טקס זיכרון ליהודי אתיופיה- מקום בלב צילום יח"צ
טקס זיכרון ליהודי אתיופיה- מקום בלב צילום יח"צ

הערב: טקס יום זיכרון ל-4,000 יהודי אתיופיה שנספו בדרכם ארצה

בני אנניה, חבר ארגון הצעירים "גיבוש פורץ דרך" וממארגני הטקס: "אנחנו כאן כדי להזכיר שמאחורי כל אחד מאתנו, יש סיפור שעלינו לזכור, לספר ולהנציח"

פורסם בתאריך: 21.5.18 10:48

טקס יום הזיכרון לזכר כ-4,000 יהודים שנספו בדרכם מאתיופיה לישראל, יתקיים הערב (שני) בשעה 19:00 באולם סימפוניה בראש העין. הטקס בהשתתפות תושבי ראש העין והסביבה, שיתקיים השנה בסמן מנהיגי המסע ואסירי ציון, יפתח תערוכת זיכרון לזכר הנספים.

הטקס מתקיים בשיתוף פעולה של חברי "גיבוש פורץ דרך", צעירי הקהילה ועיירת ראש העין. במהלך הטקס, יצפו המשתתפים בסרטון לזכר הנספים, יודלקו נרות וכן יאמרו תפילת קדיש והקהל יעמוד לדקת דומיה.

בין המשתתפים בטקס, יכבדו בנוכחותם חברת הכנסת פנינה טמנו שטה, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל בני גנץ, ראש העיר שלום בן משה, כס העדה ומכובדים נוספים. את הטקס תנחה טל יגזאו.

"אנחנו צעירי הקהילה – גיבוש פורץ דרך, החלטנו לקחת את האחריות לציון הזיכרון לידיים שלנו", מסביר בני אנניה חבר הארגון. "בארבע השנים האחרונות אנחנו מציינים את יום הזיכרון בעיר: בשנה הראשונה בשולחנות עגולים של שיח והעלאת מודעות, ולאחר מכן בטקס העירוני לזכר יהודי אתיופיה שניספו בדרכם לארץ".

לדבריו עם השנים הם חשפו לאינסוף סיפורי נספים. "גילנו שכמעט לכולם מסביבנו יש סיפור על אלו שנשארו מאחור וגם לי", הוא מסביר. "כחלק מתהליך איסוף העדויות לטקס, נחשפתי דרך אמי לסיפורו של בן דודי מסלה, שמת בידיה של אימו וויזרו, בהיותו בן 9 בלבד. המחשבה על החיים שאבדו, על כל 4,000 הנספים שהותירו צוואתם לנו, לעלות לארץ אבותינו, להגשים את חלום הדורות ולהקים את חיינו בה מחדש, היא קשה".

אנניה אור כי מטרתם היא להשמיע את קולם של מי שלא זכו להעביר את סיפורם לדור הבא, לא זכו לספר על הקושי והסבל, בעיקר בשל ההדחקה והפוסט טראומה שהובילו לקושי רב מצד בני המשפחה לחשוף ולשתף את פצעי העבר. "אנחנו כאן כדי להזכיר שמאחורי כל אחד מאתנו, יש סיפור שעלינו לזכור, לספר ולהנציח", הוא מסכם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר