מתן ציוני עם אחת האבנים שהושלכו. צילום: לירון סובול
מתן ציוני עם אחת האבנים שהושלכו. צילום: לירון סובול

בית הדין העליון קבע: 0:0 ללא נקודות בין בית"ר תל אביב להפועל

הערעור "עשה את שלו": במקום משחק חוזר בין שתי הקבוצות כפי שנקבע מלכתחילה, קבע בית הדין העליון באופן תמוה תיקו ללא נקודות. ה"היגיון" של בית הדין: הקבוצה שאוהדיה ספגו מטח אבנים נענשת

פורסם בתאריך: 28.2.19 16:51

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הפך את החלטת בית הדין המשמעתי וקבע כי תוצאת המשחק המפוצץ בין בית"ר תל אביב רמלה להפועל פתח תקוה היא 0:0 ללא נקודות. בעקבות ההחלטה נותרה הפועל במקום ה-14.

כזכור, בית הדין המשמעתי של ההתאחדות קבע משחק חוזר עם קהל, אך הפועל הגישה ערעור בדרישה לקבל ניצחון טכני באמצעות עו"ד תומר פרסלר. היום נתן בית הדין העליון את החלטתו בעקבות הערעור, שבסופו של דבר הזיק להפועל. תמוה כיצד בית הדין בראשות אמנון סטרשנוב החליט להעניש את הקבוצה שאוהדיה ספגו מטחי אבנים מאוהדי היריבה. לא ברור איזה מסר ביקש סטרשנוב להעביר בכל הנוגע לאלימות חמורה ומסכנת חיים כמו זו שהתרחשה במגרש ברמלה.

בהחלטה נכתב: "לאחר ששקלנו את טיעוני הצדדים, בחנו את חומר הראיות שהיו בפני הדיין המלומד בבית הדין המשמעתי ואת פסיקתו, הגענו לכלל מסקנה כי דין הערעור – להידחות. בית הדין המשמעתי קבע, וחזר וקבע, כי אוהדי פתח תקוה "לא טמנו ידם בצלחת", רדפו אחרי האוהדים המקומיים, היכו בהם נמרצות ונטלו חלק פעיל בקטטה, שקדמה כאמור ליידוי האבנים ולהפסקת המשחק. לא מצאנו מקום להתערב במסקנות אלה של בית הדין המשמעתי, המבוססות על חומר הראיות המוצק שהיה בפניו. מקובלת עלינו ההבחנה שעשה בית הדין המשמעתי בין אחריותה הקשה והדומיננטית של קבוצת בית"ר לאירועים החמורים, לבין אחריותה המופחתת של המערערת, והדבר בא לידי ביטוי גם בעונש הקל שנגזר עליה".

באשר להחלטה על 0:0 ללא נקודות כתב סטרשנוב: "במהלך הדיון העלנו בפני באי כח הצדדים את האפשרות לקבוע את התוצאה על 0:0 ללא נקודות וזאת לנוכח אחריותם המשותפת של שתי הקבוצות לאירועים הקשים שארעו במגרש. סברנו כי קביעתו של הדיין המלומד על קיום משחק חוזר, ועוד עם קהל, איננה עומדת במבחן ההיגיון ואין בה כדי לתרום לביעור נגד האלימות הקשה במגרשי הכדורגל".

מהפועל פתח תקוה נמסר בתגובה להחלטה: "אנו המומים ומאוכזבים מההחלטה ההזויה שקיבל בית הדין. אין זה מתקבל על הדעת שהפועל פתח תקוה נמצאה אשמה באירועי המשחק ברמלה. מדובר באירוע חמור ביותר, שסיכן את שלומם של אוהדינו הצעירים והמבוגרים גם יחד. תשובתו של בית הדין אינה תורמת כלל למיגור האלימות והשבת הביטחון של הורים וילדים המבקשים להגיע ליציעים. את המוטל עלינו עשינו בכך שמיד לאחר המשחק דאגנו לילדים שחוו טראומה, חיבקנו אותם, הפגשנו אותם עם פסיכולוג וקיימנו עבורם חוויה מתקנת. תוצאת המשחק היא שולית לחלוטין במקרה זה. מדובר פה במסר חשוב בהרבה לכלל ציבור אוהדי הכדורגל והחלטה כמו זו שהתקבלה מנציחה את בעיית האלימות וחוסר הביטחון במגרשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוישה

    אסור היה לערער.טעות קשה של הכחולה אבל האם יש דרך חזרה בערעור נוסף?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכחולה…. אוסף של טפשים
    מלכתחילה ראו שהתאחדות שונאת את הפועל פ"ת
    וערעור על ההחלטה על משחק חוזר רק יזיק אבל…כנראה שהם יותר חכמים
    חבל מאוד מכיוון שההפסד לאחי נצרת והפסד חס וחלילה בשישי להפועל עכו מסבך קשות את הקבוצה בירידת ליגה,בהתחשב שסגל הקבוצה קצר וחלש מאוד ויש פציעות של שחקנים טובים כמו שגיא דרור ואיתי לוי שלא מובן עד פציעתו מדוע אינו משחק
    ועוד בני לוד ואיכסל בכושר טוב מאוד.
    מסאיי דגו בבקשה תעזוב אותנו ולך אתה חלש מאוד בלי שיטת משחק,ניסית ולא הולך
    יובל נעים זה זה האיש שיציל מירידת ליגה ובשנה הבאה יוביל אותנו לליגת העל
    נקודה למחשבה…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר