וישיר מכביש 4 צפון וסלילת מקטע כביש חדש שיחבר בין הרחובות ראשון לציון וגליס באזור התעשייה סגולה, נת"צ בר כוכבא, כביש 40 ועוד. בנוסף, כך נמסר בכנס, עיריית פתח תקווה מקדמת תכנית חינוכית פורצת דרך, חינוך לשימוש בתחבורה ציבורית כבר מגיל צעיר, כולל הנפקת כרטיסי רב-קו מרוכזת לכל בית ספר, על מנת לבסס דפוסי התנהגות ברי קיימא לעתיד.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "התחבורה היא אתגר לאומי, ואנחנו בפתח תקווה לא מחכים אלא פועלים כדי להוביל תכניות תחבורתיות שאפתניות לטובת תושבי העיר ומאות אלפי האזרחים שפוקדים את העיר מידי יום. העיר שלנו גדלה ומתפתחת במהירות, ואנחנו משקיעים את כל המשאבים כדי שתהיה חכמה, נוחה ונגישה לתושבים, לעובדים, למבקרים ולדורות הבאים".

אורלי שטרן, מנכ"לית נתיבי איילון, אמרה במהלך הכנס: "פתח תקווה היא דוגמה ומופת לאיך עושים מהפכה תחבורתית. אני רוצה לברך בשם משרד התחבורה ולמסור תודה והערכה על מה שפתח תקווה עושה למען המהפכה התחבורתית בישראל. העיר הזאת דוגמה לחיבוריות, לקישוריות ולחזון שלה שמביא את כל התחבורה, הרכבת הכבדה, הרכבת הקלה, המטרו וה-BRT שהוא השלב הבא של התחבורה הציבורית שלנו. נת"צים, שבילי אופניים, מסופים, כבישים אורכיים. את כל זה אנחנו עושים יחד איתכם בפתח תקווה ולכבוד גדול הוא לנו. אני מקווה שבשנה הבאה כבר נגזור סרטים".

איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נת"ע: "אני מאחל לכולנו שגם ראשי עיר אחרים יבינו את גודל השעה ואת הפתרון שאנחנו מצליחים להוביל יחד. המהפכה התחבורתית היא עכשיו ואין ספק שפתח תקווה היא אחת הערים שמובילה את מהפכת התחבורה הציבורית בצורה מאוד מהותית. בשנים הקרובות אנו נשיק בעיר גם את הקו הסגול ובשנת 2028 הולכת להיות השנה בה חברת נת"ע יחד עם משרד התחבורה תביא בשורה אמיתית למטרופולין גוש דן, אנו נרצה בשנת 2028 רשת רכבות קלות וזה אומר גם את הקו האדום שימשך עד משה דיין, כל הקו הסגול שמגיע כמובן לפתח תקווה ואת מחצית מהקו הירוק וזו תהיה אלטרנטיבה לרכב הפרטי".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר